מכירות אשדר צמחו יותר מפי 2 ברבעון השלישי: "לאור האי-ודאות לגבי הבחירות, ניכר גידול בקצב רכישת הדירות"

דוחותיה הכספיים של חברת הבנייה מספקים עדות נוספת לפריחת ענף הנדל"ן למגורים בישראל • הכנסות אשדר גדלו ב-120% ל-487 מיליון שקל, הרווח הנקי זינק ב-150%

ארנון פרידמן, מנכ"ל חברת אשדר מקבוצת אשטרום / צילום: איל יצהר, גלובס
ארנון פרידמן, מנכ"ל חברת אשדר מקבוצת אשטרום / צילום: איל יצהר, גלובס

דוחותיה הכספיים של חברת הבנייה אשדר לרבעון השלישי של 2019, שפורסמו אמש (ג'), העניקו עדות נוספת לפריחת ענף הנדל"ן למגורים בישראל, שבאה לידי ביטוי בזינוק חד של כ-120% בהכנסותיה, שהגיעו ל-487 מיליון שקל, לצד קפיצה של כ-150% ברווח הנקי, שהסתכם ב-55 מיליון שקל. 

פעילותה של אשדר מתרכזת בעיקר בייזום ובנייה של פרויקטי מגורים, ובסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2019 החברה הכפילה את הכנסותיה, שהגיעו לרמה של 1.1 מיליארד שקל, והרווח הנקי שלה קפץ ביותר מ-170%, ל-113 מיליון שקל.

אשדר מדווחת על "עלייה ניכרת בקצב מכירת הדירות", שהסתכמו בכ-300 ברבעון השלישי והצטברו ליותר מ-700 בין ינואר לספטמבר 2019, וזאת לעומת מכירת 135 דירות ברבעון השלישי אשתקד, ופחות מ-400 דירות בשלושת הרבעונים הראשונים של 2018 - כל זאת, כולל חלקם של שותפים בפרויקטים.

אשדר מעדכנת כי מסוף הרבעון ועד כה היא מכרה יותר מ-60 דירות נוספות (יחד עם שותפים), בהיקף של כ-128 מיליון שקל (חלקה במכירות 106 מיליון שקל).

תוצאות אשדר
 תוצאות אשדר

מכרה פרויקט בגני תקווה לרני צים

מפילוח פעילותה של אשדר ברבעון השלישי ניכר כי החברה נהנתה בעיקר מתוכנית מחיר למשתכן, כשפרויקטים שלה במסגרת התוכנית, בעיקר בטירת הכרמל, היוו קרוב למחצית ממכירותיה הרבעוניות, וכללו קרוב ל-150 דירות. מאידך, לפי תמונת המצב שאשדר משרטטת, חוסר הוודאות בנוגע לעתידה של התוכנית מסייע לביקושים הגואים לדירות חדשות. 

באשדר מסבירים כי "פעילות הממשלה בענף הנדל"ן, ובעיקר הפעלת תוכנית מחיר למשתכן, שבמסגרתה ניתנה לציבור אפשרות לזכות בהגרלה לרכישת דירה במחיר הנמוך בשיעור ניכר ממחיר השוק לדירות דומות, עיכבו כוונות רכישה של חלק מהציבור, בציפייה לזכות בהגרלות או בציפייה שפעולות אלה ואחרות של הממשלה יביאו לירידת מחירים משמעותית בשוק". ואולם, לדברי אשדר, "בין השאר, לאור האי-ודאות לגבי תוצאות הבחירות לכנסת והרכבת ממשלה חדשה, ולגבי מדיניות עתידית של הממשלה הבאה, בשנה האחרונה ניכר גידול בקצב רכישת דירות על ידי חסרי דירות ומשפרי דיור".

לפי הנתונים שמציגה אשדר, בין ינואר לספטמבר השנה נמכרו בישראל כ-20,400 דירות חדשות - עלייה של כ-33% ביחס לתשעת החודשים הראשונים של 2018.

עוד במהלך הרבעון השלישי, בספטמבר חתמה אשדר יחד עם שותפתה צמח המרמן על הסכם למכירת מרכז מסחרי ומגורים, שנמצא בהקמה בגני תקווה, לידי רני צים תמורת 175 מיליון שקל. בדוחות  מעדכנת החברה כי "תמורת המכירה מוכרת לדוח רווח או הפסד בהתאם לקצב התקדמות הבנייה", לאחר שעם החתימה על ההסכם עדכנה כי תרשום בדוחותיה רווח גולמי של כ-30 מיליון שקל מהעסקה.

אשדר נסחרת בבורסת תל-אביב באמצעות ארבע סדרות אג"ח, בהיקף מצרפי של כ-730 מיליון שקל, וזאת לאחר שבמרץ 2018 השלימה בעלת השליטה בה, קבוצת אשטרום שבידי משפחות נוסבאום, גירון, משורר, רובין וליפשיץ, את מחיקת מניותיה מהמסחר באמצעות הצעת רכש.