אינטל לא צמחה ברבעון השלישי - אבל התוצאות הפתיעו לטובה

המעסיקה הגדולה בהייטק הישראלי הציגה הכנסות של 19.2 מיליארד דולר, 1.2 מיליארד דולר מעל התחזיות • המניה מזנקת בכ-3% לאחר המסחר

בניין אינטל / צילום : צילום: Reuters, Ronen Zvulun
בניין אינטל / צילום : צילום: Reuters, Ronen Zvulun

ענקית השבבים אינטל , המעסיקה הגדולה בהייטק הישראל, הציגה תוצאות טובות ברבעון השלישי, הרבה מעל התחזיות. בשורת ההכנסות הציגה החברה הכנסות של 19.2 מיליארד דולר, בדומה לרבעון המקביל ב-2018. עם זאת, האנליסטים צפו כי ההכנסות שלה ירשמו ירידה ויסתכמו ב-18 מיליארד דולר.

גם בשורת הרווח הפתיעה אינטל לטובה, כשהציגה רווח נקי של 1.42 דולר למניה, לעומת תחזית לרווח של 1.24 דולר. הרווח הנקי המתואם ( Non-GAAP ) הסתכם ב-6.3 מיליארד דולר, ירידה של 3% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי החשבונאי ( GAAP ) ירד ב-6% ל-6 מיליארד דולר.

אינטל העלתה את התחזית השנתית להכנסות של 71 מיליארד דולר, שמשקפות צמיחה מזערית לעומת השנה שעברה. עם זאת, ההכנסות החזויות גבוהות ב-1.5 מיליארד דולר מהתחזית שסיפקה החברה ביולי. זהו הרבעון השני ברציפות שאינטל מפתיעה לטובה, לאחר מספר רבעונים חלשים. החברה גם העלתה את תחזית הרווח הנקי המתואם למניה ל-4.6 דולר, 21 סנט מעל לתחזית האנליסטים.

באינטל הסבירו כי הסיבה לתוצאות הטובות היא שההכנסות מהפעילות מבוססת דאטה הגיעו לשיא כל הזמנים וסיפקו קרוב למחצית מכלל הכנסות החברה. ההכנסות מפעילות ה- PC של החברה ירדו ב-5% והסתכמו ב-9.7 מיליארד דולר. ההכנסות של פעילות הדאטה סנטרס צמחו ב-4% והגיעו ל-6.4 מיליארד דולר - 750 מיליון דולר מעל תחזיות האנליסטים. הכנסות מובילאיי עלו ב-20% ל-229 מיליון דולר.

אינטל הודיעה כי היא מגדילה את הביי-באק (רכישה עצמית של מניות) ב-20 מיליארד דולר. ברבעון השלישי הציגה אינטל תזרים מפעילות של 10.7 מיליארד דולר, שילמה דיבידנדים בהיקף של 1.4 מיליארד דולר ורכשה 92 מיליון מניות של החברה בשווי של 4.5 מיליארד דולר.