רכישת חישולי כרמל ממשיכה לתרום לצמיחה בתוצאות מנועי בית שמש

החברה שבשליטת קרן פימי רשמה ברבעון השלישי של 2019 מכירות של 41.6 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 70% לעומת הרבעון המקביל אשתקד •  הרווח הנקי צמח בשיעור מתון יותר של 29% ל-2.6 מיליון דולר

מנועי בית שמש / צילום: אריאל ירוזלימסקי
מנועי בית שמש / צילום: אריאל ירוזלימסקי

נמשכת הצמיחה בפעילות חברת מנועי בית שמש, שבשליטת קרן פימי. החברה, שמייצרת חלקים למנועי סילון ועוסקת גם בשיפוץ מנועים, רשמה ברבעון השלישי של 2019 מכירות של 41.6 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 70% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. את עיקר הצמיחה במכירות השיגה מנועי בית שמש ברבעון השלישי בזכות רכישת חברת חישולי כרמל בתחילת ינואר השנה. עם זאת, גם הפעילות הוותיקה של מנועי בית שמש הניבה ברבעון השלישי תוספת מכירות של 4 מיליון דולר, המשקפת צמיחה אורגנית של כ-11%.

מנועי בית שמש עוסקת כאמור בייצור חלקים למנועי סילון ובשיפוץ והרכבה של מנועים. החברה פועלת בעיקר באמצעות חוזים ארוכי טווח עם יצרניות המנועים הגדולות בעולם. השירותים והמוצרים מתוצרתה מיועדים לשוק התעופה האזרחי ולשוק התעופה הצבאי, כאשר מרבית המכירות כיום הן לשוק האזרחי.

בזכות העלייה במכירות, צמח הרווח הגולמי של מנועי בית שמש ברבעון השלישי ב-55% ל-6.4 מיליון דולר. עם זאת, שיעור הרווחיות הגולמית דווקא ירד ל-15.3% מההכנסות, לעומת 16.5% ברבעון המקביל, וזאת עקב ירידה ברווחיות של מגזר שיפוץ המנועים, שנבעה מירידה בהיקף המכירות ושינוי בתמהיל המוצרים שנמכרו.

מנועי בית שמש תוצאות כספיות במיליוני דולרים
 מנועי בית שמש תוצאות כספיות במיליוני דולרים

הרווח התפעולי גדל ברבעון השלישי ב-65% ל-4.2 מיליון דולר, אולם הרווח הנקי צמח בשיעור מתון יותר של 29% ל-2.6 מיליון דולר. הסיבה לכך היא הוצאות מימון של 1.2 מיליון דולר שרשמה החברה בעיקר כתוצאה מנטילת הלוואות לרכישת חישולי כרמל.

בתשעת החודשים הראשונים של 2019 צמחו מכירות מנועי בית שמש ב-71% ל-122.7 מיליון דולר, ואילו הרווח הנקי גדל ב-128% ל-12.4 מיליון דולר. לצמיחה החדה תרמו כאמור רכישת חישולי כרמל, כאשר אליה נוספה גם צמיחה אורגנית.

מנועי בית שמש פועלת בעיקר באמצעות הסכמי מסגרת ארוכי טווח עם לקוחות, אשר כנגדם קיימות הערכות של הצדדים ביחס להזמנות הצפויות מאותם הסכמים. נכון לסוף ספטמבר 2019, למנועי בית שמש צפי הזמנות צפויות מהסכמי מסגרת ארוכי טווח (עד 20 שנה) בהיקף של 2.459 מיליארד דולר. מדובר על ירידה קטנה לעומת צפי להזמנות של 2.483 שהציגה החברה בסוף יוני השנה.

המניה זינקה השנה ב-74%

לדברי רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש, תוצאות הרבעון השלישי מבטאות המשך צמיחה בפעילות הקבוצה. "מגזר החלקים ממשיך במגמת הצמיחה שנובעת בעיקרה מפעילות חברת חישולי כרמל בה אנו משקיעים מאמצים ניהוליים רבים, ואנו מרוצים מן הסינרגיה בין החברות, אשר תורמת לפעילות העסקית ולתוצאות הקבוצה כולה. מגזר המנועים חווה ירידה מסוימת במכירות לצד ירידה ברווחיות שנבעה בעיקרה מתמהיל מוצרים שונה", ציין דרורי.

עוד ציין המנכ"ל דרורי, כי "הקבוצה ממשיכה בהיערכותה לצמיחה ואף החלה בייצור חלקי מנועים חדשים במסגרת ההסכמים החדשים עליהם חתמנו במהלך השנים האחרונות. אנו ממשיכים בהסמכת חלקי מנועים לתוכניות מנועים חדשות ובבניית מפעלי הייצור החדשים בשטחי הקבוצה בבית שמש ובסרביה. הבנייה מתקדמת בהתאם לתכנון, ותחילת ההפעלה צפויה במפעלים במהלך הרבעון הראשון של שנת 2020".

"לצד זה, אנו ממשיכים ביישום תוכנית ההשקעות והכשרת העובדים, המאפיינת את השנה כולה. אנו מעריכים כי מכלול הפעולות הללו יישא פרי כבר במהלך השנה הקרובה", הוסיף דרורי.

חברת מנועי בית שמש נסחרת בבורסה לפי שווי של 1.3 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה זינקה ב-74% מתחילת השנה וב-154% בשלוש השנים האחרונות. עם זאת, היום דווקא נסחרה המניה בירידה של כ-3% לאחר פרסום התוצאות הרבעוניות.