גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מטחים כבדים לאזור אשדוד והשפלה; מנהיג הג'יהאד האסלאמי הציב שלושה תנאים להפסקת אש

(עדכונים שוטפים) - אזעקות נשמעו באזור רחובות, אשדוד וביישובי עוטף עזה ● לא יתקיימו לימודים במרחק 40 ק"מ מהרצועה ● תנאי הג'יהאד להפסקת אש: הפסקת החיסולים, הפסקת שימוש באש חיה כלפי מפגינים ליד גדר המערכת והגדלת כמות הסחורות הנכנסות לרצועה

ירי רקטות לעבר מישראל לאחר חיסולו של בהאא אבו אל-עטא / צילום: רויטרס
ירי רקטות לעבר מישראל לאחר חיסולו של בהאא אבו אל-עטא / צילום: רויטרס

23:20

מטח על אשדוד והשפלה. אזעקות נשמעות בגן יבנה וברחובות ובישובי הדרום והשפלה. 

22:55

מנהיג הג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה אומר כי ארגונו יסכים להפסקת אש עם ישראל בשלושה תנאים: הפסקת החיסולים ברצועת עזה. הפסקת השימוש באש חיה כלפי המפגינים המגיעים לגדר המערכת במסגרת מה שמכונה "תהלוכות השיבה" ומימוש ההתחייבויות הישראליות להגדלת כמות ומגוון הסחורות הנכנסות לרצועה. לדבריו אם ישראל תסכים לכך הירי יפסק ואם לא "נוכל להמשיך בלי הגבלה, יש לנו את הכלים לך, ואת הלוחמים המסורים".

לטענתו ישראל היא זו שביקשה את הפסקת האש זמן קצר לאחר הירי "על תל אביב" . דוברי הג'יהאד טוענים כי ישראל מסתירה את המידע על הפגיעה הקשה לטענתם ברכוש ובמבנים בכל רחבי הארץ והצנזורה היא שמונעת מהתקשורת לפרסם את התמונות הקשות כדי לא לפגוע במורל.

נחאלה הגיע הלילה לקהיר שם יפגש עם ראשי המודיעין המצרי האמונים על התיווך בין ישראל לפלגים האיסלאמים ברצועה. הצפי הוא כי המצרים ילחצו את נחאלה להפסיק את האש בשעות הקרובות, תוך שהם מצגים את האיומים הישראליים לפעולה קרקעית, לפגיעה בתשתיות הארגון ולהמשך החיסולים כולל אותו עצמו. בעצם הגעתו ובהודעה כי החל במשא ומתן עוד אתמול, מודה נחאלה כי לאמירות של דוברי הג'יהאד הפוסלות משא ומתן לא היה בסיס מעשי. נאומו העיד על הכוונה להכין את דעת הקהל להפסקת אש אף שלירי הרקטות אין הישגים מוחשיים, זולת הפגיעה בשגרת החיים של דרומה של מדינת ישראל.

בתוך כך ברצועה פרסמו הגי'האד האסלאמי ועוד כמה פלגים שהשתתפו בירי אל ישראל כרוז משותף שממנו נעדר החמאס, אשר לא השתתף עד כה בירי. 

במקביל, במהלך הערב נמשכו מטחי הרקטות. בין השאר נורו מטחים אל אשדוד ואשקלון שם תועדה נפילה של אחת מהרקטות לים. בשעה האחרונה נורו רקטות אל אזור שער הנגב ודרות. בכל המקרים לא היו נפגעים.

21:30

שתי רקטות ששוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל יורטו מעל אשדוד, וחלקיה של אחת מהן נפלו בשטחי העיר. מהמשטרה נמסר כי חבלני המשטרה מטפלים בה בזירה, והודות למשמעת האזרחים לא דווח על נפגעים באירוע. 

