משקיעה בחיזוק בורסת הקריפטו: eToro רוכשת סטארט-אפ בלגי בכ-5 מיליון דולר

פלטפורמת המסחר בנכסים פיננסיים של האחים יוני ורונן אסיא הודיעה על רכישת חברת Delta, המספקת כלים למעקב אחרי השקעות במטבעות קריפטוגרפיים • במרץ האחרון רכשה איטורו את סטארט-אפ הבלוקצ'יין Firmo מדנמרק

האחים יוני (מימין) ורונן אסיא, מייסדי eToro / צילום: איל יצהר
האחים יוני (מימין) ורונן אסיא, מייסדי eToro / צילום: איל יצהר

חברת eToro של האחים יוני ורונן אסיא, שמפעילה פלטפורמת מסחר בינלאומית להשקעה במניות ובמטבעות דיגיטליים, הודיעה היום (ד') על רכישת הסטארט-אפ הבלגי Delta תמורת סכום לא ידוע. גורמים בתעשייה מעריכים את היקף העסקה ב-5 מיליון דולר.

עם רכישת הסטארט-אפ, ימשיכו 15 עובדי דלתא, ובהם המנכ"ל ניקולס ואן הורדה, לעבוד מבלגיה, וכעת יהיו כפופים לניהולו של דורון רוזנבלום, מנהל eToroX - בורסת הקריפטו שהקימה איטורו בשנה שעברה. דלתא פעלה קודם לכן במתכונת של Bootstrap, ללא גיוסי הון קודמים.

רכישת דלתא מגיעה על רקע הרחבת פעילותה של איטורו בעולם בשנים האחרונות. במרץ האחרון השיקה איטורו בורסת קריפטו בארה"ב, ובאותו חודש רכשה גם את הסטארט-אפ Firmo מדנמרק, בראשותו של ד"ר עומרי רוס, המפתח חוזים חכמים מאובטחים על גבי הבלוקצ'יין.

eToro, שנוסדה על ידי האחים אסיא ב-2007 והקימה רשת חברתית למשקיעים, מפעילה כיום זירת מסחר ב-140 מדינות בעולם, שמבצעים דרכה השקעות בהיקף של מיליארדי דולרים. החברה מעסיקה כיום כ-800 עובדים בעולם, מתוכם כ-500 בישראל.

על פי הודעת איטורו, "חברת דלתא מסייעת למשקיעים לקבל החלטות מושכלות בנוגע לנכסים הקריפטוגרפיים שלהם, באמצעות כלים כמו מעקב עדכני אחר תיק ההשקעות, מעקב אחר מחירי הנכסים וכדומה. האפליקציה של דלתא מאפשרת מעקב אחר יותר מ-6,000 נכסי קריפטו ביותר מ-180 בורסות ומספקת ליותר מ-1.5 מיליון משתמשים כלים לנתח ולעקוב אחר תיק ההשקעות שלהם".

רוזנבלום, מנהל eToroX, אמר לאחר הרכישה: "לדלתא יש מוצר פנטסטי, שישתלב מצוין אצלנו וירחיב את ההיצע הקריפטוגרפי שלנו. נבחן דרכים להטמעת התוכנה של דלתא בתוך המערכת של איטורו, כך שאנשים יוכלו להשקיע ובמקביל לקבל את כל המידע הנדרש באמצעותה".

לדברי ואן הורדה, מנכ"ל דלתא: "העסקה הזו מתבקשת עבור דלתא, עבור איטורו וגם עבור המשתמשים שלנו. יש סינרגיות רבות בין שתי החברות, ודאי בכל הנוגע לערכים שלנו שנוגעים לקהילה ולחדשנות. ההצלחה של שתי החברות נובעת בדיוק מהערכים האלה ומקהילת משתמשים תומכת".

יוני אסיא, מנכ"ל ומייסד שותף של איטורו, מסר: "בתקופה שבה חברות פינטק רבות לא חושבות אפילו על להיות רווחיות, אנחנו גאים להיות חברה יציבה ורווחית, המתרחבת גם בהיבט הכיסוי הגיאוגרפי של השירות וגם בהיבט המוצר. אנחנו מאמינים שהרכישה של דלתא תאפשר לנו להציע מוצר טוב יותר ללקוחות שלנו, עם יסודות חדשים וחשובים".

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.