על רקע ההסלמה: כמה רייטינג רשמו אמש חדשות 12 וחדשות 13?

המהדורה המרכזית המורחבת של חדשות 12 בהובלת קרן מרציאנו ודני קושמרו רשמה אמש רייטינג של 23.9% - פי 2.4 יותר מהרייטינג של מהדורת חדשות 13, שרשמה רייטינג של 10% • פער דומה נשמר גם במהדורה המוקדמת

מהדורת חדשות 12 אמש / צילום: צילום מסך
מהדורת חדשות 12 אמש / צילום: צילום מסך

חיסול בכיר הג'יהאד אבו אל עטא התברר אתמול (ג') לא רק כסיכול ממוקד לו עצמו אלא גם לצמצום הפערים שאפיין את השבוע החולף בין חדשות 12 לחדשות 13: המהדורה המרכזית המורחבת של חדשות 12 בהובלת קרן מרציאנו ודני קושמרו רשמה רייטינג של 23.9% - פי 2.4 יותר מהרייטינג של מהדורת חדשות 13, שרשמה רייטינג של 10%. פער דומה נשמר גם במהדורה המוקדמת: 19.8% לחדשות 12 - פי 2.3 מחדשות 13 עם 8.6%.

חברת חדשות 12 (לשעבר חדשות ערוץ 2) נהנית מהובלה בנתוני הרייטינג ומספר הצופים עוד מימי ערוץ 2 המיתולוגי. זה המשיך לאחר פיצול ערוץ 2, כשקשת ורשת המשיכו לשדר את אותה מהדורה בשני אפיקים שונים, והמשיך גם לאחר המיזוג של רשת עם ערוץ עשר.

לאחר המיזוג, כשחדשות ערוץ עשר הפכו לחדשות של רשת 13, גדל הפער אפילו יותר. חדשות 12 תפסו לחלוטין את מקומם של חדשות 2, ניתן היה לראות זאת באופן מוקצן באירועים גדולים - למשל בחירות. כך למשל בסבב הבחירות הראשון שהתקיים באפריל השנה צפו בחדשות 12 פי 2.4 יותר מהמתחרים בחדשות 13. בסבב הבחירות השני בספטמבר השנה, לאחר שהתברר כי בסבב הראשון דווקא המדגם של חדשות 13 היה מדויק יותר, הצטמצם מעט הפער לפי 2 לטובת חדשות 12.

ברשת טענו כל העת כי הסיבה העיקרית לפערים הגדולים הינה העדר תכניות שמהוות "מקפצה " לפני החדשות ואחריהן (lean in lean out) . ואכן בשבוע האחרון שובצו בלוח השידורים התכניות 'אבודים' ו'משחקי השף' שהצליחו להביא לרשת את ההובלה בשעות הפריים טיים וצמצום מסוים בפער בין מהדורות החדשות (אם כי ההובלה של קשת נותרה מוחלטת). אתמול שוב חזרו הפערים אחורה והוכיחו שקשה לשנות הרגלי צפייה וזה דורש יותר משבוע מוצלח ברייטינג. יש להניח שכשלוחות השידורים יחזרו למתכונת הרגילה תקבל רשת הזדמנות מחודשת לחזור ולצמצם את הפער.