בהראל משנים את מבנה החברה בשל "השינוי במאפייני הצריכה של הלקוחות" ומצרפים איש פרסום בכיר

קבוצת הביטוח הגדולה בישראל מבצעת שינוי מבני שבמסגרתו תוקם גם חטיבת שירות • חטיבת הדיגיטל תנהל את אגף הדאטה, את פעילות הפרסום והשיווק ואת קשרי החוץ של החברה ובראשה יעמוד אדם פולצ'ק, שפורש מתפקיד מנכ"ל משרד הפרסום ליאו ברנט שמקבוצת פובליסיס

מישל סיבוני / צילום: איל יצהר
מישל סיבוני / צילום: איל יצהר

קבוצת הביטוח והפיננסים הראל השקעות , שבניהולו של מישל סיבוני, משנה את מבנה חברת הביטוח שבבעלותה כשהיא מקימה שתי חטיבות חדשות - דיגיטל ושירות - ומייבאת לצמרתה איש פרסום בכיר, וזאת במטרה להכין את החברה ל"קפיצת המדרגה הבאה". קבוצת הביטוח הגדולה בישראל, שבשליטת משפחת המבורגר, הודיעה היום כי בכך החברה "צועדת צעד נוסף בגישת ההתמקדות בלקוח והצבתו במרכז, כאשר פיתוח יכולות ניתוח נתונים ושימוש בתהליכים דיגיטליים מאפשרים לחברה, בשיתוף פעולה עם הסוכנים, להציע פתרונות מותאמים אישית ללקוח".

בחברה ציינו כי המהלך נעשה בסיוע ייעוץ מדלויט הבינלאומית. בד בבד הודיעה החברה כי מנכ"ל משרד הפרסום ליאו ברנט שמקבוצת פובליסיס, אדם פולצ'ק, יצטרף להראל בסוף השנה הנוכחית ויעמוד בראש חטיבת הדיגיטל החדשה. החטיבה תנהל את אגף הדאטה, את כל פעילות הפרסום והשיווק ואת קשרי החוץ של החברה.

לדברי מנכ"ל הקבוצה סיבוני "עם תחילת יישום האסטרטגיה העסקית החדשה, לפני כשלוש שנים, הושם דגש על הטמעת כלים טכנולוגיים. הצלחנו להציג שיפור משמעותי בחוויית הלקוח, תמחור מדויק יותר בהתאם למאפייני הלקוח ושיפור הממשקים מול הלקוחות, המעסיקים והסוכנים", כאשר "כעת אנו בשלים לביצוע קפיצת המדרגה הבאה, שנדרשת לאור שינוי במאפייני הצריכה של הלקוחות, הפעילות ברשתות החברתיות והאופן שבו הלקוחות מתקשרים וצורכים מידע". עוד לדבריו, קבוצת הראל תתמקד ב"פיתוח מוצרים מותאמים לצרכים הספציפיים של הלקוח" וזאת "כפי שעושות החברות המתקדמות בעולם".

בנוסף להקמת החטיבות החדשות מבצעת הראל כמה שינויים נוספים במבנה החברה, תוך הרחבת הפעילות של ארבעה מנהלים בכירים שנמנים זה זמן על צמרת הבכירים בחברה. במסגרת זו ירוכזו כל המכירות של חברת הביטוח תחת המשנה למנכ"ל ניר כהן, כיום מנהל חטיבת המטה. כהן ימשיך לנהל את עבודת המטה ובנוסף ירכז תחתיו את המכירות בכל ערוצי ההפצה השונים, "לרבות פעילות החברה באמצעות סוכניה, מערך המשווקים וסוכנויות ביטוח שבבעלותה המלאה".

בכיר אחר בקבוצה שירחיב גם כן את אחריותו הוא אלון אלירז, המכהן כמנהל חטיבת הבריאות ומשנה למנכ"ל, שירכז בנוסף לתפקידו הנוכחי גם את "הטיפול בתהליכים תפעוליים מרכזיים בפעילותה של הראל ביטוח, התאמתם לעידן הדיגיטלי ומדידתם".

השירות יאוחד תחת היועצת המשפטית

נוסף על כהן ואלירז גם דורון גינת, מנהל חטיבת חסכון ארוך הטווח ומשנה למנכ"ל, יקבל לידיו אחריות על פעילות נוספת: "פיתוח והרחבת קשרי החברה מול עסקים גדולים בכל תחומי הפעילות של החברה". נטלי משען-זכאי, היועצת המשפטית של הקבוצה ומנהלת החטיבה המשפטית ומשנה למנכ"ל, תנהל בנוסף את חטיבת השירות החדשה שתוקם בחברה. במסגרתה ירוכזו "פעילות מוקדי השירות של החברה, תהליכי השירות, אתר האינטרנט של החברה ואמצעים דיגיטליים נוספים בהם תציע החברה שירות ללקוחותיה".

נכון לסוף הרבעון השני השנה ניהלה הקבוצה נכסים בהיקף של כ-260 מיליארד שקל. הקבוצה האם הציבורית שנקראת הראל השקעות מנוהלת על ידי מישל סיבוני שבנוסף מכהן גם כמנכ"ל הראל ביטוח - הפעילות המרכזית והגדולה ביותר בקבוצה. לצד הראל ביטוח כוללת הראל השקעות גם את בית ההשקעות הראל פיננסים, שאותו מנהל טל קדם. בקבוצת הראל מספרים כי יש לה מעל ל-3 מיליון לקוחות, כשהיא נחשבת לאחת מחברות הביטוח המקומיות ששמות דגש רב על דיגיטציה וקדמה טכנולוגית.

קבוצת הביטוח הראל, שבראשה עומד היו"ר, המייסד ומבעלי השליטה יאיר המבורגר, נסחרת לפי שווי חברה של כ-6.2 מיליארד שקל, והיא חברת הביטוח הגדולה והמובילה. מניית החברה טיפסה מתחילת השנה ביותר בכ-25%, וזאת לעומת עליה של פחות מ-17% במדד ביטוח פלוס באותה התקופה.