עד המדינה ניר חפץ התפרץ על השופט: "דמי יהיה על ידיך!"

חפץ, עד המדינה בתיק 4000, צעק על השופט בדיון בבקשת "גלובס" ו"הארץ" להסרת צו איסור פרסום בעניין החקירה שעבר • עורך דינו: "חפץ נתון תחת מתקפה מאורגנת ע"י כוחות בעלי עניין בניצוחו של רה"מ" • "גלובס" מבקש לפרסם רק חלק מהפרטים ויפעל למניעת פגיעה בפרטיות המעורבים

ניר חפץ / צילום: שלומי יוסף, גלובס
ניר חפץ / צילום: שלומי יוסף, גלובס

בבית משפט השלום בתל-אביב החל היום (א') הדיון בבקשת "גלובס" ו"הארץ" להתיר לפרסם חלק מהפרטים על תרגיל החקירה שנעשה לניר חפץ, שהפך בהמשך לעד מדינה בתיק 4000. גם חפץ עצמו הגיע לדיון בבית המשפט. את "גלובס" מייצגת בהליך עו"ד אוריין אשכולי ממשרד יורם מושקט. "גלובס" מבקש לפרסם רק חלק מהפרטים ויפעל למניעת פגיעה בפרטיות של המעורבים. 

‏נציג הפרקליטות, עו"ד אמיר טבנקין, הביע התנגדות נחרצת לבקשות הפרסום. לדבריו, "יש פער משמעותי של מידע שעדיין לא פורסם. יש פרטים שמשליכים גם על עד המדינה חפץ ולא נחשפו". 

‏השופט עלאא מסארווה, שדן בבקשה, אמר: "השאלה היא אם אפשר לצמצם את הצו בשביל לאפשר דיון ציבורי בשאלה האם יש קשר בין פעולת החקירה לבין החתימה של הסכם עד המדינה. זה דיון בספירה הציבורית ולא רק בספירה המשפטית שאותה בודק היועץ המשפטי לממשלה". 

‏עו"ד אילן סופר מטעמו של ניר חפץ אמר בדיון: "יש להגן על ביטחונו של ניר חפץ ולא לפרסם את הפרטים. חפץ נתון תחת מתקפה מאורגנת על-ידי כוחות בעלי עניין בניצוחו של ראש ממשלת ישראל". 

חפץ יצא מהאולם אחרי שעורכת הדין של צד ג' התבטאה על הפרשה וחשפה פרטים. חפץ אמר לשופט: "אסור שהדיון הזה יהיה פתוח. זאת שערורייה. העיתונאים כותבים כל מילה. אתה רוצה להרוג אותי - תהרוג אותי".

בהמשך חפץ חזר לאולם, קם וצעק: "השופט הזה שופך את דמי". חפץ אף צעק על השופט: "דמי יהיה על ידיך! דם יישפך! דם אמיתי". חפץ טען כי העיתונאים הוציאו החוצה פרטים שאסור לפרסם.

עורכת הדין של "גלובס", אוריין אשכולי, אמרה: "יש כאן אבסורד. שר המשפטים של מדינת ישראל חשף את הפרטים בכנסת, ואנחנו לא רשאים לפרסם את מה שאמר".

השופט הודיע כי לא ייתן היום החלטה בבקשת הפרסום אלא במועד מאוחר יותר. ‏השופט שאל את ‏נציג הפרקליטות, עו"ד טבנקין: "מה אתה חושב על פעולת החקירה שנעשתה לחפץ?". עו"ד טבנקין השיב: "היועמ"ש בודק את הנושא הזה, וכשיקבל החלטה, היא תפורסם. הוא הגורם המוסמך להשיב לשאלה".

הדיון המשפטי הסוער בנוגע לאיסור הפרסום על הפרטים מחקירת עד המדינה ניר חפץ הסתיים ללא החלטה ב-17:20. פרטים שלפחות את חלקם רובכם כבר מכירים, רצים ברשתות החברתיות ובאתרים, ואפילו שר המשפטים פרסם אותם מעל דוכן הכנסת. החלטת השופט כאמור תינתן בהמשך.