בית הנשיא הודיע לראשי סיעות הכנסת ה-22 על העברת המנדט לגנץ

יו"רית הימין החדש, איילת שקד: אין בכוונתנו לנהל מו"מ עצמאי בנפרד מגוש 55 • בכחול לבן אמרו ל"גלובס" כי בכוונתם לפנות לכל הסיעות בכנסת ה-22, אך הדגישו כי הטלפון הראשון שלהם יהיה לליכוד

יו"ר כחול לבן, בני גנץ / צילום: שריה דיאמנט
יו"ר כחול לבן, בני גנץ / צילום: שריה דיאמנט

מנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי, שלח הבוקר (ג') הודעה לראשי סיעות הכנסת על כוונת הנשיא להעביר את מלאכת הרכבת הממשלה על ח"כ בני גנץ, והזמין אותם "להביא את עמדתם בפני הנשיא טרם הטלת המנדט על גנץ".

לוחות הזמנים בחוק מאפשרים לנשיא שלושה ימי התייעצויות, אותם ניתן לבצע גם בשיחות טלפון, ואין צורך בטקס ההתייעצויות שנערך בסיבוב הראשון. הנשיא ראובן ריבלין צפוי להתקדם במהרה עם הטלת המלאכה על גנץ.

בתוך כך, יו"רית הימין החדש, ח"כ איילת שקד, כתבה הבוקר בחשבון הטוויטר שלה כי אין בכוונתה לנהל משא-ומתן עצמאי בנפרד מגוש 55.

"בתשובה לשאלות רבות שאני מקבלת: אם נוזמן לפגישה עם גנץ, בוודאי שנבוא, אך נבהיר לגנץ שחבל על בזבוז הזמן, וכדאי להתחיל לנהל משא-ומתן מול נציגות הגוש. הימין החדש לא ינהל משא-ומתן עצמאי. בחירות נוספות הן דבר מיותר ומזיק, איינשטיין הגדיר שיגעון כשחוזרים על פעולה שוב ושוב ומצפים לקבל תוצאה שונה". 

גם ח"כ יעקב ליצמן, יו"ר יהדות התורה, השיב לבית הנשיא כי סיעת יהדות התורה ממשיכה לדבוק בראש הממשלה נתניהו. "כפי שהבענו בפני כבוד נשיא המדינה, עמדת סיעת יהדות התורה שיש להטיל את הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו. על דעת עמיתי לסיעה ח"כ משה גפני, עמדה זו שלנו לא השתנה גם כיום, וזאת בהתאם לעמדת כל סיעות הימין יחדיו 55 נציגים שהתאחדו כבלוק", כתב ליצמן במכתב מענה למנכ"ל בית הנשיא הראל טובי.

בכחול לבן אמרו ל"גלובס" כי בכוונתם לפנות לכל הסיעות בכנסת ה-22, כולל הימין החדש, הבית היהודי-איחוד לאומי, המחנה הדמוקרטי והמשותפת, כדי להציע לכולם לשמוע את קווי היסוד ולהציע להם להצטרף למלאכת הרכבת הממשלה. יחד עם זאת, הם הדגישו כי הטלפון הראשון שלהם יהיה לליכוד.

המקום בו ייערך המשא-ומתן מטעם כחול לבן טרם נקבע.