מליסרון רוצה לרכוש את החזקתה של מגדל בקניון רמת-אביב

ענקית הנדל"ן המניב, המחזיקה ב-73.4% מהחברה המחזיקה בקניון רמת-אביב, מתכוונת להגיש הצעה לרכישת החזקתה של חברת הביטוח והפיננסים מגדל בקניון, זאת לאחר שמגדל פרסמה לפני כשבועיים הזמנה להציע הצעות לרכישת מניותיה בחברה, בשיעור של כ-27%

קניון רמת-אביב /  צילום: איל יצהר
קניון רמת-אביב / צילום: איל יצהר

ענקית הנדל"ן המניב מליסרון , המחזיקה ב-73.4% מהחברה המחזיקה בקניון רמת-אביב, מתכוונת להגיש הצעה לרכישת החזקתה של חברת הביטוח והפיננסים מגדל  בקניון.

זאת, לאחר שמגדל פרסמה לפני כשבועיים הזמנה להציע הצעות לרכישת מניותיה, בשיעור של כ-27%, במלואן או בחלקן, בחברה המחזיקה בקניון רמת-אביב (ואשר נושאת על גבה חוב המוערך בכ-600 מיליון שקל).

מליסרון, הנמצאת בשליטת היו"רית ליאורה עופר, דיווחה היום (ב') כי דירקטוריון החברה "הסמיך את הנהלת החברה לנהל משא-ומתן עם מגדל ולחתום על מסמכי רכישת החזקות מגדל בחברת קניון רמת-אביב (במקרה של קיבול ההצעה)".

בבית ההשקעות בבית ההשקעות ווליו בייס העריכו כי העסקה תשבור את רמות התשואה שלפיהן התבצעו עד היום עסקאות בתחום הנדל"ן המסחרי. שי ליפמן, אנליסט הנדל"ן של ווליו בייס, ציין בעקבות ההודעה של מגדל כי "המכירה תתבצע במחיר המשקף תשואת שיא בשוק, הנמוכה מ-5%, ולפי שווי מוערך של יותר מ-3 מיליארד שקל לקניון, וזאת כראוי לנכס הטוב בשוק מבחינת פדיונות, מיקום ותמהיל החנויות. אם הנכס היה מוצע כולו למכירה, התשואה עליו בעסקה הייתה עומדת על פחות מ-4%, אבל מכיוון שמוצעות פה זכויות מיעוט למכירה, זה לא יגיע לרמות האלה".

עוד אמר ליפמן כי "קניון רמת-אביב הוא הנכס המסחרי הטוב בארץ, בפער מיתר המתחרים, ואשר אינו מושפע מהמכירות המקוונות שנעשות באינטרנט. הוא יכול להתאים לגופים מוסדיים, לקרנות ריט, לגופים זרים או לאדם פרטי עם הון משמעותי".

קניון רמת-אביב, הממוקם בצומת הרחובות איינשטיין וברודצקי שבצפון תל-אביב, הוקם על-ידי קבוצת אפריקה ישראל ונפתח בשנת 1997. הקניון כולל שטחי השכרה של כ-32 אלף מ"ר, ובזכות מיקומו ותמהיל החנויות שבו הוא נחשב לאחד מהקניונים הטובים בישראל. לצד שתי הקומות המסחריות של הקניון, הנכס כולל גם 11 קומות משרדים.

קניון רמת-אביב הוא אחד מנכסיה המרכזיים של מליסרון, שהעריכה בדוחותיה הכספיים האחרונים לרבעון השני של השנה את הרווח התפעולי הנקי (NOI) השנתי ממנו בכ-157 מיליון שקל, כששוויו הוערך בדוחות בכ-2.5 מיליארד שקל.

מצידה של מגדל, מכירת החזקותיה בקניון נעשית בהתאם להוראות חוק הריכוזיות, הקובע שורה של הוראות שיש לעמוד בהן עד דצמבר הקרוב, ובראשן הפרדה בין החזקות בגופים פיננסיים משמעותיים להחזקה בגופים ריאליים משמעותיים. בין היתר החוק קובע כי גוף פיננסי משמעותי, דוגמת מגדל, לא יורשה להחזיק יותר מ-10% מגוף ריאלי משמעותי.

לדברי ליפמן, "מבחינת מליסרון זו סיטואציה של WIN-WIN, כי העסקה צפויה לתת תג מחיר יותר אמיתי לנכס מאשר הערכות השמאים".

ממגדל ביקשו להבהיר כי "מגדל יצאה בהליך של הזמנה להציע הצעות לרכישת מניותיה בקניון רמת אביב, אשר נכפה עליה על ידי הרגולטור. בכוונת מגדל לקבל את המחיר הגבוה ביותר מקונה מתאים. לחברה הגיעו פניות לא מעטות לקבלת מידע הקשור למכירה, בהן גם מטעם מליסרון. יודגש כי אין למגדל כל התקשרות מוקדמת עם מי מהמציעים הפוטנציאליים ואף לא עם מליסרון ומן הסתם לא מתנהל כל מו"מ עם מי מהם".