נחום ביתן ממשיך לממש: מוכר 5 סניפים לויקטורי ב-63 מיליון שקל

עסקה זו מצטרפת לעסקה נוספת שביצע ביתן בחודש שעבר, במסגרתה מכר 7 סניפים לרשת פרשמרקט ב-110 מיליון שקל • מבחינת ויקטורי, העסקה מאפשרת לה להגדיל בין-לילה את מספר סניפיה ב-10%

נחום ביתן / צילום: תמר מצפי
נחום ביתן / צילום: תמר מצפי

נחום ביתן ממשיך לממש נכסים כדי להתמודד עם מצוקת התזרים שלו, והמרוויחות הן המתחרות. רשת המזון ויקטורי שבהובלת אייל רביד תרכוש חמישה סניפים מידי קבוצת יינות ביתן, בתמורה לסכום של 63 מיליון שקל.

עסקה זו מצטרפת לעסקה נוספת שביצע ביתן בחודש שעבר, במסגרתה מכר שבעה סניפים לרשת פרשמרקט בתמורה ל-110 מיליון שקל

מדובר בארבעה סניפים של רשת יינות ביתן בערים רחובות, נתיבות, טירת הכרמל ויבנה; ובסניף אחד של מגה בעיר במבשרת ציון שהוסב לפני כשנתיים גם הוא לסניף של יינות ביתן. בסך-הכול מדובר בשטח מסחר של כ-8,500 מ"ר נטו. 

מבחינת ויקטורי , שכבר תקופה ארוכה מעוניינת להתרחב באמצעות רכישות, מדובר בהזדמנות להגדיל את הפריסה שלה, והעסקה הזו מאפשרת לה להגדיל בין-לילה את מספר סניפיה ב-10%, עם סניפים שהיקף מכירותיהם עומד על כ-200 מיליון שקל בשנה. 

רכישת סניפים אלה מהווה דריסת רגל חדשה לחמש ערים חדשות בהן לא הייתה קיימת נוכחות לחברה עד היום. להערכת ויקטורי, "היקף המכירות בסניפים החדשים צפוי להגדיל ב-15%-20% את היקף הפעילות הכללי של החברה ובהתאם לכך את רווחיותה".

כמו כן, ויקטורי מציינת בוחנת את אופן מימון העסקה ממקורות עצמאים, מהנפקה סדרת אג"ח חדשה או מהלוואה בנקאית. להערכתה, היקף ההשקעות שתבצע החברה בסניפים, לא יהיה בסכום מהותי לחברה.

בשבועות האחרונים חיפש ביתן רוכש לסניפים שבבעלותו, וזאת על רקע קשיי תזרים אליהם נקלעה פעילות הרשת לאחרונה. שתי העסקאות הללו, שהיקפן מסתכם ב-173 מיליון שקל, אמורות לסייע לביתן למחוק את החוב לנאמני רשת מגה, שאותה רכש לפני כשלוש שנים, העומד על כ-150 מיליון שקל.

עם זאת, נראה כי בכדי להביא את הרשת ליציבות מלאה נדרשת הזרמת כספים נוספת בהיקף של למעלה מ-100 מיליון שקל. לפני כשלושה חודשים נחשף ב"גלובס" כי קבוצת יינות ביתן מעכבת תשלומים לספקים ומציגה ירידה חדה במכירות, וכי בעל השליטה ברשת הזרים לה עשרות מיליוני שקלים במהלך 2019.