הנפקת ג'נריישן קפיטל "סידרה" את דוחות פועלים אי.בי.אי ברבעון השלישי

רשמה הכנסות מפעולות של 22.1 מיליון שקל, וזאת לעומת 2.8 מיליון שקל בלבד ברבעון השלישי אשתקד • כשני שליש מההכנסות נבעו מהנפקת ההון שביצעה קרן התשתיות ג'נריישן קפיטל בהיקף של 525 מיליון שקל

יוסי זינגר וארז בלשה / צילום: תמוז רחמן
יוסי זינגר וארז בלשה / צילום: תמוז רחמן

תוצאות כספיות חזקות לחברת החיתום וההנפקות, פועלים אי.בי.אי , שבשליטת בית ההשקעות אי.בי.אי ובנק הפועלים. החברה דיווחה בסוף השבוע, כי רשמה ברבעון השלישי של 2019 הכנסות מפעולות של 22.1 מיליון שקל, וזאת לעומת הכנסות מפעולות של 2.8 מיליון שקל בלבד ברבעון השלישי אשתקד.

כשני שליש מההכנסות לרבעון השלישי נבעו מעסקה אחת, שבה נטלה החברה התחייבות חיתומית משמעותית ושבמסגרתה גויס למנפיקה הון בהיקף גדול. ל"גלובס" נודע כי העסקה המדוברת היא הנפקת ההון השניה שביצעה קרן התשתיות ג'נריישן קפיטל ושבמסגרתה גויס סכום של 525 מיליון שקל מגופים מוסדיים וקרנות גידור.

בזכות הכנסות הגבוהות, רשמה פועלים אי.בי.אי ברבעון השלישי רווח נקי של 8.4 מיליון שקל, וזאת בהשוואה לרווח נקי זניח של 13 אלף שקל שהציגה ברבעון המקביל. במקביל לפרסום הדוחי, הודיעה החברה כי תחלק לבעלי מניותיה דיבידנד בגובה מלוא הרווח הרבעוני.

את פעילות החיתום וההנפקות של פועלים אי.בי.אי מובילים המנכ"ל עופר גרינבאום וסגנו שי נבו. את תשעת החודשים הראשונים של 2019 סיימה החברה עם רווח נקי של 19.9 מיליון שקל, המשקף צמיחה של 27.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה מפעולות צמחו בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-4.8% ל-46.5 מיליון שקל. בנוסף, רשמה החברה בתקופה זו רווחים של 7.1 מיליון שקל מהשקעות שנרכשו בזיקה לפעילות חיתום והפצה.

המניה ממשיכה לעלות

לדברי החברה, מדובר בעיקר ברווחים שנבעו מהעסקה שהובילה פועלים אי.בי.אי לרכישת מניות השליטה 56% בחברת אפי נכסים, מידי חברת אפריקה ישראל. אותן מניות נרכשו עבור חברות הנדל"ן ביג ומגה אור, ועבור שורה של גופים מוסדיים וקרנות גידור. לשם השוואה, בתקופה המקבילה אשתקד הניב תחום פעילות זה הפסד של 1.4 מיליון שקל.

השיפור האחרון בפעילותה של פועלים אי.בי.אי כבר התבטא בעלייה חדשה של כ-60%, שרשמה מנייתה בשלושת החודשים האחרונים. היום נסחרה המניה בעלייה של כ-3% למחיר של כ-13 שקל, המשקף לחברה שווי של כ-260 מיליון שקל.