לראשונה מזה שנתיים: צמיחה במכירות הסמארטפונים העולמיות

בסך-הכול נמכרו ברבעון השלישי של שנת 2019 352 מיליון מכשירים • וואווי במקום השני במכירות, אפל בשלישי, ומי לקחה את המקום הראשון?

משתמשי סמארטפונים / צילום: רויטרס
משתמשי סמארטפונים / צילום: רויטרס

מכירות הסמארטפונים הגלובליות צמחו ב-1% ברבעון השלישי של 2019, לראשונה לאחר שנתיים של ירידה במכירות, כך לפי דוח שפרסמה חברת המחקר Canalys בסוף השבוע. בסך-הכול נמכרו ברבעון 352 מיליון מכשירים.

מהדוח עולה כי סמסונג היא החברה שמכרה את המספר הגבוה ביותר של סמארטפונים - 79 מיליון מכשירים שנמכרו ברבעון, ומחזיקה בנתח של 22% מהשוק העולמי, עם צמיחה שנתית של 11% במכירות החברה. לפי קנליס, העובדה שסמסונג מעצבת בעצמה שבבים ומודמים עבור הסמארטפונים שלה, מאפשרת לה להיות בלתי תלויה בפיתוחים של חברות צד שלישי כמו קוולקום, ועשויה להביא לכך שסמסונג תוביל את מירוץ ה-5G בקטגוריית מכשירי האמצע.

וואווי ממוקמת במקום השני ומחזיקה ב-19% מהשוק העולמי, עם מכירות של 69 מיליון מכשירים וצמיחה שנתית של 29%. מכירות החברה ממשיכות לצמוח, למרות שהממשל האמריקאי אסר על חברות בארה"ב לשתף איתה פעולה ולמכור לה טכנולוגיה ללא אישור מיוחד, אך צעד זה ממשיך לאיים על עתיד החברה, במיוחד מאחר שנכון לעכשיו הוא מוביל לכך שלא תוכל לשלב שירותים פופולריים של גוגל במכשירים חדשים.

אפל נמצאת במקום השלישי, עם מכירות של 43.5 מיליון מכשירים, שמהוות נתח של 12% מהשוק העולמי. מכירות החברה אומנם הראו ירידה שנתית של 7%, אך מדובר בשיפור עבורה לעומת הרבעון השני והראשון של השנה, בהן הירידה במכירות הייתה דו-ספרתית. לפי קנליס, הירידה ברבעון הנוכחי נבעה ממכירות חלשות של דגמי האייפונים שהושקו בשנה שעברה - אייפון XS ,XR ו-XS מקס, בתקופה שלקראת אירוע ההשקה של הדגמים החדשים בספטמבר.

במקומות הרביעי והחמישי ממוקמות שתי חברות סיניות נוספות - שיאומי ואופו. שיאומי מכרה 32.5 מיליון טלפונים ברבעון השלישי, ירידה שנתית של 3%; ואילו אופו מכרה 32 מיליון מכשירים, אך עבורה מדובר בצמיחה של 6% במכירות. שתי החברות מחזיקות בנתח שוק גלובלי של כ-9%.