ירידה רבעונית של 41% ברווח התפעולי של טאואר; המניה צנחה 8% בתגובה לדוחות

טאואר ג'אז, שאותה מוביל המנכ"ל ראסל אלוונגר, צופה כי ברבעון הנוכחי מכירותיה יסתכמו ב-312 מיליון דולר, בדומה לרבעון החולף • את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה החברה עם הכנסות של 928 מיליון דולר - ירידה של 4.3% לעומת התקופה המקבילה ב-2018

ראסל אלוואנגר, מנכ”ל טאואר / צילום: איל יצהר
ראסל אלוואנגר, מנכ”ל טאואר / צילום: איל יצהר

חברת השבבים טאואר  ג'אז מתקשה לשחזר את הצמיחה שאפיינה אותה בשנים האחרונות. החברה דיווחה היום על הכנסות של כ-312 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2019 - ירידה של 3.1% לעומת הרבעון המקביל ב-2018, ובהתאם לצפי האנליסטים המסקרים את החברה.

הרווח התפעולי של טאואר רשם ירידה חדה הרבה יותר, והצטמק ב-41% לרמה של 22.7 מיליון דולר ברבעון השלישי. בשורה התחתונה הציגה טאואר רווח נקי על בסיס GAAP של כ-22 מיליון דולר - ירידה של 34% לעומת הרווח הנקי ברבעון המקביל אשתקד. על בסיס Non-GAAP רשמה החברה רווח של 25 סנט למניה ברבעון השלישי - גבוה בסנט אחד מצפי האנליסטים.

תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת ברבעון השלישי של 2019 הסתכם ב-73 מיליון דולר, בדומה לרבעון הקודם וגבוה ב-4 מיליון דולר מהרבעון המקביל ב-2018.

לגבי הרבעון הנוכחי צופה טאואר, שאותה מוביל המנכ"ל ראסל אלוונגר, כי מכירותיה יסתכמו בכ-312 מיליון דולר - בדומה לרבעון האחרון, עם מרווח של 5% למעלה או למטה. זאת, לעומת צפי אנליסטים ממוצע להכנסות של כ-316 מיליון דולר.

תוצאות טאואר גאז ברבעון השלישי, במיליוני דולרים
 תוצאות טאואר גאז ברבעון השלישי, במיליוני דולרים

"כושר הייצור צפוי לעלות ב-2020"

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה החברה עם הכנסות של כ-928 מיליון דולר - ירידה של 4.3% לעומת התקופה המקבילה ב-2018. השורה התפעולית הצביעה על ירידה של 41% ברווח לרמה של כ-68 מיליון דולר, ובשורה התחתונה דיווחה טאואר על רווח נקי של 69.4 מיליון דולר - ירידה של 29% לעומת התקופה המקבילה.

מניית טאואר הגיבה לדוחות בירידה של 8%. בשנה האחרונה רשמה המניה (הנסחרת בתל אביב ובניו יורק) עלייה של 36%, ושוויה של החברה הגיע לכ-8 מיליארד שקל.

המנכ"ל אלוונגר ציין עם פרסום הדוחות כי "בשנה האחרונה התקדמנו משמעותית בכמה חזיתות - הן פעילויות שמקדמות את אסטרטגיית הצמיחה שלנו, וכן בכל אחת מהחטיבות העסקיות. הישגים אלה כוללים חוזים עבור חיישני תצוגה ומיקרו-תצוגה תעשייתיים מתקדמים בפלטפורמת ה-300 מ"מ, הכשרת פלטפורמת ה-SiPho (סיליקון פוטוניקס) עבור לקוחות מובילים, המשך הכשרת תהליכים בטכנולוגית ה-RFSOI וכן המשך פעילות ופיתוח של ה-Back side illumination עבור חיישני תמונה בטכנולוגיות מתקדמות של 300 מ"מ ו-200 מ"מ. הישגים אלה צפויים להניב פירות במהלך שנת 2020 ובשנים שלאחר מכן".

הוא הוסיף כי "התוכנית להרחבת כושר הייצור במפעל ה-300 מ"מ ביפן מתקדמת כמתוכנן, ובנוסף החלטנו להוסיף כושר ייצור עבור תהליכים ייחודיים של BSI. אנחנו מצפים לשנת 2020, שבמהלכה כושר הייצור צפוי לעלות, ויחד עם הפעילויות העסקיות שציינו לעיל ופעילויות נוספות שצפויות להתממש, להביא לגידול במדדים הפיננסיים".