הסופר כמסאז'יסט: המועדון העסקי-אקדמי אירח את דויד גרוסמן

וגם: רעות שרצר מונתה לסמנכ"לית ומנהלת אגף התביעות בשלמה ביטוח

דויד גרוסמן, טובה וסמי סגול  / צילום: ישראל מלובני פצו
דויד גרוסמן, טובה וסמי סגול / צילום: ישראל מלובני פצו

עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית, אירח אמש המועדון העסקי-אקדמי של אוניברסיטת תל אביב את הסופר דויד גרוסמן למפגש שעסק ביצירתו, דמויותיו, תהליכי הכתיבה שלו, ונגע גם בפוליטיקה.

את פניו של גרוסמן קיבלו אמנון דיק, יו"ר אגודת הידידים של האוניברסיטה ורעייתו נאוה, והמנכ"לית עו"ד עדי אולמרט, ופרופ' אריאל פורת, נשיא האוניברסיטה, סיפר כי לגרוסמן ולו היכרות ארוכת שנים שראשיתה בשירות בצה"ל.

בתוכנית האמנותית ערכה ד"ר ליעד מודריק, המכהנת היום כחברת סגל בבית ספר סגול למדעי המוח וביה"ס למדעי הפסיכולוגיה באוניברסיטה, שיחה עם גרוסמן, בה הוא אמר כי "יש לנו חברה אינדיבידואליסטית בה לכל אחד חשוב האני שלו. התפקיד של סופר הוא לדעת את דמויותיו ולחדור לעומק התודעה כדי לראות כיצד האחר חווה אותו. אני בעצם מסאז'יסט המעורר יחסים שהתאבנו בין בעל ואשה, בין הורים וילדים או בין אחים ואפילו בינינו לבין אויבינו. אנחנו חיים מסיפורים. זה קיים במוח שלנו. יש סיפור אישי ויש סיפור לאומי, אבל לכל אחד יש את הסיפור הרשמי שלו. במהלך השנים אנחנו מספרים אותו באופן יותר יעיל, יותר מעורר רחמים, עד שלעתים הוא כבר לא אקטואלי אבל המספר כבר לכוד בתוכו". בזווית הפחות אישית ויותר אקטואלית, הסביר גרוסמן כי "ישראל צריכה להיות פחות קפוצה כמו אגרוף אלא להיות חופשיה יותר בתוך הסיפור של עצמה. אי אפשר לראות את המציאות רק מתוך הפחדה על רקע ביטחוננו. מתי בפעם האחרונה שמענו את ראש הממשלה שלנו מדבר על חזון חיובי של צמיחה ושגשוג? הוא יוצר מציאות של הפחדה ומלבה אותה. אדם אחד עושה זאת", אמר גרוסמן.

בקהל המאזינים היו: סמי וטובה סגול; ציפי ושאול קוברינסקי, יו"ר דיסקונט; ירון גזית, מייסד ויו"ר גלוברנדס;  יהודה זיסאפל, ממייסדי רד בינת; ואחרים. 

אמנון ונאוה דיק וציפי ושאול קוברינסקי / צילום: ישראל מלובני פצו
 אמנון ונאוה דיק וציפי ושאול קוברינסקי / צילום: ישראל מלובני פצו

בועז דותן ועדי אולמרט / צילום: ישראל מלובני פצו
 בועז דותן ועדי אולמרט / צילום: ישראל מלובני פצו

גיל ספיר מונה לתפקיד סמנכ"ל תחום פרט בהאודן ישראל 

ברוקר הביטוח הבינלאומי האודן הודיע על מינוי של גיל ספיר לתפקיד סמנכ"ל, מנהל תחום פרט, בהאודן ישראל. ספיר (52), כיהן במשך 7 שנים, עד נובמבר 2018, כמנכ"ל חברת הביטוח שירביט המתמחה בביטוחי פרט. קודם לכך הוא שימש במשך 15 שנה בתפקידי ניהול שונים בתחומי החיסכון ארוך הטווח, הביטוח הפנסיוני, הביטוח הכללי וביטוחי הפרט בקבוצות מגדל והפניקס. עם כניסתו להאודן ישראל יהיו תחת תחומי אחריותו של ספיר ביטוחי הרכב, הדירה, הנסיעות לחו"ל והתאונות האישיות.

איציק מליק, מנכ"ל האודן ישראל, מסר כי "בגיוס זה האודן ישראל מאותתת באופן ברור וחד משמעי כי תחום ביטוחי הפרט הוא אסטרטגי ובעל חשיבות ראשונה במעלה עבור החברה. אנו רואים במוצרי ביטוחי הפרט, המהווים 70% מענף הביטוח הכללי במדינת ישראל, מנועי צמיחה משמעותיים עבור האודן ישראל. אני שמח וגאה שגיל בחר בהאודן ישראל, ותחום הפרט בהובלתו ימשיך בפיתוח המוצרים הייחודים, בהגדלת נתח השוק שלנו ובהמשך ביסוסנו כברוקר הביטוח הטוב ביותר בישראל". 

