הליכוד: כל ראשי גוש 55 הצהירו כי יתנגדו לממשלת מיעוט

לדברי הליכוד, ההתחייבות הזו תמנע את האפשרות שבני גנץ יקים ממשלת מיעוט, כיוון שממשלה שכזו לא תוכל להתרחב

הנשיא ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: רונן זבולון, רויטרס
הנשיא ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: רונן זבולון, רויטרס

דובר הליכוד, יונתן אוריך, שלח היום (ד') הודעה לפיה כל ראשי גוש 55 (למעט נפתלי בנט הנמצא בארה"ב) חתמו היום על נוסח התחייבות מחודש לפי הניסוח הבא:

"אנו החתומים מטה, ראשי מפלגות ש"ס, יהדות התורה, הבית היהודי-האיחוד הלאומי, מתחייבים בזאת: 1. אם חלילה תושבע ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת או חלק ממנה, אנו לא נצטרף לממשלה זו בשום שלב, נצביע נגדה בכל הצבעה ונפעל בכל דרך להפלתה; 2. נצטרף רק לממשלה בראשות נתניהו הכוללת את כל החתומים מטה, בין אם במסגרת ממשלת ימין ובין אם במסגרת ממשלת אחדות לאומית רחבה עם רוטציה".

לדברי הליכוד, ההתחייבות הזו תמנע את האפשרות שבני גנץ יקים ממשלת מיעוט, כיוון שממשלה שכזו לא תוכל להתרחב.

יצוין כי גנץ לא ציין בשום שלב כי זו היא תוכניתו. למעשה, הוא לא אמר דבר בנוגע למגעים הפוליטיים בשבועות האחרונים מאז ביטל את פגישתו האישית עם בנימין נתניהו לפני שבועיים.

בעוד שבוע יפקעו 28 הימים שהוענקו לנתניהו להקמת ממשלה, אך מזה כשבועיים לא מתקיימות פגישות בין הליכוד לכחול לבן, ואין התקדמות במגעים לממשלת איחוד לאומי בין שתי המפלגות הגדולות. כל צד נצור בעקרונותיו.

בליכוד, מצד אחד, לא מוכנים לפרק את גוש 55 ולקיים משא-ומתן ישיר בין כחול לבן לליכוד. בכחול לבן, מצד שני, לא מוכנים לשקול רוטציה כאשר נתניהו הוא הראשון תוך כדי משפטו הפלילי ועם סידור הנבצרות שהציע נשיא המדינה ראובן ריבלין.

על אף הודעת הליכוד שכל ראשי המחנה הלאומי חתמו על המסמך החדש, ח"כ איילת שקד לא חתמה על הנייר. מטעמה מסרו: "זה מיותר. אנחנו חלק מהבלוק, אין צורך לחתום כל יומיים על מסמך אחר".

בהודעת הליכוד צוין כי ח"כ בנט שוהה בארה"ב, ולכן לא הצטרף לחתימה, אך למעשה החתימות מתנהלות בהודעות אישיות, וכך גם הוא לא חתם על הודעת הליכוד.