נתניהו: "המחויבות שלנו להיאבק בתוקפנות האיראנית היא מוחלטת"

בסיור ברמת הגולן יחד עם שר הביטחון נפתלי בנט וסגן הרמטכ"ל אייל זמיר אמר נתניהו כי הוא יכול לאשר את המידע שמסר מפקד הכוחות האמריקניים במזרח התיכון הגנרל מקנזי ולפיו איראן מתכננת התקפות נוספות באיזור

בנימין נתניהו / צילום: חיים צח לעמ
בנימין נתניהו / צילום: חיים צח לעמ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר כי ישראל נוקטת בכל הפעולות הדרושות כדי למנוע מאיראן להעביר נשק קטלני לסוריה, אם בדרך האוויר או דרך הקרקע. הוא הוסיף כי ישראל תפעל לסכל את ניסיונה של איראן להפוך את עיראק ואת תימן לבסיסי שיגור של רקטות וטילים נגד מדינת ישראל.

בסיור ברמת הגולן יחד עם שר הביטחון נפתלי בנט וסגן הרמטכ"ל אייל זמיר אמר נתניהו כי הוא יכול לאשר את המידע שמסר מפקד הכוחות האמריקניים במזרח התיכון הגנרל מקנזי ולפיו איראן מתכננת התקפות נוספות באיזור. לדבר גם במישור הזה ישראל. ממשיכה בתכניותיה לסכל את התוקפנות הזו.

"המחויבות שלנו והנכונות שלנו להיאבק בתוקפנות האיראנית היא מוחלטת, ואנחנו פועלים בכל האמצעים כדי למנוע מאיראן להשיג את היעדים שלה. אני לא יכול לפרט יותר מזה, אבל זה תהליך שנמשך כל הזמן", כך אמר נתניהו.

הוא התייחס בעקיפין לביקורת כי הוא עסוק בפרשיות המשפטיות נגדו וכי הדבר פוגם בתפקודו כראש ממשלה. לדבריו: "אני עושה כל מה שצריך כדי לקיים את עבודת הממשלה, עבודת הקבינט, שממנו אני בא עכשיו, בכל הדרכים הדרושות, כדי לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל והדברים החיוניים למדינת ישראל".

נתניהו ובנט קיבלו סקירה על המתרחש בגבול הצפון ממפקד פיקוד הצפון אלוף אמיר ברעם וממפקד אוגדת הבשן תא"ל עמית פישר.

גורם בטחוני בכיר אמר כי לאחר התקיפה הנרחבת נגד מטרות של איראן ונגד סוללות טילי נ"מ בסוריה, הציפיה בישראל היא כי האיראנים יכינו תגובת נגד חריפה. לדבריו הייתה זו במכוון תקיפה לא פרופורציונלית לירי הרקטות אל הגולן יום קודם לכן, כדי להמחיש לאיראן שישראל לא תבליג על ירי כזה. עוד אמר הגורם כי בפועל רוב מערכת ההגנה האווירית שהייתה סביב דמשק חוסלה בתקיפה.

באיראן פורסמו היום דיווחים על כמה לוויות של קצינים וחיילים במשמרות המהפכה תוך ציון שנהרגו ב-20 בנובמבר בסוריה, מועד התקיפה. לא נמסר כיצד נהרגו וככל הנראה מדובר במקצת ההרוגים האיראנים מאותה תקיפה.