ענקית הפרויקטים EPAM רוכשת את NAYA Technologies הישראלית

זאת תמורת סכום שלא פורסם • במסגרת העסקה, EPAM רוכשת הן את החברה הישראלית, המונה 80 עובדים בהרצליה, והן את חברת הבת האמריקאית NAYA Tech

הייטק / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
הייטק / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

ספקית הפרויקטים בתחום התוכנה EPAM הודיעה היום (ד') על רכישת חברת נאיה טכנולוגיות (NAYA Technologies) הישראלית, תמורת סכום שלא פורסם. במסגרת העסקה, EPAM רוכשת הן את החברה הישראלית, המונה 80 עובדים בהרצליה, והן את חברת הבת האמריקאית NAYA Tech.

EPAM מעסיקה כ-30,000 עובדים ונסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 9.75 מיליארד דולר. החברה מבצעת פרויקטים עבור חברות מובילות בעולם מכל התחומים, ובינהן בולטת גוגל. נאיה טכנולוגיות הוקמה ב-2009 על ידי יוני אוקון ויאיר רוזיליו, והיא מתמקדת בפרויקטים של מעבר לענן, ושל ניהול נתונים וניתוחם.

החברה גייסה הון ממשקיעים פרטיים בתחילת דרכה, וכן גייס השקעה מחברה בורסאית ישראלית לצורך פתיחת הסניף שלה בקליפורניה. בחברה סירבו למסור את סכומי ההשקעות שגייסה. נאיה מעסיקה 100 עובדים, 80 מהם בישראל. עובדי החברה וההנלה ימשיכו לפעול כגוף עצמאי בתו EPMA לאחר הרכישה.

"למה חברה של 30 אלף איש קונה חברה כמו נאיה? כי אנחנו הכי חזקים היום בארץ בתחומים שבהם אנחנו עוסקים והם רוצים אותנו כגוף שיוביל פרויקטים בינלאומיים שלהם, סוג של סיירת טכנולוגית", אומר אוקון בשיחה עם "גלובס". "בנוסף, מאוד מעניין אותם השוק הישראלי, אבל אין להם כאן כיום בסיס. הם יודעים שאנחנו מעצמה טכנולוגית עם אנשים מאוד חזקים, ואנחנו מתכוונים לגייס עבור EMPA אנשים מישראל לפרויקטים בכל העולם, בין אם בעבודה מרחוק ובין אם ניוד שלהם. זה ינער את השוק ויצור תחרות משמעותית לחברות הפרויקטים הותיקות כמו מטריקס ו-וואן".

בנוסף לרכישת החברה, EPAM רכשה גם את מוצר הדגל שלה - migVisor. מדובר בכלי תוכנה אוטומטי שמיועד להערכה של הסבת מסדי נתונים במעבר לענן. כלומר, הכלי מותקן על מערכות של לקוחות, מנתח את מסדי הנתונים , בוחן את המשמעויות ומספק המלצות ליישום בסביבת ענן. "migVisor הינו מוצר ייחודי אשר מאפשר להאיץ את תהליך המיגרציה של מסדי נתונים לענן. שיתוף הפעולה הצמוד שלנו עם AWS, גוגל ומיקרוסופט מאפשר לנו להגיע ללקוחות רבים בעולם" מוסיף רוזיליו.

"דבר נוסף שמעניין את EPAM זה חטיבת ההדרכה שלנו", מוסיף אוקון. "יש לנו חטיבה שנקראת 'נאיה קולג'' ושמלמדת גם בשטח וגם אונליין, ואותם זה מאוד מעניין, כי יש להם עשרות אלפי עובדים שהם כל הזמן רוצים להכשיר, וגם כי יש להם רבה לקוחות והם רוצים להיות מסוגלים לספק להם הכשרה איכותית. זו חברה מאוד מקצועית ותחרותית, ומתגמלת מבחינת האופרינג הטכנולוגי שהיא מציעה, והבנו שזו החלטה טובה עבור הלקוחות שלנו".

את חברת EPAM ייצגו בישראל עורכי הדין גיא הדר ושי תורג'מן ממשרד איתן מהולל שדות ועו"ד דיויד גיטלין ממשרד עורכי הדין האמריקאי Royer Cooper Cohen Braunfeld. את החברה הנרכשת ייצגו בעסקה עורכי הדין ד"ר איל שניידר ומאיה מלאכי ממשרד שיפר שניידר ושות'.