קנאביס | בלעדי

גם אלי עזור נכנס לעסקי הקנאביס: שותף בחברת קאנאהייטס מעין זיוון

עזור משתלב כשותף דרך חברה בשם "ג'רוזלם קנאביס" בחברת קאנאהייטס בקיבוץ עין זיוון שברמת הגולן (ומכאן שם החברה - הייטס) • ג'רוזלם קנאביס מחזיקה בכ-57% מהחברה והקיבוץ מחזיק בכ-43%

אלי עזור/ צילום: יוסי כהן
אלי עזור/ צילום: יוסי כהן

אלי עזור, מו"ל ג'רוזלם פוסט ומעריב ובעלי ערוצי צ'רלטון, תחנת הרדיו 103 ועסקים נוספים בתחום התקשורת והפרסום, נכנס גם הוא לתחום הקנאביס. עזור משתלב כשותף דרך חברה בשם "ג'רוזלם קנאביס" בחברת קאנאהייטס בקיבוץ עין זיוון שברמת הגולן (ומכאן שם החברה - הייטס). ג'רוזלם קנאביס מחזיקה בכ-57% מהחברה והקיבוץ מחזיק בכ-43%.

אחד הדירקטורים שמונו באחרונה בחברה הוא חזי צאיג, יו"ר דואר ישראל בשש השנים האחרונות. צאיג כיהן בעבר כמנהל מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת וכמנכ"ל החברה הממשלתית לתיירות.

הכניסה של עזור לתחום הקנאביס היא חלק ממגמת כניסה של גורמים מתחום העסקים להשקעה בחברות אלו, בהם למשל ברק רוזן ועידו חג'ג' מתחום הנדל"ן, שרכשו את השליטה החברות קנביט ויוניבו בהתאמה, וכן אייל רביד, בעלי רשת ויקטורי, שהיה אמור לרכוש 50% מחברת קנאביס המוקמת במושב כפר אחים. עסקה זו לא יצאה לפועל לאחר שלא התקבל אישור משרד הבריאות. כעת, זו הפעם הראשונה שבה נכנס לתחום מו"ל של גוף תקשורת.

מנכ"ל קאנאהייטס הוא אלי מלכה, בעבר ראש המועצה האזורית גולן וממייסדי מפלגת "הדרך השלישית". נוסף על פעילותו הפוליטית והמוניציפלית, מלכה הוא גם חקלאי בישוב שעל, ומביא לחברה את הניסיון בתחום זה.

קאנאהייטס הוקמה ביוני 2019, כלומר היא חברה חדשה יחסית בתחום. החברה ייסדה עם מכללת תל חי תוכנית ללימודי הקנאביס הרפואי במסגרת לימודי החוץ במכללה. כיום כבר לא מוקמות חברות קנאביס חדשות רבות משום שהשוק רווי בחברות. רק מעטות מהן הצליחו להגיע לשלב שתילת הצמחים, ואף חברה חדשה (מעבר לשמונה החלוצות שהחלו לפעול כבר ב-2009), לא הצליחה לעמוד עדיין בקריטריונים של משרד הבריאות ולהביא קנאביס לשוק. 

החסם העיקרי שעומד בפני החברות הוא ניסיון והשקעה. אם קיבלה קאנאהייטס השקעה משמעותית מעזור, יש לה סיכוי לצמצם את הפער.