אורי אריאל התפטר מתפקיד שר החקלאות

במכתב שנשלח לנתניהו, אריאל לא פירט את הסיבות להתפטרות אך ציין כי היא נעשתה בהמשך לשיחה בין השניים, כלומר, ככל הנראה נתניהו ביקש זאת ממנו • ההתפטרות תיכנס לתוקף ביום שישי

אורי אריאל / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אורי אריאל / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

שר החקלאות אורי אריאל מתפטר מתפקידו. ההתפטרות תיכנס לתוקף ביום שישי.

במכתב בכתב ידו ששלח הבוקר (א') לראש הממשלה בנימין נתניהו נאמר: "מודה לך על האמון והעבודה המשותפת תחת הנהגתך - ומקווה ומתפלל ששר החקלאות הבא יחד איתך ימשיכו לקדם את החקלאים והחקלאות לתפארת מדינת ישראל". אריאל לא פירט את הסיבות להתפטרות, אך ציין כי היא נעשתה בהמשך לשיחה בין השניים קרי, ככל הנראה נתניהו ביקש זאת ממנו. לפי הדיווחים נתניהו הסביר לאריאל כי אין מקום כעת לארבעה שרים למפלגה עם שבעה מנדטים בלבד. בסיעת ימינה יהיו שלושה שרים לאחר המינוי המפתיע בסוף השבוע של נפתלי בנט לתפקיד שר הביטחון, ולצידו שר החינוך רפי פרץ ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ.

הנה עוד שני הסברים אפשריים למהלך של נתניהו בהנחה מושכלת כי אכן הוא זה שהורה לאריאל להתפטר. האחד למנוע ניסיונות לעתור נגד מינוי השר בנט לשר הביטחון בטענה שאסור להגדיל בשלב זה של קיום הממשלה את מספר השרים המכהנים בה. השני, פינוי עוד מקום למינוי שר מהליכוד, אולי יואב קיש, שיצא ממורמר מהליך בחירת יו"ר הסיעה, ורואה עצמו מועמד לתפקיד בכיר.

אריאל הפסיד בבחירות הפנימיות על ראשות האיחוד הלאומי שהיו בראשית השנה לבצלאל סמוטריץ' ובעקבות ההפסד הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים. עם זאת בשל המבוי הסתום בהקמת ממשלה חדשה, והארכת הכהונה של הממשלה הזמנית הוא נותר בתפקיד עד היום. עם התפטרותו הוא מסיים 30 שנות פעילות ציבורית שהחלה בתפקיד מזכ"ל מועצת יש"ע. הוא נכנס לכנסת בעקבות הירצחו של השר רחבעם זאבי חברו ל"איחוד הלאומי" באוקטובר 2001, ומאז כיהן ברציפות כחבר כנסת עד הבחירות באפריל ב-2019. הוא נכנס לממשלה שהוקמה לאחר הבחירות ב-2013 במסגרת סיעת הבית היהודי בראשות נפתלי בנט, והיה שר הבינוי והשיכון. לאחר בחירות 2015 מונה לשר החקלאות, התפקיד שבו כיהן עד השבוע.

התאחדות חקלאי ישראל פרסמה הודעה ובה היא מודה לאריאל, על שירותו ועל תרומתו האישית והחשובה לקידום החקלאות הישראלית ופונה לראש הממשלה נתניהו בבקשה כי ימנה לאלתר שר חקלאות במשרה מלאה. בהודעה נאמר כי החקלאות הישראלית ניצבת בפני שורה של אתגרים וקשיים המצריכים שר שיקדיש את כל כולו להצלת וחיזוק החקלאות הישראלית. ההתאחדות הזהירה מפני מינוי פוליטי לא ראוי: "אנו מקווים כי מינוי שר החקלאות לא יהפוך לעוד כלי במשחק הפוליטי אלא יעשה מתוך אחריות לאומית לשמירה ופיתוח החקלאות הישראלית".