בתקווה להשפעה: מה שואפים חברי פורום BSI

וגם: 
שי וינברג, מנכ"ל עופר השקעות הנכנס, מצטרף לדירקטוריון מליסרון

גיורא בר דעה / צילום: דמיטרי פנצ'קו
גיורא בר דעה / צילום: דמיטרי פנצ'קו

פורום עסקי חדש הושק אתמול אחר הצהריים במכון הורביץ לניהול אסטרטגי שבפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב. על הפורום בשם "BSI - עסקים, אסטרטגיה ואימפקט", הוכרז במסגרת כנס "חדשנות יוצרת אימפקט".

על-פי התוכנית, הפורום יעסוק במודלים עסקיים כמענה לצרכים כלכליים, חברתיים וסביבתיים, הבאים לידי ביטוי בארגונים, החל מחברות גדולות ועד סטארט-אפים בתחומי המזון, הבנקאות, הסביבה, שוק ההון והטכנולוגיה. הצורך עלה מאותו "האימפקט", שעל פי הדוברים בכנס יוצר שפה חדשה "שכל החברות צריכות להכיר ולהתחיל לדבר אותה, תוך שיתוף פעולה בין המגזר העסקי והאקדמיה, וליישם זאת כחלק בלתי נפרד מתוכנית עסקית וכלכלית".

גיורא בר דעה, מנכ"ל קבוצת שטראוס, אמר במפגש שדור המילניאלס מתעניין מהם מרכיבי המזון וקורא את הפירוט על האריזה. בהתייחסו לעובדים, אמר בר דעה, כי "כמועמדים לעבודה המילניאלס מעלים שאלות קשות שדורות קודמים לא שאלו. הם בודקים מה היכולת של חברה לעשות מעבר לשיפור הרווח לבעלי מניות, אלא לייצר ערך לציבור ולכל ממשקי החברה". "האימפקט הוא כבר לא התרומה לקהילה", אמר בר דעה, "אלא השלב של המעורבות ויצירת הפתרונות", הוא הסביר.

במפגש השתתף גם לאונרדו קרוולהו, אסטרטג בכיר להשקעות אימפקט ב-UBS Wealth Management. גם לדבריו "השקעות בנות קיימא והשקעות אימפקט יכולות להוות אמצעי רב עוצמה לקידום שינוי חיובי שגם מאפשר למשקיעים להתאים את ערכיהם האישיים להשקעותיהם".

עוד נכחו: יאיר סרוסי, יו"ר מכון הורביץ ויו"ר אנלייט; ד"ר רוית כהן מיתר, מנהלת המכון; ד"ר טליה אהרוני, מהפקולטה לניהול ע"ש קולר; ליאור שלו משקיע בחברות אימפקט; ג'קי גורן, מנהלת תחום אימפקט בפקולטה; ד"ר יונתן מנוחין, מנכ"ל המכון הישראלי לחדשנות; ג'ק ביגיו, מנכ"ל UBQ למחזור פסולת; איציק פריד, שותף ומנהל קרן Takwin Labs; גרי ליבנת, משנה למנכ"ל UBS ישראל; ואחרים.

ג'ק ביג'יו, טליה אהרוני, איציק פריד, יאיר סרוסי, לאונרדו קרוולהו ורוית כהן מיתר / צילום: דמיטרי פנצ'קו
 ג'ק ביג'יו, טליה אהרוני, איציק פריד, יאיר סרוסי, לאונרדו קרוולהו ורוית כהן מיתר / צילום: דמיטרי פנצ'קו

שי וינברג, מנכ"ל עופר השקעות הנכנס, מצטרף לדירקטוריון מליסרון

ענקית הנדל"ן המניב מליסרון עדכנה על הצטרפותו של שי וינברג לדירקטוריון שלה, וזאת אחרי מינויו לעמוד בראש חברת עופר השקעות הפרטית, באמצעותה מחזיקה ליאורה עופר בשליטה (כ-58%) במליסרון.

וינברג (56) החל לכהן כמנכ"ל עופר השקעות בחודש ספטמבר, אחרי כחמש שנים בהן ניהל את חברת אלייד נדל"ן הפרטית, אליה הצטרף לאחר שעמד בראשות חברת אלקטרה נדל"ן.

