עידן חדש עבור המשותפת: גנץ נפגש עם עודה וטיבי

המפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת לא הוזמנו מעולם לפגישות מו"מ קואליציוני • השינוי הגיע אחרי שהמשותפת החליטה, גם זה בצעד היסטורי חסר תקדים, להמליץ על גנץ בפני נשיא המדינה

ח"כ בני גנץ נפגש היום עם ראשי הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה וח"כ אחמד טיבי. הפגישה נערכה בכפר המכביה, והיא מסמלת עידן חדש עבור המשותפת. המפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת לא הוזמנו מעולם לפגישות מו"מ קואליציוני. השינוי הגיע אחרי שהמשותפת החליטה, גם זה בצעד היסטורי חסר תקדים, להמליץ על גנץ בפני נשיא המדינה.

בסיום הפגישה הוציאו שתי המפלגות הודעה משותפת: "הפגישה התקיימה באווירה טובה ועניינית, ונידונו בה הסוגיות השונות החשובות לחברה הערבית בדגש על הסוגיות האזרחיות שגנץ הבהיר כי טיפול בהן אינו תלוי בדבר".

מוקדם יותר היום נערכה פגישת צוותי מו"מ של הליכוד וכחול לבן, ומצד הליכוד הועלה שם הרעיון לשנות את חוק יסוד הממשלה, כך שאיימן עודה לא יוכל לשמש כיו"ר האופוזיציה במקרה של ממשלת אחדות לאומית בין שתי המפלגות הגדולות. בליכוד טוענים שלא ניתן לתת לעודה תדרוכים בטחוניים רגישים.

יצוין שהליכוד טוענים בחודשים האחרונים שכחול-לבן מחפשים להוביל חקיקה אישית נגד נתניהו (איסור כהונה תחת כתב אישום), אך לא מסתייגים להציע הצעות חוק פרסונליות כאשר זה מגיע לאחרים בכנסת.