כבר לא המושבה: שלמה ביטוח תקבל את הזכויות על המגרש בפתח תקווה

חברת שלמה ביטוח שילמה 2.5 מיליון שקל כדי שאצטדיון הכדורגל העירוני בפתח תקווה יקרא על שמה וימותג מבפנים ומבחוץ בסמל החברה

אצטדיון המושבה / צילום: רויטרס
אצטדיון המושבה / צילום: רויטרס

שמונה שנים לאחר פתיחתו, אצטדיון "המושבה" בפתח תקווה משנה שמו. כפי שפורסם ב"גלובס" באוקטובר האחרון, עיריית פתח תקווה, באמצעות החברה לפיתוח פ"ת, יצאה במכרז לצורך מתן חסות וקריאת שם אצטדיון הכדורגל העירוני. מי שזכתה באותו מכרז היא חברת שלמה ביטוח, שעל שמה ייקרא האצטדיון מעתה וב-4 השנים הקרובות.

סכום העסקה הוא כ-2.5 מיליון שקל, ובתמורה האצטדיון ימותג וישולט מבפנים ומבחוץ בשם ובסמל החברה. בנוסף, לשלמה ביטוח שמורה האופציה להמשיך את ההתקשרות ל-4 שנים נוספות. על פי עיריית פתח תקוה, באצטדיון מתקיימים אירועי בידור שונים, הוא מכיל כ-8,000 מ"ר שטחי מסחר המושכרים לעסקים מסחריים ובסה"כ פוקדים אותו כ-300 אלף צופים מדי שנה. בעונה הנוכחית משמש האצטדיון כביתן של חמש קבוצות (הפועל פ"ת, מכבי פ"ת, נס ציונה, הפועל כפ"ס והפועל רעננה) וייערכו בו כ-120 משחקים בסך הכול.

עם חתימת העסקה מצטרפת פתח תקוה למועדון מצומצם של ערים בישראל שהצליחו למכור את שמות מתקני הספורט לחברות מסחריות, כשהמובילה בהן היא תל אביב. בעבר היו גם רשויות מקומיות שנכשלו בניסיונן להפוך את המכרזים לעסקה בפועל.

זהו מתקן הספורט השני הגדול שקבוצת שלמה מקבלת את הזכויות עליו. בשנת 2015 זכתה הקבוצה, אליה משתייכת גם חברת שלמה ביטוח, במכרז לקבלת חסות השם של היכל הספורט העירוני ה"דרייב אין" בת"א.

לירון גולדנברג, מנכ"ל החברה לפיתוח פ"ת: "בהתאם להנחיית ראש העיר, פעלה החברה לשווק חבילת זכויות מיתוג וחשיפה של האצטדיון העירוני. האתגר היה משמעותי בשל העובדה שפרט לתל אביב, מכרזים מסוג זה לא צלחו. אני שמח וגאה על כך שמספר רב של חברות עסקיות, מהמובילות במשק, התעניינו במכרז. התעניינות זו מלמדת על האטרקטיביות והפוטנציאל של האצטדיון ועל האמון הרב שהביעו החברות בעיר פתח תקווה ובעומד בראשה".

רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקווה: "מזל טוב לחברת שלמה ביטוח אשר מצטרפת היום לעיר כנותנת החסות של אצטדיון המושבה. כיאה לאצטדיון מתקדם וחדשני, אשר נמצא בליגה של כל המגרשים ומתקני הספורט המובילים בישראל, אני שמח שגם נושאת שם האצטדיון היא חברה מקצועית, גדולה ומשמעותית במשק הישראלי".

טובי שמלצר, מבעלי חברת "שלמה ביטוח": "אנו שמחים על בחירתנו כזוכים במכרז למתן החסות של אצטדיון הכדורגל העירוני בפתח תקווה".