נתניהו: "ישראל לא מעוניינת בהסלמה, אך נעשה כל שיידרש להגן על אזרחינו"

כך אמר היום ראש הממשלה נתניהו על רקע חיסול הבכיר בג'יהאד האיסלמי והמטחים הבוקר על דרום המדינה • גם הרמטכ"ל אביב כוכבי הדגיש כי צה"ל לא מעוניין בהסלמה • ראש השב"כ נדב ארגמן ציין כי העיתוי לחיסול היה מקצועי בלבד

בנימין נתניהו \ צילום: אמיר מאירי
בנימין נתניהו \ צילום: אמיר מאירי

"ישראל לא מעוניינת בהסלמה, אך נעשה כל שיידרש להגן על אזרחינו ויתכן וזה יקח עוד זמן", כך אמר היום (ג') ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים שקיים יחד עם הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש השב"כ נדב ארגמן בצל המטחים על הדרום וחיסול בכירים בג'יהאד האיסלמי בידי צה"ל.

נתניהו התייחס לפעולות הצבא ואמר כי "צה"ל סיכל את המפקד הבכיר של הג'יהאד האיסלמי ברצועה, שהיה מחולל הטרור הראשי מהרצועה - יזם, תיכנן וביצע פיגועים, וירה מאות רקטות אל ישובי העוטף. היה פצצה מתקתקת ובעיצומם של תכנון פיגועים נוספים". ראש הממשלה הרחיב על הפעולה: "החיסול הומלץ על ידי הרמטכ"ל והשב"כ. היו דיונים בקבינט ולפני עשרה ימים אושר סופית, והוסמכתי לבצעו במועד. צה"ל והשב"כ זיהו את חלון ההזדמנות - מקסימום סיכויי הצלחה ומינימום פגיעה בבלתי מעורבים. לכן אישרתי"

לאחר נתניהו דיבר הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי על ביצוע הפעולה: "באמצעות פעולה משותפת של פד"ם, אמ"ן והשב"כ, סוכל אבו אל עטא, שהיה המפקד הבכיר של הג'יהאד ברצועה ואחראי למרבית הפיגועים שיצאו ממנה בשנה האחרונה וקודם לכן - אירועי ירי רקטי, צליפות ועוד. אל עטא עירער את הבטחון והיציבות בדרום, ופעל בכל דרך לחבל בנסיונות ההרגעה של חמאס. הוא היה פצצה מתקתקת חיה ועמל בימים האחרונים על עוד פיגועים. ניסינו למנוע זאת בדרכים מגוונות אך ללא הצלחה - ולכן המלצנו לחסלו. חלון ההזדמנויות נוצל היטב. ועם זה אין לנו עניין בהסלמה, אך אני נערכים אליה. הגנה אווירית, ימית וקרקעית, וכן בהתקפה שכבר מתרחשת ואם יהיה צורך בעוד סיכולים".

ראש השב"כ נדב ארגמן אמר לאחר כוכבי כי "המבצע התקיים בעיתוי הנכון ביותר מבחינה מקצועית מבצעית: הוא היה מחולל הטרור העיקרי ברצועה בשנה האחרונה - עומד מאחורי מרבית הפיגועים ולא קיבל את ההסדרה עם חמאס". לדברי ארגמן "המבצע הצליח בגלל מודיעין מדויק שאיפשר להגיע לרמה של החדר שבו ישן והמיטה שבה הסתתר. הוא התנהג כמבוקש מאז ירי הרקטות האחרון ועבר דירות מסתור שונות אבל זה לא עזר לו. מקווה שהמבצע יביא להחזרת הביטחון לתושבי הדרום ובכלל".

הורוביץ: "יש לחתור באופן מיידי להפסקת אש. עיתוי הפעולה בעייתי"

יו"ר המחנה הדמוקרטי, ח"כ ניצן הורוביץ, מסר בתגובה: "הכי חשוב כעת לתת מענה לתושבים שנמצאים בסיכון ולמנוע הסלמה. יש לחתור באופן מיידי להפסקת אש ולהימנע מהחרפת המצב.

"יש להדגיש כי לנתניהו אין כעת מנדט לקבל החלטות הרות-גורל, ויש סימן שאלה בלתי נמנע על עיתוי הפעולה, ברגע ההכרעה על הקמת ממשלה חדשה, כשנתניהו נלחם על הישרדותו הפוליטית והמשפטית. כל החלטה של נתניהו, שאין בידיו מנדט, היא בעייתית ביותר וחשודה בניגוד אינטרסים. ישראל זקוקה לראש ממשלה במשרה מלאה שלא נתון ללחצים משפטיים ופוליטיים".