גנץ: "מפלגה אשר למעלה מעשור בשלטון לא מוכנה לנהל דיון ענייני"

גנץ ציין כי הקושי העיקרי במו"מ הוא התעקשות הליכוד על בלוק 55 • ליברמן: "הייתה פגישה טובה עם גנץ, אנחנו התמקדנו אך ורק בסוגיות ביטחון"

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ פתח היום את ישיבת סיעת כחול לבן כשהוא מציין כי הקושי העיקרי במו"מ הוא התעקשות הליכוד על בלוק 55. "מפלגה שנמצאת בשלטון למעלה עשור אינה מוכנה לנהל דיון ענייני על קווי היסוד שרוב הציבור רוצה בהם. אבל אנחנו נמשיך לדבר עם כולם", אמר גנץ. לדבריו, "האופציה הטובה ביותר היא ממשלת אחדות בראשות כחול לבן ביחד עם הליכוד כפי שהעם בחר. האופציה הגרועה ביותר היא בחירות". גנץ הוסיף שינסו להימנע מבחירות "נוכח כל אלטרנטיבה שעומדת בפנינו".

ח"כ יאיר לפיד אמר בישיבת הסיעה כי "אפשר להקים ממשלה תוך 48 שעות. כל מה שבנימין נתניהו צריך לעשות, הוא להיות שני ברוטציה. מדינת ישראל לא צריכה עוד בחירות. היא צריכה שנחזור לדבר במונחים של ביחד, ומטרות משותפות, וערכים".

אולם דבריו של שר הביטחון לשעבר משה יעלון היו הקשים ביותר ומהם ניכר היה שהוא לא יתן ידו לכניסה לממשלה בכהונה תחת נתניהו עם כתב אישום.דבריו, נשמעו כאילו נאמרים במהלך קמפיין: "נתניהו הפך לנטל! - נטל על הליכוד, נטל על המדינה. נתניהו תוקע את המדינה! נתניהו לא מאפשר ממשלת אחדות ליברלית, בגלל הסתבכויותיו העברייניות. מדינת ישראל אינה זקוקה לבחירות נוספות, אך אסור לאפשר לנתניהו ממשלת חסינות".

בתוך כך, קודם לכן נפגשו גנץ וח"כ אביגדור ליברמן לישיבת מו"מ ראשונה מאז קיבל גנץ את מלאכת הרכבת הממשלה. ליברמן ציין בישיבת הסיעה שלו כי לא יאפשר להעביר חקיקה שנויה במחלוקת במהלך תקופת המעבר ולפיכך יתנגד לחוק המונע מראש הממשלה תחת כתב אישום להתמודד. ליברמן סיפר כיצד תוקפים אותו בכל העת האחרונה וזאת על אף שהוא (לשיטתו) מציג עמדות ממלכתיות, מאפשר לנתניהו להיות הראשון ברוטציה ואף להמשיך לכהן תחת כתב אישום, הכל כדי לאפשר הקמת ממשלה ליברלית רחבה ולא ללכת לבחירות שלישיות.

"ההאשמות וההשמצות מטעם דיירים ברחוב בלפור נגדנו. אני באמת תוהה עד כמה אפשר לרדת. מה שראיתי בכל הרשתות החברתיות בתקופה האחרונה זה האשמות על ההתנהלות המשונה של ליברמן והשיקולים הזרים אבל אני חושב שכל מי שעקוב אחרי הזירה הפוליטית וצמוד לעובדות רואה שההתנהלות שלנו היא הכי ממלכתית, הכי אחראית והכי שקולה".

ליברמן התייחס לפגישתו היום עם גנץ: "הייתה פגישה טובה, אנחנו התמקדנו אך ורק בסוגיות ביטחון. מה ההמשך ומה התפיסה שלו לגבי רצועת עזה, האם ממשיכים בכניעה או לא, מה קורה בסוגיה הפלסטינית וההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, והמדיניות לגבי איראן".

יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ אמר היום בישיבת סיעת המפלגה כי הוא מברך על המצב החדש "בו לראשונה בנימין נתניהו הוא לא האיש שאמור להרכיב את הממשלה. אנחנו מברכים את חבר הכנסת בני גנץ, ונסייע בכל דרך שתוקם ממשלה. אנחנו מדגישים, לא באנו להחליף רק את נתניהו. ברור לנו שזה הדבר המרכזי, כי זה ישנה את כללי המשחק, אבל אנחנו רוצים גם שינוי בנושאים החברתיים והמדיניים".

בליכוד הגיבו לדברי גנץ בישיבת סיעת כחול לבן. לדבריהם: "לפיד שוב פועל להכשלת ממשלת אחדות לאומית שהיא הדבר הנכון וההכרחי למדינת ישראל בעת הזו. כחול לבן שבים ועומדים בסירובם לעסוק בענייני מהות וגוררים את ישראל לקראת ממשלת מיעוט מסוכנת עם המפלגות הערביות. אתמול התקיימו פגישות ברוח טובה. אנו שבים וקוראים ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להפעיל שיקול דעת, להתנער מגורמים אינטרסנטיים ולהמשיך ולפעול במהירות להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה."