חברת החשמל | בלעדי

מיקו צרפתי, סמנכ"ל: הג'וב החדש והמפתיע שמסתמן עבור יו"ר ועד עובדי חברת החשמל

צרפתי, יו"ר המזכירות הארצית של ועד עובדי חברת החשמל, אמר כי אינו פוסל התמודדות על התפקיד שהתפנה בעקבות עזיבתו של עמית אוברקוביץ' לבנק הפועלים • "כרגע זה לא רלוונטי. אם יפורסם מכרז, אהיה בדילמה קשה"

מיקו צרפתי, יו"ר ועד עובדי חברת החשמל / צילום: איל יצהר, גלובס
מיקו צרפתי, יו"ר ועד עובדי חברת החשמל / צילום: איל יצהר, גלובס

יו"ר ועד עובדי חברת החשמל עשוי לחצות את הקווים ולהתמנות לסמנכ"ל משאבי אנוש בחברה - כך נודע ל"גלובס".

דוד (מיקו) צרפתי, יו"ר המזכירות הארצית של ועד עובדי חברת החשמל, אמר כי אינו פוסל התמודדות על התפקיד שהתפנה בעקבות עזיבתו של עמית אוברקוביץ' לבנק הפועלים. חברת החשמל אמורה לפרסם בקרוב מכרז לאיוש התפקיד הבכיר.

צרפתי, שאמר כי קיבל בימים האחרונים פניות מצד עובדים בחברה שעודדו אותו להתמודד על התפקיד, הוסיף כי "כרגע זה לא רלוונטי. אם יפורסם מכרז, אהיה בדילמה קשה".

ל"גלובס" נודע כי צרפתי קודם לאחרונה מדרגת מנהל מחלקה לדרגת סגן מנהל אגף - קידום שמאפשר לו להתמודד על תפקיד סמנכ"ל. ואולם סיכוייו תלויים במידה רבה בשאלה האם יאושר לחברה לערוך מכרז פנימי לתפקיד או שרשות החברות תחייב אותה בעריכת מכרז חיצוני. במידה וייערך מכרז פנימי סיכוייו של צרפתי לזכות במשרה נחשבים לבטוחים.

צרפתי נבחר ליו"ר המזכירות הארצית של של ועד עובדי חברת החשמל ב-2004, במקומו ולאחר מותו הפתאומי של יורם אוברקוביץ', היו"ר המיתולוגי של וועד העובדים. אוברקוביץ' הבן שימש חבר דירקטוריון בחברת חשמל מטעם הוועד ולאחר מכן סמנכ"ל משאבי אנוש במשך חמש שנים. את המשא-ומתן על הרפורמה בחברת החשמל ניהלו צרפתי ואוברקוביץ' משני עברי המתרס, אך בין השניים נוצרה עם הזמן כימיה.

אוברקוביץ' מונה בחודש שעבר למשנה למנכ"ל בנק הפועלים ולממונה על חטיבת משאבי אנוש בבנק. המעבר מוועד העובדים להנהלה הבכירה אינו זר גם בבנק הפועלים: ציון קינן, שכיהן כמנכ"ל בנק הפועלים בין השנים 2009 עד 2016, צמח בוועד העובדים של הבנק לפני שהצטרף להנהלה כשמונה ב-1995 למנהל האגף למשאבי האנוש בחברה.