מדוברות הרשות השופטת נמסר כי "בהתאם להערכת המצב והנחיות פיקוד העורף להלן עדכון על פעילות בתי המשפט מחר: בית משפט השלום באשקלון ימשיך לפעול במתכונת מצומצמת, כלומר סעדים דחופים ומעצרים. לא יתקיימו דיונים בעיניינים אחרים גם בהסכמת צדדים שיתייצבו בבית המשפט. בשאר בתי המשפט ובתי הדין ובכלל זה היכל המשפט בבאר שבע (מחוזי,שלום,עבודה), בית משפט השלום באשדוד, בית משפט השלום בקריית גת וכן בתי המשפט בדימונה ואילת - הדיונים יתקיימו כסדרם זאת כפוף לבקשות פרטניות ואילוצים הנובעים ממועד חידוש הפעילות. יש לפעול לפי הוראות קציני המתקן והקבט"ים בכל הקשור להתמגנות ופינוי למרחבים מוגנים במידת הצורך. הוראות אלו יעמדו בתוקף עד להודעה אחרת".

21:00

בשעה זו מתבצע ירי לעבר אשדוד, אשקלון והמועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נפילות או נפגעים. 

לפי סוכנות "סווא", גורם דיפלומטי אמר כי בשעות הקרובות יתקיימו "מאמצים מצריים אינטנסיביים להשגת רגיעה בעזה". מוחמד אל-הנדי, חבר הלשכה המדינית של הגי'האד האסלאמי, הכחיש את הדיווח על הגעת המזכ"ל זיאד נחאלה לקהיר. 

דובר הג'יהאד, מוסעב אל-ברים, אמר הערב לעיתון אל-חדת כי "ההתנגדות הגיבה על פשע הכיבוש ושברה את יוקרתו של נתניהו. אנחנו עומדים לפני סצנה מכערת בשעות הבאות שתביא להתפתחויות חשובות". 

20:50

פיקוד העורף פרסם הנחיות מעודכנות מהיום בערב עד מחר ב-20:00. בעוטף עזה, מערב לכיש, ומערב הנגב לא יתקיימו לימודים ואין יציאה לעבודה, למעט סקטור חיוני. בגוש דן והשפלה יתקיימו מחר לימודים. 

הנחיות פיקוד העורף

20:15

משרד החינוך הודיע הערב כי לא יתקיימו מחר לימודים בטווח של עד 40 ק"מ מרצועת עזה, זאת על רקע המצב הביטחוני והנחיות פיקוד העורף. המשמעות היא שכ-309 אלף תלמידים מאזור הדרום לא ילכו לבית הספר, בהם 22 אלף תלמידי עוטף עזה. במקביל, בוטלו כ- 600 טיולים שאמורים היו להתקיים בטווח של עד 40 ק"מ. גם בעיריות באר שבע ואשדוד הודיעו שלא יתקיימו מחר לימודים בהן.

19:45

החל מאתמול בשעות הבוקר ועד ל-17:30 זוהו כ-360 שיגורים משטח רצועת עזה שחצו לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגורים רבים ואחוזי היירוט עומדים על למעלה מ-90%. כ-60% מהשיגורים נפלו בשטחים פתוחים ואינם מיועדים ליירוט, על-פי מדיניות היירוט.

צה"ל תקף יעדי טרור של ארגון הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, כך הודיע דובר צה"ל. במקביל נמשכות התרעות הצבע אדום בעוטף עזה.

18:10

המועצות באזור עוטף עזה הנחו את התושבים להישאר בסמוך למרחבים מוגנים והודיעו כי בקרוב יתפרסמו הנחיות נוספות. "תושבים יקרים, הנחיה ביטחונית, שימו לב. אנא הימצאו בסמיכות למרחבים מוגנים. בקרוב נעדכן בהנחיות להמשך", נמסר בהודעה לתושבי מועצת שדות נגב, שער הנגב וחוף אשקלון. 

ההתרעה היא בשל החשש כי הג'יהאד יחריף את ההתקפות לקראת נאומו של מנהיגו זיאד נחאלה הערב בעשר.

אישה נפצעה מרסיסים באשקלון לפני כשעה והיא נמצאת במצב בינוני. האישה, בת 65, נפצעה מרסיסי חלון שהתנפץ מפגיעת רקטה במבנה באשקלון. היא פונתה לבית החולים ברזילי. 

