ארומה ת"א מפרסמת את תחקיר אירוע הטונה: "מהיום נפתח כל טונה רק אחרי הזמנה"

ארומה ת"א: "מאז יום האירוע ועד היום לא נמכרות ברשת מנות המכילות טונה. הזכיין של הסניף יסיים את עבודתו לאלתר" • הרשת גם שולחת עקיצה לויליגר, ספקית הטונה שלה

ארומה תל-אביב / צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של ארומה תל-אביב
ארומה תל-אביב / צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של ארומה תל-אביב

ארומה תל-אביב מפרסמת את תחקיר אירוע הטונה: "מאז יום האירוע ועד היום לא נמכרות ברשת מנות המכילות טונה. הזכיין של הסניף יסיים את עבודתו לאלתר".

הרשת גם שולחת עקיצה לויליגר, ספקית הטונה שלה, כשהיא טוענת שבין הליקויים שנמצאו הייתה גם "אי-בהירות בנושא אופן השימוש בטונה". נזכיר כי ממצאי בדיקת משרד הבריאות העבירו את האשמה אל ארומה תל-אביב, בטענה כי זו "לא שמרה על התקן ומילאה אחר הוראות היצרן".

עוד מפרסמת ארומה תל-אביב כי "ביום 15.10.19 נודע לנו כי שני אנשים אושפזו באיכילוב לאחר שאכלו מנת טונה בסניף. מיד עם היוודע דבר האירוע, הופסקה מכירת הטונה בסניף המדובר. מאותו יום ועד היום הסניף סגור ואינו פועל. עוד באותו היום הוחלט על הפסקת מכירת הטונה בכלל סניפי הרשת, עד לקיום תחקיר מקיף אודות האירוע. בבדיקה שערך משרד הבריאות בסניף נמצא כי המקרה אירע, ככל הנראה, מאחסון לקוי בסניף של טונה למסעדות המשווקת באריזות במשקל 2 ק"ג".

ליקויים אחרים שמפרסמת ארומה תל-אביב כוללים "תקלת חשמל שהתרחשה מחוץ לשעות פעילות הסניף והשביתה מספר מערכות, לרבות מערכות קירור, ואי-בהירות בסניף בנושא אופן השימוש בטונה".

"נפתח את הטונה רק לאחר שתזמינו כריך"

ההחלטות שקיבלה הרשת הן ראשית, כאמור, להתנתק מהזכיין של הסניף הממוקם בדרך בגין בתל-אביב; ושנית לשנות את מודל הרכישה של טונה לסניפים: "אנחנו עוברים מיידית מרכישת טונה בחבילות ענקיות לרכישת טונה במארזים אישיים וקטנים שייפתחו רק לאחר ההזמנה - בדיוק כמו בבית. רק לאחר שתזמינו כריך או סלט טונה, נפתח עבורכם בלבד אריזה אישית ובטוחה לחלוטין למאכל".

זאת ועוד, "לכל מקררי הרשת יתווספו, ליתר ביטחון, גלאים שיתריעו על תקלת טמפרטורה. גלאים אלה יתריעו על תקלות קירור שמתרחשות גם בשעה שהסניף סגור. למען הסר ספק ובשם הזהירות, ביצענו בכל סניפי הרשת בדיקות מקיפות, לקחנו דגימות מזון לבדיקה במעבדות מיוחדות, ריעננו את נהלי התברואה לכלל העובדים וקיימנו בקרות קפדניות של חברות חיצוניות". 

בנימה אישית, בארומה תל-אביב מתנצלים בפני הלקוחות: "אנו רואים את האירוע בחומרה רבה ושבים ומתנצלים בפני הלקוחות על שאירע. אין ולא יהיה מקום לתקלות מסוג זה ברשת שלנו. בריאות הציבור וטריות המזון הן הדבר החשוב לנו ביותר.

"רשת ארומה בתל-אביב קיימת כבר כ-30 שנה והפכה לחלק בלתי נפרד מההוויה הישראלית. מאות עובדים מסורים משרתים אתכם שנים על גבי שנים ומספקים לכם עשרות אלפי מנות מזון ביום. בשם הנהלת ועובדי הרשת, אנחנו מודים לכם על שאתם ממשיכים לפקוד את סניפי הרשת למרות הסערה התקשורתית. האמון שלכם אינו מובן מאליו מבחינתנו. אנו מחויבים לכם ומבטיחים כי נדע להשתפר למענכם, על-מנת שתוכלו להמשיך לשתות את הקפה שלכם וליהנות מאוכל ישראלי טרי ואיכותי".