לוין בונה את ההנהלה שלו בדיסקונט: יובל גביש יעבור לחטיבה העסקית, יפית גריאני תחליפו בחטיבה הבנקאית

בדומה למה שנעשה לאחרונה בפועלים, אורי לוין מייבא מנהל כספים ראשי מחברת כרטיסי האשראי שקשורה לבנק – ברק נרדי • ללוין נותרו עוד כמה תפקידים בכירים לאיוש, ובהם ניהול חטיבת משאבי אנוש ונכסים ויו"ר לכאל

תמונת ההנהלה החדשה של בנק דיסקונט , תחת המנכ"ל הבא של הבנק אורי לוין, הולכת ומתבהרת. שבועות ספורים לפני שלוין מחליף את לילך אשר טופילסקי, שעוברת לשותפות בקרן פימי, מפרסם היום (ב') הבנק את סבב המינויים שמוביל לוין ובמסגרתו שלושה מינויים בכירים בחטיבות מרכזיות בבנק, שיכנסו לתוקף בתחילת 2020.

המינוי הראשון עליו מודיע הבנק הינו לתפקיד מנהלת החטיבה הבנקאית, שאחראית על הבנקאות הקמעונאית בבנק, ושבראשה תעמוד יפית גריאני שעד היום הייתה ראש חטיבת משאבי אנוש ונכסים. גריאני חברת הנהלה בבנק מאז שנת 2014 והיא צמחה מהחטיבה העסקית. בתפקידה האחרון בחטיבה העסקית היא ניהלה את אגף חברות גדולות.

גריאני מחליפה בחטיבה הבנקאית את יובל גביש שיעבור לחטיבה העסקית ויקבל אליו גם את הבנקאות המסחרית שעד היום הייתה בחטיבה הבנקאית. כך, גביש יהיה אחראי על תיק האשראי לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים, והיה אחראי על תיק האשראי הגדול בבנק. גביש ניהל את החטיבה הבנקאית מאז ינואר 2011 והוא מחליף בחטיבה העסקית את אורית אלסטר שהודיעה על עזיבתה לפני חודשים אחדים, ולאחר תשע שנים בתפקיד הבכיר.

נוסף על שני מינויים אלה, יש מינוי שלישי בצמרת הבנק, של מנהל הכספים הראשי, ובדיסקונט, כמו שקרה לאחרונה בבנק הפועלים, בוחרים למלא אותו באמצעות ייבוא מחברת כרטיסי האשראי שקשורה לבנק. לפני זמן קצר הודיע הבנק כי לוין בחר שמי שיחליף אותו כמנכ"ל הבנק האמריקאי של הקבוצה יהיה זיו בירון. עתה מתברר כי מי שיחליף את בירון הוא ברק נרדי שמגיע לדיסקונט מחברת כרטיסי האשראי שבשליטת הבנק כאל. נרדי יכהן כראש חטיבת תכנון, אסטרטגיה וכספים. בכאל הוא היה מנהל חטיבת אסטרטגיה ומשאבים וגם ניהל את דיינרס. אגב, בירון מונה לחבר הנהלת הבנק בינואר 2017 במקומו של לוין, כשהאחרון מונה למנכ"ל אי.די.בי ניו יורק, כשם שהוא מחליף אותו עתה בניו יורק.

דירקטוריון דיסקונט שבראשות היו"ר שאול קוברינסקי אישר את השינויים האמורים, שמעידים על העברת שרביט הניהול בבנק בין אשר טופילסקי ללוין בצורה חלקה, ועם הרכב אנושי דומה של ההנהלה. עם זאת, לוין צפוי להוביל לפחות עוד סבב מינויים וזאת מאחר שלכל הפחות נשארו לו לפחות עוד שני מינויים בכירים בקנה: מחליף לגריאני ויו"ר לכאל, במקום רן עוז שעבר לתפקיד מנכ"ל מגדל.

לוין ייכנס לתפקיד מנכ"ל דיסקונט ב-1 בדצמבר, חודש לאחר שחנן פרידמן נכנס לתפקיד מנכ"ל בנק לאומי, וחודשיים לאחר שדב קוטלר נכנס לתפקיד מנכ"ל בנק הפועלים. לצד שלושת המנהלים הללו ישנם עוד שני מנהלים ותיקים ומנוסים בצמרת ענף הבנקאות: אלדד פרשר בבנק מזרחי טפחות וסמדר ברבר צדיק בבנק הבינלאומי.

לוין עוזב את הבנק של דיסקונט בניו יורק עם גידול חד באשראי שהוא מעמיד לציבור ולאחר שסיים את הרבעון השלישי ב-2019 עם רווח נקי של כ-29.8 מיליון דולר, גידול של כ-29% ביחס לרווח נקי של כ-23.1 מיליון דולר שנרשם ברבעון המקביל אשתקד. בשקלול תוצאות המחצית הראשונה של 2019 רשם הבנק האמריקאי של דיסקונט רווח נקי מצטבר של כ-79.2 מיליון דולר, שמצביע על קצב שנתי של יותר מ-100 מיליון דולר, וזאת לעומת רווח נקי של 96 מיליון דולר שרשם הבנק האמריקאי ב-2018, ורווחים שנתיים של 50 מיליון דולר שרשם ב-2015 ושל 60 מיליון דולר שרשם בכל אחת מהשנתיים שקדמו לה.