"אתגרים בסביבה הגנרית": תרו פספסה התחזיות; מיילן מפחיתה את תחזית ההכנסות השנתית

תרו פרסמה תוצאות נמוכות מתחזיות האנליסטים, אך הודיעה במקביל על תוכנית לרכישה עצמית של מניות בהיקף של עד 300 מיליון דולר • מיילן רשמה הכנסות נמוכות מתחזיות האנליסטים, אך עקפה את תחזית הרווח של האנליסטים

הת'ר בראש, מנכ"לית מיילן / צילום: רויטרס
הת'ר בראש, מנכ"לית מיילן / צילום: רויטרס

חברת התרופות תרו, יצרנית תרופות גנריות שמתמחה בייצור מוצרים לעור וטבליות, פרסמה תוצאות נמוכות מתחזיות האנליסטים, אך הודיעה במקביל על תוכנית לרכישה עצמית של מניות בהיקף של עד 300 מיליון דולר. תרו, שפועלת מחיפה, נמצאת בשליטת החברה ההודית סאן שבראש הדירקטוריון שלה מכהן ישראל מקוב. מניית סאן נסחרה היום בבורסה ההודית בירידה של 2%.

הכנסות תרו  ברבעון שהסתיים בספטמבר הסתכמו בכ-161 מיליון דולר, עלייה קלה של 1.2% בהשוואה לרבעון המקביל. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ירד ב-10.2% לרמה של 56.2 מיליון דולר, שהם 1.46 דולר למניה, לעומת תחזית האנליסטים לרווח של 1.72 דולר למניה.

מנכ"ל תרו, אודאי בלדוטה, אמר כי "כפי שציינו בעבר, נמשכים האתגרים בסביבה הגנרית, וההשפעה שלהם משתקפת בביצועים הפיננסיים שלנו". הוא הוסיף שהחברה ממשיכה להשקיע במו"פ כחלק מאסטרטגיית הצמיחה ארוכת הטווח שלה, ויחד עם ההכרזה על תוכנית הרכישה העצמית, מדובר על עדות למחויבות החברה ליצירת ערך לבעלי המניות.

תרו ייצרה ברבעון תזרים של כ-123 מיליון דולר מפעילות ובסיומו היו לה בקופה 1.5 מיליארד דולר, כשלדברי המנכ"ל, "המאזן והתזרים החזקים שלנו מאפשרים לנו לחפש הזדמנויות לפיתוח עסקי".

תרו נסחרת בבורסת ניו יורק בשווי 3.1 מיליארד דולר.

במקביל, חברת התרופות מיילן פרסמה היום דוחות בהם רשמה הכנסות נמוכות מתחזיות האנליסטים, אך עקפה את תחזית הרווח של האנליסטים. מיילן  רשמה ברבעון השלישי הכנסות של כ-2.96 מיליארד דולר, עלייה של 3.5% ביחס לרבעון המקביל, מתוכם ההכנסות מצפון אמריקה הסתכמו בכ-1.1 מיליארד דולר, עלייה של 7.5%. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח הנקי גדל ב-7.4% לכ-190 מיליון דולר. הרווח הנקי Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הגיע ל-1.17 דולר למניה, לעומת 1.25 דולר ברבעון המקביל. בחברה מציינים "מומנטום נמשך במספר מוצרי-מפתח", ביניהם הגרסה הגנרית של מיילן לתרופת הקופקסון של טבע.
במקביל, מיילן צמצמה את טווח התחזיות שלה לשנה כולה כך שתחזית ההכנסות הופחתה למעשה, מרמה של 11.5-12.5 מיליארד דולר לרמה של 11.5-12 מיליארד דולר. הרווח הנקי השנתי למניה יהיה בטווח של 4.2-4.4 דולר (לעומת תחזית רחבה יותר של 3.8-4.8 דולר קודם לכן), ואין שינוי בתחזית לתזרים החופשי השנתי, שיסתכם ב-1.9-2.3 מיליארד דולר.

מיילן נסחרת בנאסד"ק בשווי 10.2 מיליארד דולר. החברה הודיעה לאחרונה על מיזוג עם עסקי הגנריקה שלה עם אלו של חברת פייזר (Upjohn), ומנכ"לית מיילן, הת'ר ברש, ציינה היום כי החברה ממשיכה להתקדם לקראת השלמת המיזוג, שצפויה באמצע 2020.