בתפקידו בעופר השקעות החליף וינברג את רון אבידן, שעבר לנהל את חברת הנדל"ן למגורים אזורים.

כניסתו של וינברג לראשות עופר השקעות נעשתה זמן קצר לפני שמנכ"ל מליסרון, אבי לוי, נפרד באופן רשמי מתפקידו, בתחילת החודש, ומי שהחליף את לוי בתפקיד הוא אופיר שריד.

את פרידתו הרשמית ממליסרון השלים לוי באחד מהאקזיטים המרשימים של מנהל שכיר בשנים האחרונות, עם מכירת קרוב ל-3% מהונה של מליסרון, שהיוו את עיקר החזקותיו בחברה, תמורת כ-280 מיליון שקל.

מימוש החזקותיו של לוי נעשה בתיזמון אידיאלי מבחינתו, כשהמנייה נסחרת סביב רמות השיא שלה, אחרי קפיצה של יותר מ-40% מתחילת השנה המשקפת למליסרון שווי נוכחי המתקרב ל-10 מיליארד שקל. בעקבות המכירה נותרו בידיו של לוי כ-1.5% ממניות מליסרון, בשווי שוק נוכחי של כ-150 מיליון שקל.

לצד צירופו של וינברג לדירקטוריון, עדכנה מליסרון על ביקושים גבוהים שנרשמו בשלב המוסדי במסגרת הנפקת אג"ח באמצעות הרחבת סדרות קיימות, בעקבותיהם הרחיבה חברת S&P מעלות את דירוגה לגיוס עד ל-700 מיליון שקל, במקום עד 500 מיליון שקל במקור.

משיכון ובינוי לאבן קיסר: אפרת יצחקי מצטרפת להנהלה של יובל דגים

יצרנית משטחי הקוורץ אבן קיסר מינתה את אפרת יצחקי לתפקיד סמנכ"לית משאבי אנוש גלובלית. במסגרת המינוי יצחקי תצטרף לצוות ההנהלה הגלובלי של אבן קיסר. יצחקי תחליף בתפקיד את נירית פלד שפרשה בתום שנה.

ליצחקי (47) ניסיון של למעלה מ-20 שנה בתחום משאבי האנוש, בארגונים ובחברות גדולות. בתפקידה האחרון היא שימשה כסמנכ"לית משאבי אנוש של קבוצת שיכון ובינוי, וקודם לכן עבדה במשך 5 שנים בקימברלי קלארק כסמנכ"לית משאבי אנוש, חברות שבהן שימש יובל דגים, מנכ"ל אבן קיסר הנוכחי, כמנכ"ל. באבן קיסר תהיה יצחקי אחראית יצחקי על מערך הגיוס הגלובלי לצד תחומי אחריות נוספים.

דגים, מנכ"ל אבן קיסר שבתקופתו מונתה יצחקי לסמנכ"לית גם בשיכון ובינוי, מסר: "אפרת מצטרפת לצוות ההנהלה הגלובלי של החברה ואני מאחל לה הצלחה רבה בתפקיד החדש. אני בטוח שניסיונה והידע הנרחב שצברה לאורך שנות הקריירה שלה, יסייעו לנו להמשיך ולפתח את ההון האנושי המצוין הקיים באבן קיסר".

יצחקי מסרה כי היא "שמחה להצטרף לאבן קיסר בתקופה מרתקת זו של החברה. אני מאמינה שפיתוח התחומים השונים הנוגעים למשאבי האנוש, תוך שימת דגש על ההון האנושי, יהווה נדבך חיוני להצלחת חברה".

אפרת יצחקי  / צילום: תמר מצפי
 אפרת יצחקי / צילום: תמר מצפי

אלעד בנבג'י מנער את שוק הברוקראז': מסחר חינם בבורסה ל-3 חודשים

רגע לפני החלפת השליטה בקבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס, בית ההשקעות שבבעלות קבוצת הביטוח יוצא לתחרות שיווקית ראש-בראש במערכת הבנקאית. אקסלנס ברוקראז', חבר הבורסה שבניהולו של אלעד בנבג'י, יוצא במהלך שיווקי שבו הוא מציע לציבור הרחב "אפס עמלות למסחר בבורסה למשך 3 חודשים".

