אליזבת' וורן מתחה ביקורת בוידאו לג'יי סטריט על נתניהו

הבן דוד של נתניהו, נתן מילקובסקי, הוא אחד מתורמיה של וורן, שמתמודדת על מועמדות המפלגה הדמוקרטית ב-2020

 

אליזבת וורן  / צילום:   Shutterstock
אליזבת וורן / צילום: Shutterstock

הסנטורית אליזבת' וורן לא הגיעה לועידת ג'יי סטריט אך שלחה קטע וידאו ובו אמרה לנוכחים כי היא תומכת בפתרון שתי המדינות. "זו התוצאה הטובה ביותר עבור ישראל והפלסטינים… זה יביא לסיום הכיבוש ויצור מדינה ריבונית פלסטינית, שתחיה לצד ישראל בשלום ובטחון".

וורן אף מתחה ביקורת ישירה על המדיניות הימין קיצונית של נתניהו במהלכי סיפוח והמשך התנחלויות: "אני מאמינה שישראל היא בת ברית חשובה ואני מחויבת לביטחונה, אבל בוא נהיה ברורים - אנחנו יכולים לדבר נגד המדיניות הימין הקיצונית של ממשל נתניהו, כמו סיפוח והתנחלויות, תוך כדי תמיכה במדינה עצמה. בדיוק כפי שאנחנו מדברים נגד הנשיא טראמפ וממשיכים לתמוך במדינה שלנו.

"כנשיאה אנקוט צעדים מיידים לתקן את הנזקים שגרמה המדיניות חסרת האחריות של טראמפ. אני אחזיר את המשלחת הפלסטינית לוושינגטון, ואפתח מחדש את הקונסוליה האמריקאית לפלסטינים. אבהיר שבהסכם בין שתי המדינות, שתי הבירות יהיו ממוקמות בירושלים. אחזיר סיוע לפלסטינים ולאונרא ואעבוד לשפר את המצב הקטסטרופי בעזה" אמרה וורן.

אחד הדברים המעניינים הוא שמעיון במאגרי תורמים של המפלגות נודע שמשפחתו האמריקאית של ראש הממשלה נתניהו, משפחת מילקובסקי הם מבין התורמים לסנטורית וורן, כמו גם למספר רב של מועמדים דמוקרטיים מקומיים.

נתן מיליקובסקי ואשתו רבקה תרמו כל אחד 2,700 דולר לסנטורית המנהלת מלחמות מתוקשרות נגד חברות המדיה הגדולות, וול סטריט, וחברות הביטוח. בתם של הזוג, בריאנה מילקובסקי, תרמה אף היא 2,250 דולר.

הסכומים הנ"ל עומדים במגבלות התרומות המותרות בארה"ב, אך מעיון בסך כל תרומותיהם בשנת 2019 עולה שהם מרבים לתרום גם למועמדים ומועמדות למשרות סנטור או חברי בית הנבחרים מטעם המפלגה הדמוקרטית במספר מדינות (וירג'יניה, קנטקי, ניו ג'רזי, דרום קרולינה) ואף סכומים של מעל ל-100 אלף דולרים למפלגה עצמה.