16:10

מצרים הזמינה לקהיר את מנהיג הג'יהאד האיסלמי זיאד נחאלה במסגרת המגעים להגיע להפסקת אש. נחאלה הודיע כי עתר להזמנה, משמע, נסיגה מההודעות הקודמות של הארגון כי לא יסכימו לנהל מו"מ ולהפסיק את ירי הרקטות. בארגון מותחים ביקורת על חמאס שלא הצטרף לירי על ישראל.

נחאלה יפגש מחר בקהיר עם ראש המודיעין המצרי האחראי במשטר המצרי על רצועת עזה.

15:50

פגיעה ישירה במבנה באשקלון. ישנם שני פצועים קל ונגרם נזק לרכוש. 

15:35

400 רקטות נורו על שטחי ישראל מאתמול, כאשר 150 נורו מהיום בבוקר. 90% מהרקטות שהיו בדרך לפגיעה במקומות מיישובים יורטו. נזקים קלים נגרמו לרכוש, וישנם שני פצועים קל.

קודם לכן, רקטה נחתה ליד בית ספר בנתיבות, לא היו נפגעים. נפילה אותרה גם בחממה ביישוב במועצה האזורית אשכול. נזק קל נגרם למבנה, אך לא היו נפגעים. 

בצד הפלסטיני ישנם 25 הרוגים, 24 מחבלים ואזרחית, ו-60 פצועים.

13:10

לפי משרד הבריאות הפלסטיני, בסבב הלחימה הנוכחי יש עד כה 22 הרוגים ויותר מ-50 פצועים. 21 מההרוגים הם מחבלים שרובם עסקו בירי רקטות, ואישה אחת, אשתו של אל עטא.

12:30

ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת: "חברי הכנסת הערבים דרשו ב'צוק איתן' מהיועמ"ש לפתוח בחקירה פלילית נגדי, נגד שר הביטחון יעלון, ונגד הרמטכ"ל בני גנץ בגין פשעי מלחמה". בתגובה, חברי הכנסת הערבים יצאו מהמליאה תוך קריאות: "זה המבצע להצלת נתניהו".

12:25

ליברמן פרסם פוסט תקיף בפייסבוק ובו אמר: "במקום למצוא פתרון אמיתי, נתניהו וחבריו בליכוד עסוקים כל היום רק בהשמצות. אין להם תשובות או פתרון והם לא מוכנים לקיים דיון עניני על המצב. נורא מכך, מצאנו את עצמנו מתחננים למצרים לעזור לנו להתקפל ולסיים את האירוע האחרון כפי שהוא".

12:05

צה"ל סיים תקיפה נרחבת של יעדי טרור של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה. 

דובר צה"ל מוסר כי לפני זמן קצר הסתיימה תקיפה נוספת של יעדי טרור של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה על-ידי כלי טיס של צה"ל. בגל תקיפות זה הגביר צה"ל את קצב תקיפותיו וסוג המטרות. במהלך התקיפה הותקף מפעל מרכזי לייצור ראשי קרב לרקטות בדרום רצועת עזה. מדובר באתר לייצור רקטות וחומרי גלם ייחודיים לייצור רקטות ארוכות-טווח.

מערך ייצור הרקטות הוא מערך פנימי עליו ארגון הטרור מסתמך לחידוש ותחזוקת מלאי הרקטות שברשותו. המערך מורכב ממספר אתרים ברחבי הרצועה, כל אחד מהם אמון על אחד או יותר מהתהליכים הנדרשים לייצור רקטות: ייצור חומרי הגלם הרקטיים, חריטה על ברזל הרכיבים, מחשוב ואלקטרוניקה והרכבה סופית. ההג'יהאד האסלאמי הפלסטיני משקיע בתשתיות ובמשאבים במערך הייצור, שנחשב מערך מכריע להתעצמות יכולות הארגון.

כמו כן, הותקפה מפקדת חטיבת חאן יונס של ארגון הטרור ומחסן אמל"ח בביתו של אדם אבו חדאיד, פעיל במערך הרקטות של ההג'יהאד האסלאמי הפלסטיני המשמש גם לאחסון אמל"ח.

במקביל, כלי שיט של צה"ל תקף כלי שיט של הכוח הימי של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ששימש לאימונים לקראת פיגועים עתידיים בתווך הימי. כמו כן, מתחם צבאי לאימונים של הכוח הימי של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני המשמש גם כמחסן אמצעי לחימה.

