תרופה ישראלית חדשה בשוק הבינלאומי: רדהיל קיבלה אישור לשיווק אנטיביוטיקה לטיפול בה. פילורי

המוצר הוא קוקטייל אנטיביוטיקות לטיפול בחיידק שגורם לאולקוס והינו גורם סיכון לסרטן הקיבה, והחברה מתכוונת להשיקו בארה"ב כבר ברבעון הראשון של 2020

מנכ"ל רדהיל דרור בן אשר / צילום: אריק סולטן
מנכ"ל רדהיל דרור בן אשר / צילום: אריק סולטן

חברת התרופות הישראלית רדהיל, בניהולו של דרור בן אשר, הודיעה אתמול כי קיבלה אישור מה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, לשיווק המוצר Talicia. - קוקטייל אנטיביוטיקות לטיפול בחיידק ה-ה. פילורי, שגורם לאולקוס והינו גורם סיכון לסרטן הקיבה. החברה מתכוונת להשיק את המוצר בארה"ב כבר ברבעון הראשון של 2020, לאחר שנערכה מבעוד מועד עם בניית מערך הפצה בתחום מוצרי מערכת העיכול, על בסיס מוצרים שאת זכויות השיווק שלהם רכשה מחברות אחרות. בכוונת החברה להרחיב את מערך השיווק שלה ל-140 נציגים.

מניית רדהיל  עלתה 6% אמש בנאסד"ק, לשווי חברה של 263 מיליון דולר, לאחר שבבורסה בת"א עלתה מוקדם יותר ב-13%.

כיום קיימת אנטיביוטיקה לטיפול ב-ה. פילורי, אולם מחקרים מראים כי בחלק מן המקרים החיידק מפתח בהדרגה עמידות לאנטיביוטיקה הקיימת, ולכן דרושות גם חלופות נוספות. לדברי החברה, לעומת 17% התנגדות לאנטיביוטיקה הקיימת, הרי שלמוצר שלה כרגע אין התנגדות.

בניסוי שערכה רדהיל ב-455 חולים, חולקו הנבדקים לקבוצת ניסוי שקיבלה את המוצר וקבוצת ביקורת שטופלה בטיפול המקובל היום (שילוב האנטיביוטיקות אמוקסילין ואומפרזול). המוצר של רדהיל חיסל את החיידק ב-84% מהחולים, ואילו המתחרה חיסל את החיידק ב-58% מהחולים. התוצאה מובהקת סטטיסטית ברמת מובהקות גבוהה ( P<0.0001). כעת האתגר יהיה שיווקי - לשכנע את הרופאים ואת חברות הביטוח כי תוספת הערך מצדיקה תשלום עבור מוצר חדש, במקום התשלום הנמוך עבור אנטיביוטיקה גנרית כמקובל היום. לשם כך החברה הקימה מערך מכירות בהשקעה גבוהה.

כ-35% מהאוכלוסיה ילקו ב-ה. פילורי במהלך חייהם. לא אצל כולם יתפתחו תסמינים, אולם כיום גוברת ההעדפה לחסל את החיידק עם מציאתו גם אם אין תסמינים, בשל החשש להתפתחות סרטן.

לרדהיל 59 מיליון דולר בקופת המזומנים, אחרי שקיבלה לפני כמה שבועות השקעה אסטרטגית בהיקף של 36 מיליון דולר מקבוצת קוסמו פרמצבטיקה האירית. במסגרת ההסכם בין החברות קיבלה רדהיל את זכויות השיווק למוצר של קוסמו לטיפול בשלשול מטיילים, תמורת מניות נוספות ברדהיל מעבר לאלה שניתנו תמורת ההשקעה, וכן תמורת תשלומי אבני דרך ותמלוגים מן ההכנסות מהמוצר.

הכנסות רדהיל מהמוצרים שהיא משווקת בארה"ב עמדו על 1.5 מיליון דולר. מוצרים אלה משווקים על ידה כאמור כחלק מאסטרטגיה לבנות מערך שיווק קודם לאישור המוצר, כדי שתהיה מוכנה ביום קבלת האישור. כעת, משיום זה הגיע, בכוונתה לצרף למערך שיווק זה את המוצר ל-ה.פילורי. בעתיד היא מקווה להוסיף מוצרים נוספים, למשל טיפול במחלת קרוהן שנמצא בשלב III של הניסויים הקליניים.

ברבעון השני של השנה קצב שריפת המזומנים של החברה היה 10.4 מיליון דולר, בעיקר עקב עלות הרישום של מוצר ה-ה.פילורי לשיווק. ברבעון המקביל עמד קצב השריפה על 7.5 מיליון דולר. כעת ככל הנראה יעלה קצב השריפה, משום שהחברה תגייס אנשי מכירות נוספים.