איילת שקד: "השאירו את מערכת המשפט מחוץ לפוליטיקה"

יו"ר הימין החדש קוראת ליועמ"ש שלא להתערב בסוגיית כשירותו של נתניהו לשמש ראש ממשלה • הרב חיים דרוקמן קרא לציבור שלו להגיע להפגנת תמיכה בנתניהו • השר אריה דרעי אמר באירוע בחברון:  "אנחנו חייבים שרה"מ נתניהו ימשיך"

איילת שקד ואביחי מנדלבליט / צילום: ערן גילווארג
איילת שקד ואביחי מנדלבליט / צילום: ערן גילווארג

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל גיבוי ממפלגות ואישים בגוש הימין. יו"ר הימין החדש, שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, קוראת ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שלא להתערב בסוגיית כשירותו של נתניהו לשמש ראש ממשלה.

בכנס לשכת שמאי מקרקעין באילת אמרה שקד: "אנו נמצאים בימים לא פשוטים, וחובתנו כהנהגה לשמור על מדינה מתפקדת. כל מחנה רואה את המציאות בצורה הפוכה מהמחנה השני, אבל ידענו תקופות קשות הרבה יותר, וגם מזה נתחזק. אני קוראת למערכת המשפט, הן ליועמ"ש והן לבג"ץ - השאירו את מערכת המשפט מחוץ לפוליטיקה. המנדט להרכבת הממשלה נקבע על-ידי הכנסת או על-ידי הנשיא ועל-ידיהם בלבד. דריסה של חוק היסוד או עיוותו היא טעות גדולה שתגרום לריסוק אמון הציבור במערכת המשפטית".

לפי פרסומים שונים, היועץ מנדלבליט הקים צוות לבחון את סוגיית כשירות נתניהו להקים ממשלה, לאחר ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום.

הרב חיים דרוקמן, מהרבנים המשפיעים ביותר בציבור הדתי לאומי, פרסם סרטון ובו קרא לציבור שלו להגיע להפגנת התמיכה בנתניהו הצפויה להתקיים ביום שלישי. דרוקמן אמר בין השאר: "אני קורא לבוא להפגנה שתתקיים מחרתיים ברחבת מוזיאון תל-אביב, כדי לזעוק על משפט השדה שעושים לראש הממשלה. זה עוול. ממש עוול. כי כל אדם יש לו זכות חפות כל עוד הוא לא נשפט, קל וחומר לראש הממשלה שעל-פי החוק הוא יכול להמשיך לכהן עד אחרי המשפט שלו". הוא הוסיף כי כל עוד נתניהו לא נשפט, הוא צריך להמשיך ולשמש כראש ממשלה.

אליו הצטרף יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, שאמר באירוע בחברון: "אנחנו חייבים שראש הממשלה נתניהו ימשיך. עם ישראל זקוק לניסיון ולחכמה שלו". הוא סיפר כי הגיע לחברון לאחר דיון ביטחוני עם נתניהו, ואמר: "אני לא אפרט, אבל היו שם מפקדים מכל זרועות הביטחון שלנו, ואני מסתכל עליו ושואל מאיפה כוחות הנפש? אי-אפשר לראות עליו שום רושם ושום דבר מהסערה שאתם שומעים בחוץ. הוא יושב בחדר סגור ומאוד ממוקד, ער, נוגע בנקודה ומקבל החלטות באומץ. ואני אומר לעצמי, ריבון העולמים, אנחנו חייבים שהוא ימשיך. הניסיון שלו והכישרונות שהקב"ה חנן אותו - בפרט בתקופה הקשה שעם ישראל זקוק לזה, הסיכונים ורצונות האויבים שלנו מכל הכיוונים - ה' ירחם. יש לנו אדם שהוא שליח של עם ישראל. זו השליחות שלו. הוא עושה זאת בצורה הטובה ביותר, ואנחנו זקוקים לו". 

*** חזקת החפות: גם לאחר הגשת כתב האישום נגדו, ראש הממשלה בנימין נתניהו מכחיש את המיוחס לו על-ידי היועמ"ש, לא הורשע בכל עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.