פרטנר | בלעדי

האצ'יסון הגישה למשרד התקשורת בקשה לבחינת מיזוג עם פרטנר

ריצ'י האנטר הוא אחד המועמדים לשמש יו"ר זמני בפרטנר • עד להתבהרות סוגיית השליטה החליטו הדירקטורים מקרב הציבור למנות שני דירקטורים נוספים כדי לייצב את החברה בתקופת הביניים • הדירקטורים של סבן הודיעו רשמית על התפטרותם

ריצ'י האנטר. אחד המועמדים לתפקיד יו"ר פרטנר / צילום: שוקה כהן
ריצ'י האנטר. אחד המועמדים לתפקיד יו"ר פרטנר / צילום: שוקה כהן

חברת האצ'יסון הגישה למשרד התקשורת ולרשות התחרות בקשה לבחינת מיזוג עם פרטנר . משרד התקשורת החל בהליך הבדיקה, וצפוי כי זו תהיה בדיקה מורכבת שתיקח זמן בשל מורכבות הבקשה, וזאת לאור הלחץ האמריקאי על ישראל בכל הקשור לשיתופי-פעולה עם חברות סיניות.

ללא קשר, דירקטוריון פרטנר מינה שני דירקטורים חדשים, וזאת עד להתבהרות המצב בכל הקשור להיתר השליטה של האצ'יסון בחברה. הדירקטורים הם יוסי שחק וריצ'י האנטר. על-פי ההערכות, האנטר הוא גם אחד המועמדים לתפקיד יו"ר הדירקטוריון. בישיבת הדירקטוריון הקרובה תידון סוגיית המינוי שלו. שם נוסף שמוזכר כפוטנציאל לתפקיד יו"ר הדירקטוריון הוא של אסנת רונן, לשעבר בכירה בבנק הפועלים.

בהודעת פרטנר לא נמסרה הרחבה לגבי נסיבות המינוי הדירקטורים, אולם ידוע כי הדירקטורים מקרב הציבור והדירקטורים הבלתי תלויים בפרטנר הביעו חשש לתפקודה של החברה בזמן הביניים, עד שיתבהר עם האצ'יסון יכולה לקבל היתר שליטה. 

נזכיר כי השליטה בפרטנר עברה לידי כונס נכסים מטעם האצ'יסון, והוא צפוי לבקש מבית המשפט אישור למהלכים שנועדו לשמור על היציבות בחברה ובין היתר למנות את עמיקם כהן ודן אלדר כדירקטורים מטעם האצ'יסון.

מכיוון שהדירקטוריון חייב לכלול שבעה דירקטורים לפחות על-מנת שניתן יהיה לקבל החלטות, הוחלט על המינוי של שחק והאנטר כדי שיהיה קוורום לקבלת החלטות. במקביל הודיעו הדירקטורים מקבוצת סבן על התפטרותם. 

האצ'יסון תידרש לפנות למשרד התקשורת ולרשות התחרות בבקשת מיזוג, ועד שיתקבל האישור, ייתכן שיעברו כמה חודשים טובים, ומכאן אי-הוודאות לגבי השליטה בחברה.

הסוגיה הכי מעניינת היא האם האצ'יסון תקבל את היתר השליטה בפרטנר, וזאת משני היבטים: בהיבט של רשות התחרות לא צפויה בעיה מהותית נראית לעין, היות שלהאצ'יסון אין החזקות בחברות תקשורת בישראל. בהיבט של משרד התקשורת ולאור אי-הוודאות לגבי השינויים המבניים בהאצ'יסון מאז עזבה את פרטנר ב-2009, הממשלה ומשרד הביטחון יידרשו לאשר מחדש את המיזוג, כאשר בשוק כל הזמן ישנן הערכות שאישור כזה לא יהיה פשוט, וזאת כאמור בשל הלחץ האמריקאי על ישראל נגד שיתופי-פעולה עם חברות סיניות. אומנם האצ'יסון היא תאגיד גלובלי הונג קונגי שמוכר היטב בישראל, ולו יש פעילויות בכל העולם כולל בחברות תקשורת מערביות, אך קשה לדעת מהם השיקולים של המדינה במקרים כאלה.