המהלך של בנבג'י מגיע כשנה ורבע לאחר שהבורסה לניירות ערך, שבניהולו של איתי בן זאב, יצאה במהלך משמעותי משלה כשפרסמה מחשבון השוואתי של דמי הניהול הממוצעים האמיתיים שגובים חברי הבורסה עבור ניהול השקעות בשוק ההון ועבור עמלות קנייה ומכירה של ניירות ערך, ושבו התבררה התמונה החד משמעית: פערי ענק בעמלות הממוצעות שגובים חברי הבורסה שבבעלות הבנקים בגין פעולות בניירות ערך, שיקרות משמעותית מאלו שגובים חברי הבורסה של בתי ההשקעות. ואולם, למרות הפערים הללו מרבית הלקוחות זורמים לחברי הבורסה של הבנקים, כשהנושא אף נדון בהרחבה ובחריפות, בבדיקות שעשו רשות התחרות ורשות ניירות ערך.

"בישראל קיים כשל שוק בתחום שירותי הברוקראז'" אומר בנבג'י, כשהוא מפרט כי "מטרת המבצע היא לעורר את המודעות לאלטרנטיבה. אנחנו מתחייבים שגם אחרי 3 החודשים הראשונים ללא עלות, נציע ללקוחות עמלות הנמוכות בעשרות אחוזים מאלה של המערכת הבנקאית ותחרותיות מאוד גם מול בתי ההשקעות הפרטיים". עוד אומרים באקסלנס כי "מטרת המבצע בראש ובראשונה - להעלות את המודעות של הצרכן לבחון את העמלות ודמי הניהול שהוא משלם ולהבין שאפשר גם אחרת".

אקסלנס ברוקראז' היא ממובילות שירותי המסחר העצמאי בבורסה, "והיא שמה לעצמה כמטרה לתת מענה הוגן ובטוח לצרכנים המעוניינים לסחור עצמאית בבורסה בישראל", אומרים בסביבתה. היא אחת מארבעה חברי בורסה בלבד שבבעלות בתי ההשקעות המקומיים, לצד אי.בי.אי, מיטב דש ופסגות.

במסגרת המהלך האגרסיבי, שמנסה לעורר את התחרות היחסית רדומה על לבו של (רוב) הציבור הרחב וקשריו לשוק ההון המקומי, אקסלנס ברוקראז' תאפשר פתיחת חשבון מסחר בבורסה ללא עמלות ודמי ניהול למשך שלושה חודשים. ככל הידוע "המבצע יוצע לסוחרים פרטיים הסוחרים באופן עצמאי וכולל פעילות מסחר במניות, באג"ח בקרנות סל בארץ ובשוקי העולם, ובנוסף נגזרים (אופציות וחוזים עתידים) בארץ ובשוקי העולם".

המהלך נעשה אגב עדנה פרסומית לבורסה ולמסחר בניירות ערך בישראל, בעקבות קמפיינים שהבורסה עצמה הובילה, יחד עם הפרזנטורית עדי אשכנזי, ובעקבות הסכם חסות רב שנתי שהבורסה עשתה עם הליגה לכדורגל. מהלכים אלה של הבורסה נועדו להגדיל את העניין הציבורי בבורסה המקומית.

בית ההשקעות אקסלנס מנוהל על ידי חנה הולנדר. לבית ההשקעות מספר פעילויות שירותים פיננסים ובראשן שירותי בנקאות השקעות וחיתום, נאמנות לאופציות, מסחר בשוק ההון, וניהול קרנות נאמנות בהיקף של יותר מ-40 מיליארד שקל. בית ההשקעות הוקם ב-1992 והוא רשם במחצית הראשונה של 2019 הכנסות של כ-204 מיליון שקל, לאחר שבכל שנת 2018 רשם בהית ההשקעות הכנסות של 204 מיליון שקל.

אלעד בנבג'י  / צילום: איל יצהר, גלובס
 אלעד בנבג'י / צילום: איל יצהר, גלובס