כיסאות מוזיקליים: כך מקפצים המיליארדרים בין דירות היוקרה של מנהטן

ציידי דירות יוקרה עוברים בין הבניינים הנחשבים והנוצצים ביותר במנהטן כדי לספק את תאבון הנדל"ן של המיליארדרים, שרוצים לגור בבניינים הנחשבים ביותר בעיר •  "אנחנו חיים בעידן שבו מה שנחשב לבניין הטוב ביותר משתנה אחת לרבעון"

מגדלי יוקרה במערב הסנטרל פארק, ניו יורק / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
מגדלי יוקרה במערב הסנטרל פארק, ניו יורק / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

כשמגדלי ענק צצים לכל אורך שדרת המיליארדים במנהטן, קונים עשירים מתחילים לשחק כיסאות מוזיקליים בין הבניינים. הם נודדים בין חרוז לחרוז במחרוזת של בניינים בפרופיל גבוה, מחליפים דירות במגדלים ישנים בחדשות יותר, ולפחות במקרה אחד קונים בשני בניינים במקביל. היזמים כולם מכוונים לאותו קהל מצומצם של מיליארדרים נוכח ההאטה בשוק היוקרה של מנהטן.

קונים עשירים במיוחד נמשכים תמיד לפרויקטים החדשים והנוצצים ביותר, וכיום זה קורה מהר יותר מאי פעם, אומרים כמה מתווכים. "כשאתה ברמות מחיר כאלה, אתה רוצה לקנות דירה בבניין שנחשב הכי טוב במנהטן", אומר ג'ייסון הבר מורבורג ריאלטי. "אבל אנחנו חיים בעידן שבו מה שנחשב לבניין הטוב ביותר משתנה אחת לרבעון".

שורת המיליארדרים - רצועה של מגדלים שמכילה יותר מ-600 יחידות דיור בקצה הדרומי של הסנטרל פארק - נעשית צפופה יותר עם כחצי תריסר פרויקטים חדשים, תוצאה של הבום הנדל"ני של חמש השנים האחרונות.

הרצועה כוללת את 220 סנטאל פארק ווסט, המגדל החדש שקן גריפין, מנהל קרן סיטאדל, רכש לאחרונה פנטהאוז ב-238 מיליון דולר; את 111 West 57th Street, מגדל צר במיוחד שנבנה מעל המקום שבו עמדה חנות הפסנתרים Steinway; מגדל בתכנונו של האדריכל הכוכב ז'אן נובל בכתובת 53 West 53rd Street; מגדל מאבן גיר בפארק אווניו 520; וסנטרל פארק טאואר - מגדל המגורים הגבוה בעולם (472 מטר).

ב-One57, הוותיק ביותר בין הפרויקטים, שמייקל דל רכש בו ב-2014 פנטהאוז ב-100 מיליון דולר, עדיין יש דירות למכירה.

בנייני היוקרה בניו יורק / צילום: שאטרסטוק
 בנייני היוקרה בניו יורק / צילום: שאטרסטוק

היזמים של הבניינים החדשים מחפשים קונים שכבר מחזיקים בדירות בבניינים שעד לא מזמן היו הנחשבים ביותר בעיר, כמו 15 Central Park West, שנבנה ב-2007 ונחשב במשך כמה שנים לבניין הכי יקר בניו יורק.

מייקל קנטוצ'י, סוחר רכב עשיר שחתם על חוזה של 38.1 מיליון דולר לרכישת דירה ב-220 Central Park South מוקדם יותר השנה, כבר מחליף אותה בדירה של יותר מ-50 מיליון דולר ב-111 West 57th Street, לדברי מקורבים לנושא.

בעסקה נוספת שנסגרה לאחרונה, קונה מהונג קונג שכבר יש בבעלותו דירה ב-15 Central Park West, שילם 64.15 מיליון דולר עבור יחידה ב-220 Central Park South. אחרים שרכשו דירה גם ב-15 Central Park West ולאחר מכן גם ב-220 Central Park South הם המוזיקאי סטינג והפיננסייר דן אוך. סטינג מכר בשנה שעברה את הדירה שלו ב-15 Central Park West לטובת הבניין החדש יותר, ואילו הדירה של אוך עדיין מוצעת למכירה במחיר של 57.5 מיליון דולר.

סטינג / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
 סטינג / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

בינתיים, בוב אידמונד, לשעבר המנכ"ל של ברקליס, מכר את הדירה שלו ב-15 Central Park תמורת 50.55 מיליון דולר, וכעת קנה דירה אחרת במגדל 520 Park Avenue שזה עתה הושלם.