זינוק של 30% ביממה: הכרזה של נשיא סין שולחת את הביטקוין לעליות חדות

העלייה החריגה במטבע הדיגיטלי המוביל נרשמת על רקע הצהרה של נשיא סין, שי ג'ינפינג, שלפיה מדינתו רוצה להוביל את פיתוח טכנולוגיית הבלוקצ'יין • גם בשוק תנודתי כמו של הביטקוין, זינוק יומי של 30% נחשב ליוצא דופן

זינוק בשער הביטקוין / צילום: שאטרסטוק
זינוק בשער הביטקוין / צילום: שאטרסטוק

על רקע ההצהרה אתמול (יום ו') של נשיא סין שי ג'ינפינג, שלפיה מדינתו רוצה להוביל את פיתוח טכנולוגיית הבלוקצ'יין, נרשמה ביממה האחרונה עלייה חריגה במחירו של המטבע הדיגיטלי המוביל. הבוקר (שבת) זינק הביטקוין  מעל ל-10,000 דולר - מחירו הגבוה ביותר מאז 22 בספטמבר. בכך השלים הביטקוין זינוק יומי של כ-30% - עלייה יוצאת דופן גם בשוק תנודתי מאוד כמו שוק הקריפטו

אתמול (יום ו') בבוקר נסחר הביטקוין (BTC) במחיר ממוצע של 7,500 דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. נכון לשעה 9:00 הבוקר (שבת) נע מחיר הביטקוין סביב 9,600 דולר, כארבע שעות לאחר שזינק מעל ל-10,000 דולר. מחירו הנוכחי משקף לביטקוין שווי שוק של כ-173 מיליארד דולר - יותר מ-68% משוויו של כלל שוק הקריפטו, המונה כיום 3,047 מטבעות דיגיטליים שונים. יחד עם הזינוק במחיר נרשמה ביממה האחרונה עלייה חדה במחזורי המסחר במטבעות דיגיטליים בבורסות הקריפטו, וגם עלייה במחזורי המסחר בחוזים עתידיים על הביטקוין בבורסות כמו Bakkt.

הזינוק החריג של הביטקוין הפתיע אפילו תומכים ותיקים במטבע הדיגיטלי. אריק וורהיס, מייסד ומנכ"ל בורסת הקריפטו ShapeShift, צייץ הבוקר בטוויטר: "מישהו יכול לומר לי מתי בפעם האחרונה זינק הביטקוין 30% ביממה? זה לא אמיתי". ווורהיס הוסיף כי "בבועה של מאי 2011 היו כמה ימים שבהם מחיר הביטקוין זינק ב-100% ביום. אבל שווי השוק אז היה כה זעיר בהשוואה להיום".

נזכיר כי רק לפני שלושה ימים (יום ד') צנח מחיר הביטקוין ל-7,500 דולר - שפל של 5 חודשים - במהלך השימוע שנערך בקונגרס האמריקאי למארק צוקרברג. בשימוע נדרש מייסד ומנכ"ל פייסבוק להשיב על שאלותיהם של חברי הקונגרס בעיקר בנוגע לפרויקט המטבע הדיגיטלי ליברה, שאותו מובילה פייסבוק. בפתיחת עדותו התייחס צוקרברג להתקדמות של סין בפיתוח מטבע דיגיטלי לאומי. "בעוד אנו דנים בסוגיות אלה, שאר העולם לא מחכה", אמר. "סין נעה במהירות לקראת השקת רעיונות דומים בחודשים הקרובים".

על פי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס אתמול, כפי שפורסם ב"גלובס", מפגש שהתקיים בפוליטבירו של המפלגה הקומוניסטית בסין, אמר הנשיא שי כי המדינה תאיץ את הפיתוח של טכנולוגיית הבלוקצ'יין כמקור לחדשנות. לדבריו, על סין ליטול "תפקיד מוביל" בפיתוח הבלוקצ'יין - טכנולוגיה שעליה מבוססים רוב המטבעות הקריפטוגרפיים. על פי דיווחים שפורסמו השנה, סין מפתחת בשנים האחרונות מטבע דיגיטלי ריבוני - והבנק המרכזי של סין נערך להשקתו בעתיד הקרוב.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.