האישה שטוענת שהותקפה ע"י בכיר בקרדיט סוויס: הבנק משקר לכולם

"בשנה שעברה לקרדיט סוויס היה סיכוי לפתוח דף חדש לאחר כמעט עשור של ניהול גרוע", סיפרה המתלוננת לתקשורת. "במקום להתעמת עם הכישלונות שהובילו למצב הזה, הבנק בחר להדחיקם ע"י אי-דיווח בנוגע למוניטין של האדם האמור"

מטה קרדיט סוויס בציריך / צילום: רויטרס
מטה קרדיט סוויס בציריך / צילום: רויטרס

האישה שהובילה לחקירת הטרדה מינית משמעותית בבנק השווייצרי קרדיט סוויס מאשימה את הבנק בכך ששיקר לה, לעיתונות ולציבור בנוגע לפעולות המתבצעות נגד עובד הבנק שחשוד בשיבוש החקירה בנוגע להאשמותיה.

האישה, שהותקפה מינית לכאורה בידי בכיר בבנק בשנת 2010, סיפרה כי בשנה שעברה הנהלת קרדיט סוויס הודיעה לה כי הבנק פיטר את התוקף, לאחר שממצאי החקירה הראו התנהגות לא נאותה. עם זאת, בשבוע שעבר הבנק הודיע למתלוננת באמצעות מייל כי הוא "שגה" כשהודיע שהבכיר המואשם פוטר, וכי אותו בכיר "טיפל בראיות", "הטעה" ו"בלבל" את חקירת קרדיט סוויס בעניין האשמותיה.

המייל סותר לחלוטין את ההנחיות שקיבלה המתלוננת מהבנק בשנה שעברה וגם את הדיווח ואת הפרסומים השונים מטעם קרדיט סוויס שהודיעו כי הבנק פעל בחומרה נגד התוקף לכאורה ואף פיטר אותו.

במייל שנשלח למתלוננת ב-28 באוקטובר, מתייחסים בקרדיט סוויס בביטול לדיווחים הקודמים בנושא: "ההבנה ופרסומי התקשורת הקודמים, שרומזים על כך באופן שגוי, אינם נכונים".

השינוי בעמדה מגיע לאחר שהמתלונננת גילתה בספטמבר האחרון כי האדם שכביכול שיבש את החקירה בעניין תקיפתה החל במשרה חדשה במשרד ברוקראז' ידוע בלונדון, כשהוא מנהל יותר מ-50 עובדים. המתלוננת יצרה קשר עם קרדיט סוויס כדי לבדוק איך הדבר ייתכן על רקע הנסיבות בהן אותו אדם פוטר מהבנק. מנהל משאבי האנוש הגלובליים של הבנק השיב למתלוננת כי הוא לא יגיב יותר בעניין.

"בשנה שעברה לקרדיט סוויס היה סיכוי לפתוח דף חדש לאחר כמעט עשור של ניהול גרוע", סיפרה המתלוננת בתגובה, "במקום להתעמת עם הכישלונות שהובילו למצב הזה, הבנק בחר להדחיקם על-ידי אי-דיווח בנוגע למוניטין של האדם האמור". היא הוסיפה כי "לא רק שהם שמרוצים מלשים את עובדיהם בסיכון במשך שמונה שנים, עכשיו הם גם חושפים אחרים בתעשייה לאותם הסיכונים וגורמים לכל מי שמעלה שאלות להישמע משוגע. זאת חרפה".

בקרדיט סוויס סירבו להגיב, כך גם המואשם בתקיפה.