זה שמוכר וזה שקונה: ספיר צפויה לממש את הנכס "מיאמי 18", מנרב תקים שני בניינים במנהטן ב-127 מיליון דולר

לספיר קורפ, הפועלת בנדל"ן להשקעה, ייזום ומלונאות בארה"ב, יש החזקה של כ-21% בנכס, והיא זכאית ל-40% מרווחי העסקה • מנרב רכשה קרקעות באזור פארק גראמרסי להקמת שני פרויקטי מגורים שיכללו כ-90 יחידות דיור

שתי חברות בורסאיות הפועלות בתחום הנדל"ן בארה"ב פרסמו ביומיים האחרונים דיווחים אודות עסקיהן. חברת ספיר קורפ  דיווחה הבוקר (ד') כי היא בוחנת אפשרות למכירת הנכס הידוע בשם "מיאמי 18", הכולל קרקעות באזור השדרה השנייה ורחוב 18 במיאמי, אשר על חלקן יש מבנים עם עסקים פעילים.

לחברה יש החזקה של כ-21% בנכס, והיא זכאית ל-40% מהרווחים, אם יהיו, לאחר השלמת העסקה. בדוחות ספיר ל-2018 נכתב כי "חברת הנכס המחזיקה ישירות במקרקעין מבצעת תכנון ראשוני לפרויקט משולב בנכס, בשטח כולל של כ-4.1 מיליון רגל רבועה (כ-455 אלף מ"ר), בשני מגדלים בני כ-36 קומות כל אחד. הפרויקט מתוכנן לכלול דירות להשכרה, דירות קונדומיניום, משרדים להשכרה וקומת מסחר".

ספיר נמצאת בשליטת אלכס ספיר, והיא פועלת בתחום הנדל"ן להשקעה, ייזום ומלונאות בארה"ב. את המחצית הראשונה של 2019 היא סיימה בהפסד של כ-61 מיליון שקל על רקע עלייה בהוצאותיה, בעיקר בתחום הפעלת בית מלון (NOMO-SOHO במנהטן), פחת, מימון והפרשות לירידת ערך נכסים. מניית החברה רשמה היום עלייה של 11%. עם זאת בשנה האחרונה צנחה המניה בכ-40% על רקע התוצאות העסקיות החלשות שפרסמה, ושוויה של החברה הצטמק לכ-180 מיליון שקל.

מנרב פועלת להכניס עוד שותפים לעסקאות

חברת מנרב אחזקות , שבשליטת אברהם קוזניצקי, הודיעה אתמול כי התקשרה בהסכמים לרכישת שני נכסים הממוקמים באזור פארק גראמרסי (Gramercy Park) במנהטן, לצורך הקמת שני פרויקטי מגורים שיכללו יחד כ-90 יחידות דיור. עלות ההשקעה הצפויה בשני הפרויקטים תעמוד על כ-127 מיליון דולר, בעוד שבמנרב מעריכים כי היקף ההכנסות הצפוי מהם יסתכם בכ-159 מיליון דולר.

הנכס הראשון, בשטח של כ-7,360 רגל רבועה (כ-820 מ"ר), נרכש תמורת 28.5 מיליון דולר, כאשר בכוונת החברה להקים עליו פרויקט שיכלול כ-60 דירות בשטח בנוי של כ-7,800 מ"ר (כולל שטחי מסחר בקומת הרחוב) בבניין אחד בן 12 קומות. ההשקעה בפרויקט צפויה להסתכם בכ-89 מיליון דולר, בעוד שההכנסות הצפויות ממנו (ברוטו) יסתכמו, להערכת מנרב, בכ-112 מיליון דולר.

הנכס השני, בשטח של כ-453 מ"ר, נרכש בכ-12 מיליון דולר, כאשר בכוונת מנרב להקים עליו בניין שיכלול 30 דירות בשטח בנוי של כ-3,330 מ"ר בבניין בגובה 10 קומות. עלות ההשקעה הצפויה בפרויקט עומדת על כ-38 מיליון דולר, בעוד ההכנסות הצפויות ממנו יעמדו על כ-47 מיליון דולר. עוד מעדכנים במנרב כי רכישת הנכסים תבוצע באמצעות שותפויות שבבעלותה המלאה, והחברה פועלת להכניס שותפים נוספים לעסקאות.

המועד הסופי להשלמת שתי העסקאות נקבע לאמצע ינואר 2020 ומותנה בהתקיימותם של תנאים מתלים שונים. להערכת החברה, משך הקמת כל אחד מהפרויקטים צפוי להסתכם בכ-3 שנים, כשמנרב צפויה להזרים כ-30% הון עצמי (כ-38 מיליון דולר) להקמת הבניינים, והשאר באמצעות מימון בנקאי. במנרב צופים כי בחודשים הקרובים החברה תממש מספר השקעות בנכסים בארה"ב כשחלק מהכספים שיתקבלו מהם ישמשו למימון ההון העצמי בשני הפרויקטים.

עוד עדכנו במנרב כי במהלך הרבעון השלישי של השנה הושלמה הקמתו של פרויקט Powers 21 שבברוקלין (בניין בן 14 דירות שבהקמתו השקיעה החברה כ-13 מיליון דולר, והיא צפויה לרשום רווח גולמי של כ-3 מיליון דולר על הפרויקט). החברה צפויה להתחיל להכיר בהכנסה בגין מכירת הדירות בפרויקט בדוחותיה לרבעון השלישי. למנרב עוד 3 פרויקטים יזמיים במנהטן בהיקף כולל של 136 דירות.

מניית מנרב עלתה מתחילת השנה ב-54% ושוויה של החברה הגיע ל-535 מיליון שקל.