11:46

מטח לעבר מועצה אזורית אשכול: פגיעה ישירה בלולים.

11:35

דיווח: כמה פלסטינים נפגעו בתקיפת אופנוע בשג'אעיה במזרח עזה.

11:28

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, סראיאת (גדודי) אל-קודס, פרסמה הודעה שבה הארגון לוקח אחריות על ירי לעבר ירושלים, חדרה, תל אביב, אשדוד, אשקלון, נתיבות ועוטף עזה. בהודעה נאמר: "המערכה ממשיכה".

11:15

משעות הבוקר המוקדמות נורו עשרות רקטות אל יישובי וערי הדרום - שדרות, אשקלון, יישובי העוטף וגם השפלה הפנימית, מאזור חולדה כמעט עד לטרון. הרוב המוחלט של הרקטות יורט על-ידי כיפת ברזל, אין נפגעים. ברצועת עזה מדווחים על לפחות ארבעה הרוגים בתקיפות צה"ל, מחבלים שהיו מעורבים בירי הרקטות, ובסך-הכול 14 הרוגים מאז אתמול - 13 מחבלים ואשתו של המסוכל, רובם מהג'יהאד האיסלמי.

10:55

צה"ל החל לתגבר את אוגדת עזה בכוחות קומנדו שמסיירים בין היישובים ונערכים לאפשרות של חדירת מחבלים מעל פני הקרקע וממנהרות.

10:40

מטח רקטות לעבר המועצה האזורית אשכול.

10:30

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו ממשיכים להכות בג'יהאד לאחר סיכול המפקד שהיה אחראי לרוב הפיגועים שיצאו מעזה בשנה האחרונה.

"ביממה האחרונה השמדנו מטרות חשובות של הג'יהאד. פנינו לא להסלמה, אבל אנחנו עונים לכל תקיפה נגדנו בהתקפה. מוטב שהג'יהאד יבין את זה עכשיו מאשר כשזה יהיה מאוחר מדי עבורו. הם מבינים שנמשיך להכות בהם ללא רחם. כוח הרצון שלנו גדול מאד, אנחנו נחושים להגן על ארצנו. אם חשבו שהמטחים האלה יחלישו אותנו, הם טועים. יש להם ברירה אחת, להפסיק או לספוג עוד ועוד מהלומות. אזרחי ישראל, זה עוד יכול לקחת זמן. צריך להקפיד על הוראות פיקוד העורף".

10:03

מניין ההרוגים ברצועת עזה מתחילת ההסלמה עלה ל-16.

10:00

שר הביטחון הנכנס נפתלי בנט אמר היום כי "הבוקר אנחנו שולחים מסר ברור לכל אויבנו בכל הגזרות: מי שמתכנן לפגוע בנו ביום, לעולם לא יהיה בטוח שיעבור את הלילה. הייתם ותישארו על הכוונת". בנט שיבח את עבודתם של צה"ל ומערכת הביטחון: "עושים הכול כדי שכולנו נוכל להמשיך לישון בשקט".

מדובר בהתייחסות ראשונה של השר בנט, מאז נכנס לתפקידו אתמול עם תחילת ההסלמה. לילה לפני כן חוסל מנהיג הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, אבו בהאא אל-עטא. מאז שוגרו יותר מ-220 רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל. בתגובה, תקף צה"ל יעדים של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה.

08:44

צה"ל הציב מחסומים בכבישים באזור עוטף עזה. זאת במטרה להכביר את האכיפה על כלי רכב.

08:26

פלסטיני נוסף נהרג בתקיפות צה"ל ברצועת עזה. בעקבות זאת מניין ההרוגים ברצועת עזה מתחילת ההסלמה עלה ל-12. 

08:11

מטח רקטות שוגר לעבר יישובי המועצה האזורית גזר, בהם כרמי יוסף, חולדה, משמר דוד ונצר סירני. דיווחים על יירוטים של כיפת ברזל.

07:45

דובר צה"ל מסר שכלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים ששיגרה הבוקר רקטות משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל. זוהתה פגיעה.

