מחיר עלבונות הברקזיט: שורה של נשים פורשות מהפוליטיקה

19 חברות פרלמנט עד כה הודיעו שהן לא יתמודדו מחדש על מושביהן עקב "הזעם בנושא הברקזיט והעלבונות שהן סופגות באינטרנט" • "אף אחד בשום תפקיד לא צריך לסבול איומים, אי-מיילים תוקפניים, צעקות ברחוב, קללות במדיה החברתית ואת הצורך להתקין מכשירי אזעקה בבית"

הפגנה נגד הברקזיט./ צילום: Shutterstock  א.ס.א.פ קריאייטיב
הפגנה נגד הברקזיט./ צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב

כאשר בריטניה נערכת לקמפיין הבחירות הגורליות ב-12 בדצמבר, מספר בלתי רגיל של נשים פורשות מהפוליטיקה, בטענה שהזעם בנושא הברקזיט והעלבונות שהן סופגות באינטרנט, מכתימים את הפוליטיקה הבריטית.

19 חברות פרלמנט עד כה הודיעו שהן לא יתמודדו מחדש על מושביהן. רובן פורשות אחרי שנים של שירות ציבורי, או שהחליטו לחפש קריירה חדשה או להקדיש יותר פנאי למשפחה. אבל בין העוזבות יש גם קאדר של מחוקקות צעירות ושאפתניות, שכמה מהן מתארות סביבה קודרת של איומים מקוונים ופגיעות בעולם האמיתי, שהופכות את עבודתן לקשה מנשוא.

גם כמה מחוקקים בגילאים שונים התפטרו במחאה על החרפת נימת הדיון הפוליטי במדינה, וגם כמה נשים מבוגרות יותר. אבל אובדן קבוצה של מחוקקות באמצע הקריירה שלהן פוגע בתהליך האיטי אך היציב של הגדלת השתתפות הנשים בפרלמנט הבריטי, שנחשב עדיין למועדון של גברים. נשים תופסות כעת כשליש מ-650 מושבי הפרלמנט.

"אף אחד בשום תפקיד לא צריך לסבול איומים, אי-מיילים תוקפניים, צעקות ברחוב, קללות במדיה החברתית ואת הצורך להתקין מכשירי אזעקה בבית", כתבה חברת הפרלמנט היידי אלן לתושבי המחוז שלה, כשהודיעה על פרישתה אחרי זכייה כשמרנית בבחירות של 2015 ו-2017.

אלן, בת 44, היא אחת משש מחוקקות בולטות בגיל עד 50 שהודיעו עד כה על פרישתן מהפרלמנט השנה. חמש מהן נבחרו או נבחרו מחדש כשמרניות בבחירות שעברו ב-2017. 

הרקע הכללי לפרישתן הוא הברקזיט. אלן התנגשה עם הממשלה בנושא זה כמה פעמים, ובסופו של דבר עזבה את המפלגה השמרנית בפברואר והצטרפה לליברל-דמוקרטים שמתנגדים לברקזיט, אחרי תקופה של חברות עצמאית בפרלמנט.