"ברלין מגניבה": טסלה תפתח את המפעל האירופי הראשון שלה בבירת גרמניה

מאסק, שנמצא בימים אלה בבירת גרמניה כדי לקבל פרס יוקרתי ממגזין הרכב "אוטובילד", הודיע בציוץ בטוויטר כי טסלה תפתח מפעל בשם "ג'יגה ברלין", בו ייצרו בטריות לכלי הרכב של החברה, מנועים חשמליים ומודל Y

אלון מאסק, מייסד טסלה / צילום: MIKE BLAKE, רויטרס
אלון מאסק, מייסד טסלה / צילום: MIKE BLAKE, רויטרס

אלון מאסק, מייסד חברת כלי הרכב החשמליים טסלה, הודיע הבוקר (ד') כי יפתח את המפעל הראשון של החברה באירופה - בפאתי ברלין.

מאסק נמצא בימים אלה בבירת גרמניה כדי לקבל פרס יוקרתי שמעניק מגזין הרכב "אוטובילד". הוא הודיע בציוץ בטוויטר כי טסלה תפתח מפעל בשם "ג'יגה ברלין", בו ייצרו בטריות לכלי הרכב של החברה, מנועים חשמליים וגם מודל Y, וההכרזה הפכה לכותרות הראשיות בכלי התקשורת בעיר.

לפי הדיווחים, כמה מדינות אירופיות התחרו בחודשים האחרונים על האפשרות שהחברה תקים את מפעל הייצור שלה בשטחן.

"ברלין מגניבה", הוסיף מאסק היום לאחר ההכרזה, "כולם יודעים שההנדסה הגרמנית היא ברמה יוצאת דופן, וזו אחת הסיבות שאנחנו מקימים את מפעל הייצור האירופי שלנו בגרמניה".

המפעל יוקם באזור גרונהיידה מדרום-מזרח לברלין, בשטח מדינת המחוז ברנדנבורג. הוא יהיה קרוב לשדה התעופה העתידי של ברלין, שבנייתו מתעכבת כבר יותר משמונה שנים. בנוסף, יוקם בברלין עצמה מרכז תצוגה ומרכז פיתוח. המפעל אמור להתחיל בייצור כבר ב-2021.

לפי ההערכות של עיריית ברלין, המפעל החדש ייצור בין 6,000 ל-7,000 משרות באזור. דוברת העירייה מסרה לעיתון מקומי כי "היה חשוב לטסלה שהמפעל יוקם בסמוך לברלין ובסמוך לשדה התעופה החדש". ראש עיריית ברלין, מיכאל מולר, אמר כי הוא מברך על ההחלטה, וכי מדובר בהוכחה לכך שברלין היא "עיר של רעיונות" ומוקד משיכה עולמי לתעשיית ההייטק. הוא גם בירך על שיתוף-הפעולה עם מדינת המחוז ברנדנבורג.

שר הכלכלה הגרמני פיטר אלטמאייר אמר כי ההחלטה לבנות מפעל במדינה היא "הוכחה נוספת לאטרקטיביות של גרמניה כמעצמת כלי רכב", והוסיף כי מדובר ב"צעד משמעותי בדרך לפיתוח מוביליות כלי רכב חשמליים" במדינה. נכון להיום, תעשיית הרכב הגרמנית, הנשלטת על-ידי שלוש ענקיות הרכב פולקסווגן, דיימלר-מרצדס וב.מ.וו, משתרכת מאחור בתחום כלי הרכב החשמליים.