גנץ והרמטכ"ל כוכבי ייפגשו "לאור ההתפתחויות האזוריות”

הפגישה נערכת לאור בקשתו של ח"כ בני גנץ ובאישור רה"מ ושר הביטחון בנימין נתניהו • ב-23 באוקטובר יפקע המנדט שמחזיק נתניהו להרכבת הממשלה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ / צילום: אלעד מלכה
יו"ר כחול לבן, בני גנץ / צילום: אלעד מלכה

בשעה זו מתקיימת פגישה בין יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, לבין הרמטכ"ל אביב כוכבי. בהודעה על קיום הפגישה נמסר מדובר צה"ל כי "לאור האתגרים הביטחוניים וההתפתחויות האזוריות, תיערך הפגישה היום". הפגישה מתקיימת בשעה זו בלשכת הרמטכ"ל בקריה.

מצה"ל מסרו כי הפגישה נערכת לאור בקשתו של חבר הכנסת גנץ ובאישור ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו. 

נתניהו מחזיק במנדט להרכבת הממשלה מאז 25 בספטמבר, אך לא התקדם במלאכת הרכבת הממשלה. אם לא יצליח לשכנע 61 חברי כנסת להקים ממשלה בימים הקרובים, תועבר ההזדמנות לידיו של גנץ. ב-23 באוקטובר יפקע המנדט, והנשיא ראובן ריבלין יקיים מספר התייעצויות טלפוניות לפני שימסור את המנדט לידיו של גנץ.

ב-26 באוגוסט, כשלושה שבועות לפני מערכת הבחירות לכנסת ה-22, ביקש נתניהו מגנץ שיגיע לעדכון ביטחוני במשרד ראש הממשלה, לאור רצף אירועים ביטחוניים במספר חזיתות במקביל. גנץ נפגש אז עם המזכיר הצבאי אבי בלוט ועם ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת. אז מדובר היה בפגישה יוצאת דופן, שכן נתניהו לא נכח בה, וגנץ לא שימש כיו"ר האופוזיציה לפי החוק, מאחר שלא הוקמה קואליציה במהלך ימי חייה הקצרים של הכנסת ה-21.