שווי המשכורת השנתית של מנכ"ל מיקרוסופט: 43 מיליון דולר

משכורתו של נאדלה גבוהה ב-66% לעומת משכורתו בשנה שעברה, שעמדה על 26 מיליון דולר, אך היא נמוכה יותר ממשכורתו ב-2014, שהייתה 84.3 מיליון דולר, השנה בה נכנס לתפקיד

מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נדלה / צילום: רויטרס
מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נדלה / צילום: רויטרס

מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה קיבל משכורת שנתית של 43 מיליון דולר, רובה במניות, עבור השנה הפיסקלית 2019 שהסתיימה ב-30 ביוני, כך לפי הדו"ח השנתי (proxy statement) שמיקרוסופט הוציאה אמש (ד'). משכורתו של נאדלה גבוהה ב-66% לעומת משכורתו בשנה שעברה, שעמדה על 26 מיליון דולר, אך היא נמוכה יותר ממשכורתו ב-2014, שהייתה 84.3 מיליון דולר, השנה בה נכנס לתפקיד המנכ"ל והחליף את סטיב באלמר.

לשם השוואה, מנכ"ל אפל טים קוק השתכר 15.7 מיליון דולר ב-2018, ומנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי קיבל משכורת של כ-2 מיליון דולר, לאחר שסירב לקבל מניות, לפי דיווח בבלומברג. מנכ"ל ומייסד אמזון ג'ף בזוס, האיש העשיר בעולם, מקבל מזה שני עשורים משכורת של כ-80 אלף דולר, ו-1.6 מיליון דולר נוספים המוקדשים להוצאות אבטחה ונסיעות.

חברי הדירקטוריון העצמאיים של מיקרוסופט התייחסו בדו"ח ל"מנהיגות האסטרטגית של נאדלה, הכוללת את מאמציו לחזק את האמון בקרב הלקוחות, הובלתו של שינוי תרבותי בחברה, וכניסה והתרחבות מוצלחת לשווקים וטכנולוגיות חדשים". הם התייחסו גם לצמיחת חטיבת הענן החכם של מיקרוסופט, שהיה המכניס מבין שלושת החטיבות של מיקרוסופט לראשונה מזה מעל שלוש שנים ברבעון האחרון, ושכולל את שירותי אז'ור שמתחרים ב-AWS של אמזון.

בשנה הפיסקלית מיקרוסופט אף עברה כמה מיעדיה, בין היתר בתחום שירותי הענן המסחרי ומספר המכשירים הפעילים בחודש עליהם מותקנת מערכת ההפעלה ווינדוס 10.

שווי השוק של מיקרוסופט הוא מעל טריליון דולר, והיא תדווח על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה הפיסקלית 2020 בשבוע הבא.