וול סטריט ג'ורנל: גוגל אספה מידע רפואי על מיליוני אמריקאים ללא ידיעתם

לפי הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, המידע שנאסף כולל פרטים כמו תוצאות של בדיקות מעבדה, אבחנות רפואיות, סיכומי אשפוז, ואף את שמותיהם ותאריכי הלידה של מטופלים

חוות שרתים / צילום: שאטרסטוק
חוות שרתים / צילום: שאטרסטוק

גוגל משתפת פעולה עם Ascension, מערכת הבריאות השנייה בגודלה בארה"ב, בפרויקט סודי שאוסף ומנתח פרטים אישיים על מצבם הבריאותי של מיליוני אמריקאים ב-21 ממדינות ארה"ב, כך לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל. היוזמה זכתה לשם הקוד "פרויקט זמיר" והושקה בשנה שעברה.

לפי הדיווח, המידע שנאסף כולל פרטים כמו תוצאות של בדיקות מעבדה, אבחנות רפואיות, סיכומי אשפוז, ואף את שמותיהם ותאריכי הלידה של מטופלים. לפי מקור של הוול סטריט ג'ורנל, לפחות ל-150 עובדי גוגל יש גישה למידע על עשרות מיליוני מטופלים, למרות שהם ורופאיהם לא מודעים לכך. מסמכים שהגיעו לידי העיתון אף הראו כי לעובדים שונים באלפבית, חברת האם של גוגל, יש גישה למידע על המטופלים, ואף לעובדים מסוימים בחטיבת המחקר גוגל Brain.

לפי מסמכי החברה, חלק מעובדי Ascension העלו שאלות לגבי האופן בו המידע נאסף ומשותף עם גוגל, אבל מומחי פרטיות טענו כי נראה שהחוק הפדרלי HIPAA, שמתייחס לשיתוף מידע בריאותי על מטופלים, מתיר את הפרקטיקות שננקטו במסגרת הפרויקט. עוד דווח כי גוגל משתמשת במידע בין היתר כדי לעצב תוכנות חדשות שיציעו שינויים באופן הטיפול במטופלים על בסיס בינה מלאכותית.

גוגל ו-Ascension לא הגיבו לדיווח.