גנץ וליברמן בסיום הפגישה: אין תשובה מדויקת על מתווה הנשיא

עדיין לא חלה התקדמות כלשהי לכיוון הקמת ממשלה • ביום רביעי הקרוב יפקע המנדט של גנץ להרכבת הממשלה

המגעים בין מפלגת כחול לבן למפלגת ישראל ביתנו נמשכו היום, בפגישה משותפת של ח"כ בני גנץ וח"כ אביגדור ליברמן, אך בהודעה משותפת לעיתונות לא הגיעה בשורה על התקדמות כלשהי לכיוון הקמת ממשלה. לפני הפגישה הציב ליברמן תנאי, שמי מבין הצדדים שיגיע מוקדם עם הודעה שהוא תומך במבנה הנשיא, יזכה לתמיכתו.

בסיום הפגישה אמר ליברמן למצלמה. "מה שחסר לי זו הודעה חדה וברורה של ראשי כחול לבן שהם מקבלים מתווה הנשיא. מנתניהו שמענו 'לא חזק'. שהוא לא מקבל את ההצעה. מגנץ לא שמעתי לא, אבל גם לא שמעתי 'כן פוזיטיבי'. וזה מאוד חסר. אני אעשה מאמץ למנוע מערכת בחירות שלישית ולהקים ממשלה רחבה. כחול לבן וליכוד זה שני מרכיבים, שיגיעו לעמק השווה, ואנחנו יכולים להעניק 8 מנדטים בונוס ללא תמורה", אמר ליברמן.

גנץ מסר ביום הפגישה: "סיימנו פגישה טובה בה ניתחנו את המציאות. למיטב שיפוטי נתניהו שומר את הגוש וחותר לבחירות. אני הבהרתי את העמדה שלי לגבי האפשרויות שעל הפרק - אני מוכן לשקול כל אופציה שתעמוד בעקרונות שלי בהיבטי כתב אישום. קבענו להיפגש בתחילת שבוע הבא פעם נוספת. אנחנו לא רוצים לראות בחירות ונעשה כל מאמץ עד הרגע האחרון. היה שיח טוב ונמשיך ונפעל במשותף".

ביום רביעי הקרוב יפקע המנדט של גנץ להרכבת הממשלה והכנסת ה-22 תיכנס לתקופת 21 הימים בהם 61 ח"כים יכולים להמליץ על ח"כ שירכיב ממשלה, אולם בשלב זה, לא נראה שלמי מן הצדדים יש 61 ממליצים בכתב וכך המדינה עשויה להתגלגל למערכת בחירות שלישית תוך 12 חודשים.

מן ההודעות היוצאות מישיבות מו"מ הפוליטי ניכר שכל אחד מן הצדדים (גנץ ונתניהו) כבר פועל על מנת לבנות נרטיב המציג את האחר כאשם לכך שאין ממשלה.