קרן פימי נכנסת לביומד: רוכשת 12% ממניות חברת קמהדע תמורת כ-30 מיליון דולר

פימי רוכשת החזקות מקרן ברוש, ליאון רקנאטי ויונתן האן • העסקה נעשתה במחיר שוק המשקף לחברה שווי של כ-240 מיליון דולר

ישי דוידי / צילום: איל יצהר
ישי דוידי / צילום: איל יצהר

קרן פימי רוכשת 12% ממניות חברת קמהדע , תמורת כ-30 מיליון דולר והופכת להיות בעלת המניות הגדולה בחברה. העסקה נעשתה במחיר שוק המשקף לחברה שווי של כ-240 מיליון דולר. פימי רכשה את המניות מקרן ההשקעות מקרן ברוש, ליאון רקנאטי ויונתן האן. מניית קמהדע מזנקת בתגובה בכ-20% בוול סטריט.

קמהדע היא חברת ביוטכנולוגיה, הנסחרת בבורסה בת"א ובנסדא"ק. החברה עוסקת בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מוצרים רפואיים המבוססים על טכנולוגיה מתקדמת, מוגנת פטנטים, לטיהור והפרדת חלבונים מפלסמה אנושית.

החברה פועלת במספר מגזרי פעילות, בהן ייצור חלבון אלפא-1 אנטיטריפסין (AAT) והפקת חלבונים אחרים (אימונוגלובולינים) מפלסמה. מוצר הדגל של קמהדע הוא Glassia, מוצר ה-AAT הנוזלי הראשון, המוכן לשימוש תוך ורידי המופק מפלסמה אנושית, שאושר על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי(FDA). ה-Glassia משמשת לטיפול באמפיזמה (נפחת) תורשתית הנגרמת בעקבות פגם גנטי הגורם למחסור של חלבון ה-AAT בגוף. קמהדע משווקת את Glassia בארצות הברית באמצעות שותפות אסטרטגית עם חברת טקדה הבינלאומית ובמדינות נוספות באמצעות מפיצים מקומיים.

קרן פימי נוסדה בשנת 1996 והיא קרן ההשקעות הפרטית הראשונה והגדולה בישראל עם נכסים מנוהלים של מעל 5 מיליארד דולר.

הקרן רוכשת שליטה בחברות ומבצעת בהן תהליכי השבחה משמעותיים. עד כה רכשה הקרן שליטה בכ-90 חברות ומימשה כ-60 מהן בהיקף עסקאות של למעלה מ-5.5 מיליארד דולר. הקרן מעסיקה כיום למעלה מ-30,000 עובדים ופועלת בכ- 50 מפעלים בישראל ועוד עשרות מפעלים וחברות ברחבי העולם.