דוח פינטק | פודקאסט

כך נוצרו הזדמנויות חדשות במערכת הפיננסית לאורך ההיסטוריה

בשנים האחרונות נדמה שישנו מרדף אחר מציאת הזדמנויות חדשות ויצירתיות לרווח • אך הדבר מתחיל לפני מאות שנים, והרבה מאז לא השתנה • מסע היסטורי בעקבות ההתחדשות הפיננסית • האזינו לפרק פתיחת העונה של הפודקאסט "דוח פינטק"

כסף / צילום: שאטרסטוק
כסף / צילום: שאטרסטוק

משפחת רוטשילד ייצרה את עצמה בעקבות מלחמות תוך-אירופיות, תוך שהיא מנצלת ידע מוקדם ובינלאומיות חדשה. מוסדות פיננסים רבים נוצרו עם הגילוי של אדמות חדשות באמריקות; הצורך לממן את תנופות הפיתוח בראשית הקולוניאליזם הכניס כסף רב למי שידע להיות במקום הנכון ובזמן הנכון.

הדבר הזה נכון גם לגבי ימינו. אלא שהזירה הגאוגרפית רלוונטית פחות. המרחבים החדשים הם המרחבים דיגיטליים. מרחב כזה הוא מרחב העסקים שפועלים על פלטפורמות האינטרנט הענקיות. כאן קיימים מיליוני עסקים בהיקפים שונים, החל בפרילנסרים ועד לחברות המגלגלות מחזורים של מיליוני דולרים בחודש.

במקום הדיגיטלי הזה, שלדייריו תשתיות כספיות מסוימות וצרכים ייחודיים, לא יכולים מוסדות פיננסים רגילים להימצא. הם פשוט לא יודעים להיות שם, ולמעשה, בפועל, נכון לעכשיו, הם לא שם. מי שכן נמצאת שם היא Payoneer, ענקית התשלומים האמריקאית, שיוצאת במהלך מרתק שיוצר הזדמנויות חדשות.

אורח: ליואל נווה, General Manager Working Capital בחברת Payoneer.

■■

ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל.