אריה דרעי: "אבלום תחבורה ציבורית בשבתות באמצעות חקיקה"

שר הפנים ויו"ר ש"ס הביע תמיכה בנתניהו ואמר שהוא ניצב מאחוריו • לגבי יוזמת התחבורה הציבורית בשבת אמר דרעי: "הסטטוס-קוו נמצא בנסיגה והוא לרעת החרדים"

אריה דרעי / צילום: רפי קוץ
אריה דרעי / צילום: רפי קוץ

שר הפנים וניו"ר ש"ס אריה דרעי שוחח הבוקר (ה') בתוכניות הפוליטיות בתחנות הרדיו גל"צ וכאן, רשת ב' ואמר כי הוא ניצב מאחורי בנימין נתניהו והמתווה היחיד המתאים בעת זו, הוא באמצעות גוש 55, וכי ימשיך לעבוד רק דרכו. "בזבזנו 28 יום מאוד יקרים ,ואין לנו זמן לבזבוז נוסף. צריך כאן החלטה מנהיגותית אסטרטגית".

לדבריו, האשם לבזבוז הזמן הוא יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, כיוון שנתניהו הסכים למתווה שהוצע על ידי הנשיא ריבלין וגנץ הוא מי שדחה את המהלך. "נתניהו הבין שזו הדרך היחידה להקים ממשלה והם סירבו ולא באו לפגישות. והלכו ימים על אגו וגאווה", אמר דרעי.

עוד אמר דרעי, כי אין סיבה שנתניהו לא יהיה הראשון ברוטציה. "הוא ראש הממשלה המנוסה. אני מאמין שבשנה הקרובה מדינת ישראל זקוקה לנתניהו ליד ההגה. אני מאחל לו שלא יגיע לנבצרות, אבל יגיעו לזה והוא יהיה בתפקיד אחר תחת גנץ. אין שום סיבה שבעולם שנתניהו לא ימשיך ובשנה הזו גנץ רק ירוויח והוא ילמד למה זה חשוב להיות לצידו של נתניהו".

דרעי נשאל גם על המהלך של ראש עירית תל-אביב רון חולדאי בנוגע לתחבורה ציבורית בשבת. לדבריו, הוא יבלום בחקיקה את היוזמות של הרשויות המקומיות המובילות זאת, כמו תל-אביב. "70 שנה עם ישראל חי בסטטוס קוו, האם יש כפיה דתית במדינת ישראל?", אמר דרעי. "מה אתם רוצים, אנחנו מדינה יהודית וחייבים לשמור על השבת. כל מיני יוזמות פרטיות של אוטובוסים נסגרות אחרי זמן קצר".

דרעי הוסיף כי הסטטוס קוו ממילא כורסם, והוא יבלום מהלכים חדשים: "הסטטוס קוו נמצא בנסיגה והוא לרעת החרדים. לפני 20 שנה לא היו חנויות פתוחות בשבת. היו מלחמות השבת בקולנוע בפתח תקווה. יש חוקים בישראל, והם המסגרת הדמוקרטית, עם כל הכבוד לא ראשי הערים מעבירים חוקים. ואני בוודאי אבלום אותם בחקיקה. מי יעבוד על האוטובוסים הללו? עוד פעם הפועלים הפשוטים והם יהיו עבדים שבעה ימים בשבוע? ואח"כ יעבדו גם בעלי מרכולים ובסוף גם רו"ח ועו"ד וגם תעשיה תעבוד בשבת". כאשר העירו לדרעי המראיינים, ירון דקל ועמית סגל, כי אין לו רוב להעביר חקיקה בולמת אמר דרעי "בסדר. נראה מה יהיה".