IT | בלעדי

היקף הפרויקט של מלם תים להקמת מערכת השכר של עובדי המדינה: עשרות מיליוני שקלים

במכרז שערך אגף החשב הכללי במשרד האוצר התמודדה מלם-תים מול המתחרה חילן • הזוכה תתקשר בהסכם עם הממשלה לתקופה של 10 שנים, עם אופציה להארכה עד ל-10 שנים נוספות

בניין מלמ תים בפתח תקוה / צילום: בר אל
בניין מלמ תים בפתח תקוה / צילום: בר אל

סקטור ה-IT נהפך בחודשים האחרונים לאחד הסקטורים החמים בבורסת תל אביב, בין השאר, על רקע קונסולידציה נמשכת, אבל גם בזכות צמיחה אורגנית של החברות, שנהנות מזכיות במכרזים שונים לאספקת שירותי IT. מכרז אחד כזה, שבו זכתה באחרונה חברת מלם-תים, היה מכרז שערך אגף החשב הכללי במשרד האוצר.

במכרז, שבו ככל הידוע התמודדה מלם-תים מול המתחרה חילן, נבחרה מלם-תים להקמת מערכת השכר העתידית של עובדי המדינה בכל משרדי הממשלה. תוצאות המכרז פורסמו בספטמבר, כשמשרד האוצר הודיע כי חברת מלם שכר, מקבוצת מלם-תים, תתקשר עם הממשלה בהסכם לתקופה של 10 שנים, עם אופציה להארכה עד ל-10 שנים נוספות. היקפו הכספי של הפרויקט לא פורסם, אבל ל"גלובס" נודע כי הוא עתיד להגיע לעשרות מיליוני שקלים.

במסגרת הפרויקט, החברה צפויה לספק לממשלה את כלל השירותים הנדרשים להקמה, לתפעול ולתחזוקה של מערכת השכר העתידית שתוקם על תשתית מרכב"ה (מערכת ה-ERP הממשלתית), ולמעשה, להפיק את תלושי שכר לכ-90 אלף עובדי המדינה. החשב הכללי, רוני חזקיהו, מסר עם פרסום תוצאות המכרז כי המכרז צפוי ליצור חיסכון כספי משמעותי לממשלה, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בשנה.

אורי צלאח, מנכ"ל מלם שכר, אמר בעקבות הזכייה במכרז: "אני גאה באמון שקיבלה חברת מלם שכר ממשרד האוצר להקים ולתפעל מערכת שכר עתידית לעובדי המדינה. במשך למעלה מ-60 שנה החברה מספקת שירותי חילול שכר לעובדי המדינה במקצועיות, באחריות ובמסירות רבה, ואנו שמחים להמשיך לספק את השירות במשך שנים רבות".

מלם-תים, שנמצאת בשליטת שלמה אייזנברג, נסחרת בשווי של 1.4 מיליארד שקל, אחרי עלייה של 97% במחיר המניה מתחילת 2019. החברה פועלת בארבעה מגזרי פעילות: מגזר תשתיות (חומרה), מגזר תוכנה ופרויקטים, מגזר מיקור-חוץ ומגזר שירותי שכר, משאבי אנוש וחיסכון ארוך טווח.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2019 הכנסות מלם-תים מתחום מגזר שירותי השכר צמחו ב-11.3% והסתכמו בכ-148 מיליון שקל. מדובר אמנם במגזר פעילות קטן ביחס לשאר מגזרי הפעילות של מלם-תים, אבל הוא רווחי מהם בהרבה, עם שיעור רווח תפעולי של 23.9% מתחילת השנה (ובסך הכל, רווח של 35.4 מיליון שקל מפעולות רגילות), לעומת רווחיות של 7.6% בכלל החברה.