07:30

הרשויות בדרום ובשפלה נערכות להתמודדות עם סבב ההסלמה, וגם הבוקר (ד') לא יתקיימו לימודים. עם זאת, על פי הנחיות פיקוד העורף ומשרד החינוך, מוסדות החינוך בגוש דן ובירקון ייפתחו כסדרם, ואילו ביישובים הנמצאים במרחק של עד 40 ק"מ מגבול רצועת עזה בוטלו הלימודים.

 

כך, בנס ציונה, שדרות, קריית מלאכי, אשדוד, אשקלון, באר-שבע, רהט, חורה, יבנה והמועצות האזוריות שדות נגב, שער הנגב, אשכול, מרחבים, גזר ובאר טוביה יישארו התלמידים בבתיהם גם היום. במועצה האזורית מטה יהודה הלימודים צפויים להתחיל ב-10:00.

כמו כן, הוכרז על ביטול הלימודים במכללת קיי בבאר-שבע ובמכללת חמדת הדרום שבשדות נגב. האוניברסיטה העברית הודיעה על ביטול הלימודים בקמפוסים בפקולטה לחקלאות רחובות וקמפוס בבית דגן, וכך גם לימודי הסיעוד במרכז הרפואי אסף הרופא ובמרכז הרפואי קפלן, כמו גם סבבים קליניים לתלמידי שנה ו' ברפואה באותו בית חולים. לפי שעה הלימודים בקמפוסים בירושלים מתקיימים כרגיל.

בקמפוס המרכזי של אוניברסיטת בן-גוריון בבאר-שבע לא יתקיימו לימודים, בעוד בשדה בוקר ובאילת הלימודים יתקיימו כרגיל, כך נמסר מהמוסד האקדמי. הלימודים באוניברסיטת תל-אביב יתחדשו בשעה 12:00.

על פי ההנחיות המעודכנות של פיקוד העורף, התקפות עד היום בשעה 20:00, באזור הדרום (עוטף עזה, לכיש, מערב לכיש, מערב הנגב, מרכז הנגב, דרום השפלה והשפלה), יתקיימו התכנסויות של עד 100 איש בשטח סגור בלבד. באשכול הודיעו לתושבים כי ניתן לצאת לעבודה במקומות חיוניים, אך אסרו על פעילות חקלאית ממערב לכביש 232. התחבורה הציבורית תפעל כרגיל, אך המרפאות יעבדו באופן חלקי.

כמו כן, בתי המשפט ובבית הדין האזורי לעבודה במחוז דרום (למעט בתי המשפט באילת ודימונה) ישמעו עדים דחופים ותיקי מעצרים בלבד. 

בערי הדרום והמרכז הכריזו על פתיחת מקלטים ובשדרות ובעוטף ביקשו להישאר בקרבת המרחבים המוגנים. תושבי הדרום התבקשו להישמע להוראות פיקוד העורף.

תנועת הרכבות הופסקה באופן זמני, בהמלצת גורמי הביטחון, בקטע שבין אשקלון לבאר-שבע, ותחנות שדרות, נתיבות ואופקים סגורות לשירות. רכבות בקו הנגב המערבי (רעננה-באר-שבע), מתחילות ומסיימות את נסיעתן מצפון בתחנת אשקלון. נוסעים בקו באר-שבע יעשו שימוש בקו המזרחי, העובר דרך תחנות לוד, להבים רהט וקריית גת. רכבות הלילה בין תחנות בקו הנגב המערבי (תל-אביב ההגנה-אשקלון-באר-שבע) לא תפעלנה אף הן.

עמותת נט"ל, המסייעת לנפגעי טראומה על רקע לאומי, פועלת במתכונת חירום. קו הסיוע מאויש עם עשרות מתנדבים ועובדים של העמותה. לצד המוקד הטלפוני גויסו גם אנשי טיפול מקצועיים שמסייעים באמצעות המוקד הטלפוני, פתיחת תשתיות טכנולוגיות רחבות לתמיכה בפלטפורמות הסיוע בעזרת היחידה הקהילתית ועוד. לפנייה לנט"ל: 1800-363-363.

עוד כתבות

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי