עמלות חיתום של 10 מיליון שקל בהנפקת יוחננוף; השלימה גיוס של חצי מיליארד שקל

בשלב הציבורי של ההנפקה נרשמו ביקושים גבוהים למניות, שהצטרפו לביקושים גבוהים בשלב המוסדי, מה שאיפשר לחברה להגדיל את היקף הגיוס • סכום הגיוס ישקף ליוחננוף שווי של 2.35 מיליארד שקל "אחרי הכסף"

איתן יוחננוף / צילום: תמר מצפי
איתן יוחננוף / צילום: תמר מצפי

תוצאותיה הסופית של הנפקת המניות הראשונית (IPO) של רשת קמעונות המזון יוחננוף, שפורסמו בסוף השבוע, מעידות שוב על הצלחת המהלך. יוחננוף עדכנה כי גם בשלב הציבורי של ההנפקה נרשמו ביקושים גבוהים למניות, שהצטרפו לביקושים גבוהים בשלב המוסדי, מה שאיפשר לה להגדיל את היקף הגיוס לחצי מיליארד שקל - במקום כ-460 מיליון שקל אותם ביקשה לגייס תחילה, ואשר הובטחו בשלב המוסדי.

לפי העדכון, בשלב הציבורי, שנעשה באמצעות הצעה אחידה, הוגשו לחברה הזמנות לרכישת מניות בהיקף של כ-440 מיליון שקל, והחברה נענתה לפחות מ-10% מהן, בסכום של כ-38 מיליון שקל.  זאת לאחר שבשלב המוסדי שנעשה במסגרת הצעה לא אחידה, ו"בדרך של ניהול הליך קבלת הזמנות (Book Building), היא נהנתה מביקושים בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל, והבטיחה את מלוא הסכום אותו ביקשה לגייס". 

סכום הגיוס ישקף לחברה שווי של 2.35 מיליארד שקל "אחרי הכסף" עם תחילת המסחר בה ויציב את יוחננוף כרשת קמעונות המזון השלישית בגודלה בבורסה - אחרי שופרסל (5.7 מיליארד שקל) ורמי לוי (2.8 מיליארד שקל).

הצלחת הגיוס של יוחננוף מניבה תמורה נאה גם לגורמים המלווים אותה, ובראשם חברת החיתום אוריון (בניהולו של ארז גולדשמידט) שהובילה את ההנפקה. סך העמלות והתשלומים בגין חיתום, ניהול, הפצה וריכוז בהנפקה יסתכמו בכ-10 מיליון שקל, זאת נוסף ל"הוצאות אחרות" בסך 1.6 מיליון שקל, מה שיותיר ליוחננוף תמורה נטו של כ-488 מיליון שקל.

סכומים אלה נקבעו בהתאם להסכם החיתום, הקובע עמלות "בשיעור של 2% מהתמורה המיידית הכוללת ברוטו שתתקבל בפועל", כך שבמקרה שהיקף הגיוס היה מסתכם בכ-460 מיליון שקל - הסכום בו נקבה החברה לקראת ההנפקה - היקף העמלות עבור הגורמים המקצוע המלווים את ההנפקה היה מצטמצם במקצת.

26 סניפים והכנסות של 1.4 מיליארד שקל במחצית

יוחננוף נהנתה בשנים האחרונות מהתרחבות משמעותית בפעילות, שתמכה במחזור ההכנסות ובהגדלת הרווחים, וכיום היא מפעילה 26 סניפים עם שטחי מסחר של כ-63 אלף מ"ר, כשאסטרטגיית הצמיחה שלה מבוססת על מכירה במחירי דיסקאונט, והיא מתאפיינת בחנויות גדולות יחסית לענף.

מהתשקיף שפרסמה החברה לפני ההנפקה עולה כי בסיכום המחצית הראשונה של 2019 הציגה יוחננוף קפיצה של 26% בהכנסותיה ל-1.4 מיליארד שקל, אחרי שבסיכום 2018 כולה ההכנסות עלו ב-41% ל-2.4 מיליארד שקל, בעיקר בזכות פתיחת סניפים חדשים. בשורת הרווח במחצית השנה לא נרשם שינוי, והוא נותר ברמה של 42 מיליון שקל, בהשפעת תקן החשבונאות הקשור לחכירה (IFRS16), אחרי שבסיכום שנת 2018 רווחיה קפצו ב-35% ל-89 מיליון שקל.