דני סבר, מייסד ויו"ר האודן ישראל ודירקטור בקבוצת האודן העולמית הוסיף "בהתאם לאסטרטגיית הקבוצה, רוב משרדי האודן ברחבי העולם השתלבו בעוצמה בתחום ביטוחי הפרט, וגם האודן ישראל מצטרפת כעת למסע זה בתחום הפרט, מה שאומר השקעה מהותית בכוח אדם, במשאבי ניהול ובמערכות טכנולוגיות תומכות. אנו מאמינים שגיל ספיר הוא האיש להוביל אותנו במאמצים אלה".

ספיר מסר "אני שמח על  ההזדמנות להוביל את המהלך האסטרטגי שהאודן ישראל בחרה בו, ובטוח שנוכל להגיע להישגים משמעותיים ולהפוך את האודן ישראל למובילה גם בענף ביטוחי הפרט בישראל".

האודן ישראל היא חברת בת של Howden Broking Group Ltd - ברוקר הביטוח העצמאי הגדול בעולם. האודן לא נמצאת בבעלות חברת ביטוח, ורוב בעלי המניות שלה הם עובדים ומנהלים בקבוצה.

גיל ספיר  / צילום: איל יצהר, גלובס
 גיל ספיר / צילום: איל יצהר, גלובס

רעות שרצר מונתה לסמנכ"לית ומנהלת אגף התביעות בשלמה ביטוח 

לאחר שעבדה במשך 17 שנה בחברת מנורה מבטחים, מונתה רעות שרצר לסמנכ"לית ומנהלת התביעות בשלמה ביטוח. שרצר מילאה במנורה מבטחים תפקידים בתחומי התביעות בענפי הרכב, הרכוש, העסקים, החבויות ותאונות אישיות, ובתפקידה האחרון במנורה שימשה כסגנית מנהל תחום התביעות באגף האלמנטרי. נוסף על נסיונה המקצועי בתחומי הביטוח, שרצר היא בוגרת תואר שני במשפט מסחרי.

אורי אומיד, מנכ"ל שלמה ביטוח, מסר עם המינוי כי "הצטרפותה של רעות שרצר לצוות ההנהלה של שלמה היאחיזוק מקצועי. ניסיונה המקצועי העשיר ויכולות הניהול כפי שהוכיחה עד היום, יקדמו את הטיפול במערך התביעות של החברה ואנו משוכנעים שהיא תדע לשמור על הסטנדרטים ברמת השירות לכלל סוכני החברה".

רעות שרצר / צילום: שרון לוין
 רעות שרצר / צילום: שרון לוין

לצאת מהסרט: הרשות לניירות ערך מבקשת לקדם חינוך פיננסי

לרגל שבוע המשקיעים הבינלאומי (World Investor Week 2019), יצאה הרשות לניירות ערך, זו השנה השלישית, במהלך להעלאת המודעות לחשיבות החינוך הפיננסי ככלי לקידום צרכנות פיננסית אחראית בקרב הציבור. במסגרת זו, שותפה הרשות הישראלית לניירות ערך לקמפיין, שמוביל ארגון IOSCO, הפורום הבכיר לשיתוף פעולה בין רשויות ניירות ערך בעולם, יחד עם כ-90 רשויות מפקחות.

השנה כולל הקמפיין המקומי סדרה של סרטונים שבהם נערך שאלון רחוב ובו עוברי אורח נשאלו על מושגים משוק ההון. במהלך השבועיים הקרובים יפורסמו הסרטונים בדפי הרשתות החברתיות של הרשות, כשהמטרה להמחיש את הפערים והצורך בחינוך ייעודי, תוך מתן דגש על הדור הצעיר. עוד נמסר, כי בסיום שבוע המשקיעים הבינלאומי בישראל יפורסם "המדריך לגלקסיה להשקעות בלתי מפוקחות" - מסמך הכולל את התובנות שגיבשה הרשות עבור הציבור. 

ענת גואטה, יו"רית הרשות לני"ע מסרה כי "ידע והבנה הם הכלים המשמעותיים ביותר אשר עשויים לסייע לציבור ביצירת הביטחון האישי והכלכלי שלהם ושל בני משפחותיהם. 'העתיד כבר כאן' הוא לא סתם אמרה, אלא המציאות של אנשים ומשפחות שבהכרח חייבות להבטיח את עתידן הכלכלי באמצעות השקעה וחיסכון. אנו רואים את מגמת הגידול בתוחלת החיים ולכן קיים צורך אמיתי ביצירת הרגלי צרכנות פיננסית אחראית. השקעה טומנת בחובה הזדמנות, ולצד זאת כרוכה בסיכון ובכך חשיבות תפקידנו להנגיש לציבור את המידע הרלוונטי עבורו לצורך קבלת החלטות השקעה אחריות", אמרה גואטה.

דף הפייסבוק של רשות ניירות ערך / צילום: צילום מסך
 דף הפייסבוק של רשות ניירות ערך / צילום: צילום מסך