מיצובישי מצטרפת למיטב דש בחברת הניהול של הקרן לרכישת תיקי הכנסות של חברות טכנולוגיה

קרן ההון סיכון של התאגידית של הקונצרן הזר התחייבה להשקיע סך של עד 4 מיליון דולר בחברת הטכנולוגיה וניהול הקרנות ליקווידיטי מבית מיטב דש • ההשקעה תומר למניות בהתאם לשווי שייקבע בעתיד

אילן רביב
אילן רביב

קרן ההון סיכון התאגידית של קונצרן הענק היפני מיצובישי נכנסת לשותפות עם בית ההשקעות מיטב דש  בקרן ליקווידיטי העוסקת ברכישת תיקי הכנסות של חברות טכנולוגיה. על פי הודעת בית ההשקעות השני בגודלו במשק, קרן MUIP מקבוצת מיצובישי תשקיע עד 4 מיליון דולר, בהזרמה הראשונה העבירה 500 אלף, שיגדלו בהדרגה במהלך הרבעון הקרוב.

מיטב דש נכנס לשותפות בליקווידיטי קפיטל ג'נרל פרטנר במרץ 2018, כשגם מנכ"ל בית ההשקעות, אילן רביב, השקיע ישירות ועצמאית במניות הקרן. מיטב דש ורביב מחזיקים במניות לצד מייסדיה, ירון סלע ורון דניאל. ליקווידיטי פועלת בתחום רכישת תיקי הכנסות של חברות שונות בדגש על חברות טכנולוגיה, ובעיקר חברות SaaS מחו"ל ומישראל בעבור צדדים שלישיים, בתצורה של שותפות מוגבלת.

עתה נכנסת הקרן של מיצובישי להשקעה בשותפות במסגרת גיוס כולל של 2.5 מיליון דולר שביצעה עד כה, כשהיא מחזיקה בניירות ערך שיומרו למניות בסבב הבא שייעשה, ויש לה זכות להנחה (דיסקאונט) ביחס לשווי ליקווידיטי קפיטל ג'נרל פרטנר בסבב הבא. המנגנון בעסקה נקבע מאחר שבמיטב דש ובליקווידיטי מאמינים שערך חברת הניהול של הקרן יעלה ועל כן הם לא מעוניינים לקבע את ההשקעה של מיצובישי כבר בשלב זה.

"במו"מ לצירוף עוד משקיעים"

כאמור, מדובר בהשקעה של עד 4 מיליון דולר ועד 20% מהקרן, לפי הנמוך מביניהם, כאשר לפי שעה הקרן של מיצובישי משקיעה 500 אלף דולר מתוך סך גיוס של 2.5 מיליון דולר. לדברי רביב, "שותפות חדשה זו מחזקת את אמונתנו כי ליקווידיטי נמצאת בדרכה להיות הבנצ'מרק למודל המימון החדש לחברות עם הכנסות חוזרות".

במיטב דש מפרטים בנוסף כי "מטרת הגיוס הינה בעיקרה האצת פיתוח הטכנולוגיה שפותחה על ידי ליקווידיטי, המתבססת על סדרת אלוגריתמים ייחודיים שפותחו ואשר ליקווידיטי ממשיכה לפתחם, לחיזוי הכנסות ותזרימי מזומנים עתידיים של חברות אשר משמשת את הקרן לניהול השקעותיה", כך ש"פלטפורמת החיתום של הדור הבא של ליקווידיטי עבור חברות טק ברחבי העולם" תסייע לקרן הזרה "במטרה לבנות ברית אסטרטגית לפיתוח פלטפורמות החיתום העתידיות של MUFG". עוד מפרטים במיטב דש כי "בימים אלו ליקווידיטי מצויה בשלבי מו"מ מתקדמים להצטרפותם של משקיעים אסטרטגיים נוספים לעסקה".

על פי דוחות מיטב דש למחצית 2019, ליקווידיטי גייסה עד כה כ-40 לניהול ומימון הפעילות שלה (שלא למניות החברה המנהלת).