הנפקה | בלעדי

מלונות בראון שוב בדרך לבורסה בתל אביב; הכשרה ביטוח תמיר הלוואה ל-20% ממניות הרשת

קבוצת מלונות הבוטיק הצומחת בוחנת גיוס של 300-200 מיליון שקל באג"ח לפעילות רכישת הנכסים שלה • הכשרה ביטוח צפויה להפוך הלוואה של כ-20 מיליון דולר להון, מהלך שישקף שווי של כ-100 מיליון דולר למלונות בראון • גיוס האג"ח צפוי לצאת לפועל במהלך המחצית הראשונה של 2020

הגג של מלון בראון בתל אביב / צילום: אתר החברה
הגג של מלון בראון בתל אביב / צילום: אתר החברה

מלונות הבוטיק של רשת מלונות בראון ("בראון הוטלס") שוב בדרך לבורסה בת"א. ל"גלובס" נודע כי שנה לאחר שנכשל ניסיון של רשת המלונות הצומחת להיכנס לבורסה באמצעות מיזוג לשלד בורסאי, היא בוחנת גיוס של 200-300 מיליון שקל בהנפקת אג"ח לטובת זרוע הנכסים שלה, שביצעה בשנים האחרונות השקעות רחבות היקף.

הנפקת האג"ח של מלונות בראון צפויה לצאת לפועל לאחר שיושלם בקרוב מהלך, שבמסגרתו תהפוך חברת הכשרה ביטוח, שבשליטת אלי אלעזרא, לבעלת 20% ממניות רשת המלונות. זאת, באמצעות המרת הלוואה של כ-20 מיליון דולר שהעמידה אשתקד לרשת המלונות להון - במהלך שצפוי לשקף שווי של כ-100 מיליון דולר למלונות בראון.

מהלך המרת ההלוואה של הכשרה ביטוח מצטרף למהלכים נוספים מהחודשים האחרונים: כניסת שותפה לפעילותה המתהווה של מלונות בראון ביוון; והשלמת מספר רכישות של נכסים בארץ (ת"א וירושלים) שהפכו את הרשת לבעלת נדל"ן משלה, בנוסף לתחום פעילותה המסורתי של תפעול מלונות בוטיק בנכסים אותם היא שוכרת. גיוס האג"ח של מלונות בראון צפוי לצאת לפועל במהלך המחצית הראשונה של 2020, כנראה על בסיס הדוחות השנתיים של רשת המלונות, והוא יבוצע לטובת זרוע הנכסים של הרשת.

רשת מלונות בראון נמצאת בשליטת ניר ויצמן, בנו של טייקון המלונות מני ויצמן, שיחזיק 70% ממניות הרשת (לאחר המרת ההלוואה של הכשרה ביטוח) ומייסד הרשת ליאון אביגד וניצן פרי (שיחזיקו 10%).
מרשת מלונות בראון נמסר בתגובה כי: "הנושא נמצא בבחינה. בימים האחרונות קיימנו התייעצויות בנושא כפי שאנחנו בוחנים מדי פעם הצעות שעולות על הפרק. ברגע שיהיה מה לעדכן נצא בהודעה מסודרת".

בנובמבר אשתקד התפוצצה עסקת המיזוג המתוכננת של מלונות בראון לשלד הבורסאי הרודיום . זאת לאחר שאחד מהתנאים לביצוע העסקה - קבלת אישור מצד הכשרה ביטוח, שכאמור שהעמידה לרשת המלונות הלוואה המירה למניות, לא התקיים. עוד קודם לכן חתמו הצדדים על מזכר עקרונות למיזוג פעילות המלונות להרודיום בתמורה להקצאה של כ-75% ממניות החברה הממוזגת, עם אפשרות להגדלת חלקם של בעלי רשת המלונות ל-85% ממניותיה. זאת בכפוף, בין היתר, לקבלת הערכת שווי שלפיה שווי פעילות המלונות עולה על 325 מיליון שקל.

רוכבת על גל הגאות בתחום התיירות

רשת מלונות בראון צומחת במהירות תוך שהיא רוכבת על גל הגאות בתחום התיירות בכלל ומלונות הבוטיק בפרט. באתר החברה נכתב כי "מלונות בראון היא קולקציה של מלונות בוטיק מעוצבים בת"א, ירושלים, קרואטיה ובקרוב ביעדים נוספים בארץ ובעולם. ב-2010, היינו הראשונים להביא לישראל את בשורת המלונאות האחרת - בוטיקית, אינטימית, מעוצבת, חדשנית, מסוגננת ואורבנית. החזון היה ליצור מלונות שיחברו את האורחים מחו"ל לתרבות והיצירתיות האמיתית של חיי העיר התוססים ובמקביל להרחיב את חיי הלילה ואת תרבות הבילוי עבור המקומיים".

בבעלותה של הרשת יש כיום 12 בתי מלון, מהם עשרה בישראל והיא נמצאת בשנים האחרונות בעיצומו של תהליך התרחבות, בעיקר בישראל, ביוון ובגרמניה - הן באמצעות רכישת בעלות על בתי מלון חדשים והן בהפעלת וניהול בתי מלון. בעוד כשנתיים, כך טוענים ברשת, צפויה מצבת המלונות שלה למנות 54 בתי מלון ובהם 5,000 חדרים.

לאחרונה מונו לרשת יו"ר ומנכ"ל חדשים. לתפקיד היו"ר מונה דני כהן, שפרש לאחרונה מתפקיד ראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי ואילו שלומי טחן, ששימש בעבר כסמנכ"ל תפעול בישרוטל, מונה למנכ"ל במקום ראובן אלקס, שעזב את התפקיד לטובת הקמת רשת בתי מלון עם חברת ישראל קנדה.